לא רק שארם - מקומות בהם כדאי לבקר בסיני

שארם
הפופולאריות של שארם א-שייח הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות, ואין זה פלא. הפוטנציאל הטבעי הגלום בה, חופי התכלת המדהימים והאטרקציות המוצעות בה הכוללות, בין היתר, שנורקלינג, ספארי צלילה קורסים לצלילה ועוד, מושכים אליה תיירים מכל רחבי העולם. הטיסות לשארם המגיעות מישראל הינן יחסית קצרות, מה שהופך את שארם לאטרקטיבית במיוחד גם בקרב הקהל הישראלי. אפשר אגב, להגיע לשארם א שייח לחופשה באופן עצמאי, או לרכוש חבילות נופש הכוללות טיסה, מלון ואטרקציות.



יחד עם זאת, סיני מכילה בתוכה עוד כל כך הרבה מקומות כמו דהב, נואבה, טאבה, ראס מוחמד, ראס אל שטן ועוד, שלא הרבה מכירים באמת. במאמר זה נסקור מעט את אופיו הייחודי של כל מקומות או ואת האטרקציות המקומיות המוצעות בהם לתיירים ובכלל.

נואיבה

נואיבה היא אחד המקומות ההיסטוריים היותר מזוהים עם ההתיישבות הישראלית שהתקיימה בה בתקופת השלטון הישראלי בשנות ה- 70, אז היא נקראה "נביעות". אופיו הקסום של המקום אמנם השתנה מעט עם השנים, אך אווירת החופש הקלילה עדיין שם ונראה שהיא לא הולכת לשום מקום. רוב מקומות הלינה בנואיבה הם קמפים המציעים חושות על הים, למרות שכן תוכלו למצוא בה מספר בתי מלון, בד"כ עד 4 כוכבים (ולרובם יש גם חוף פרטי), בעיקר בחלקה הדרומי של העיר.
 

דהב

איפשהו באמצע הדרך בין נואיבה לשארם א שייח (בערך שעתיים נסיעה מגבול טאבה), ממוקמת לה עיירת החוף הקטנה והקסומה - דהב! כמו לא מעט מקומות בסיני - גם דהב היא יעד צלילה ושנורקלינג מוצלח, אך לא רק… בשנים האחרונות התפתחו אטרקציות בדהב כמו למשל איזור הטיילת המציע מגוון מסעדות ובתי קפה, חנויות ואפילו ברים שפתוחים עד שעות הלילה.

אם אתם מגיעים לדהב בסוף שבוע, כדאי שתדעו שבחלקה הצפוני של הטיילת, פועל בימי שישי שוק הנקרא השוק הקטן ובו רוכלים המציעים את מרכותלם - מגוון פריטים אותנטיים שישמשו לכם כמזכרות מטיול בלתי נשכח. אגב, אם אתם מעוניינים לעבור קורס צלילה בדהב, תדעו שאתם במקום הנכון, גם בזכות מגוון אתרי הצלילה הקיימים בה וגם בזכות מועדוני הצלילה המעבירים אותם.
 

ראס מוחמד

בפעם הבאה שתסתכלו על המפה של סיני, חפשו את הנקודה הדרומית ביותר שלה ותגלו מעין "לשון" של יבשה קטנה ומיוחדת, המוקפת ים ונראית כאילו מנותקת משאר האי. שם בדיוק נמצא ראס מוחמד; מתחם חופים שקט ונעים, עם חופים לבנים ומים צלולים. מאחר ומים הוא משאב עיקרי בו, רוב הפעילויות התיירויות המוצעות בו, הן פעילויות ימיות, כמו צלילה, שנורקלינג ועוד. אוהבי הצלילה אוהבים אותו במיוחד, בשל החיים התת-ימיים העשירים הנמצאים בו. 
 

טאבה

מעבר גבול טאבה הוא הנקודה הקרובה ביותר לארץ ישראל ובעצם אפשר לראות אותה כבר מאילת. אם תחפצו בלינה בטאבה, כדאי שתדעו שהשהייה בה  תהיה בעיקר בבתי מלון (שלא כמו ברוב המקומות בסיני, בהם יש גם "חושות").

כמו בכל סיני, גם טאבה היא איזור ימי בשטח טבעי ולכן גם בה תוכלו להנות מצלילות באיזור הנמל, בתי קזינו הפזורים בה ולא מעט אטרקציות הנמצאות בתוך בתי המלון. אטרקציה נוספת שאסור לפספס בטאבה היא איי פרעה (ג'זירת פרעון), הנקראת גם אי האלמוגים.
 

ראס אל שטן

נסיעה של כ- 40 דקות מגבול טאבה, תביא אתכם לראס אל שטן - רצועת חוף לא גדולה יחסית, כשלאורכה פזורים בתי הארחה המציעים "חושות" לאירוח אותנטי טבעי. שנורקלינג בראס השטן הוא חוויה בפני עצמה, שכן השוניות הענקיות הנמצאות בתוך במים ממש בסמוך לשפת הים, לוקחות אתכם למסע תת ימי מופלא ובתולי ובעיקר גורמות לכם להתנתק במהירות מהעולם שמחוץ למים וחושפות ביניכן עולם שקשה להשאר אליו אדישים.

אגב, קבלו עובדת בונוס מפתיעה: הפירוש של "ראס אל שטן" איננו "ראש השטן" כפי שנוטים לחשוב, אלא סלע אחד גדול שננמצא בין שני החופים: "מון איילנד" ו"ראס סיני". על שמו נקראת כל רצועת החוף היפהפייה הזו.
 

קורס צלילה בסיני

צלילות בסיני הן באופן כללי אטרקציה די שכיחה ואין זה פלא, שכן היופי הטמון במעמקי מימיה הכחולים בהחלט עושה חשק לצלול עוד ועוד. מה שכן, אולי לא ידעתם, אבל היא בהחלט מתאימה לא רק למי שרוצה לצלול באופן חובבני או לעשות סיור ספארי בסיני, אלא גם למי שחפץ בקורסי צלילה מקצועיים. ניתן למצוא שפע מועדוני צלילה באיזור שיציעו לכם קורסים של כוכב אחד וגם שניים במחירים די אטרקטיביים, עם מדריכים מקצועיים. בדקו מה האיזור שהכי מתאים לכם לעשות בו את קורס הצלילה וצאו לדרך!
 

לסיכום

סיני טומנת בחובה אינסוף חוויות וחופשות בצורות שונות. החושות והמלונות בסיני משתנים ברמתם, כך שאם אתם מחפשים לינה בסיסית על חופי ים קסומים, תוכלו למצוא חושות בעשרות בודדות של שקלים ללילה ואם לחלופין אתם יותר בעניין של לילה יוקרתי במלון פאר, תוכלו למצוא חדרים יוקרתיים במאות או אלפי שקלים ללילה. האטרקציות המוצעות בה הן מגוונות - מהחופים של טאבה ועד צלילה או שנורקל בראס מוחמד הרחוקה - כל אלו מחכים לכם בטיסה קצרה מנתב"ג, או במספר שעות נסיעה ברכב.