איים בתאילנד

תמונת נוף בתאילנד
בחלקה הדרומי של תאילנד תפגשו בשורת איים קסומים וחלומיים שיעניקו לטיול שלכם במדינה משמעות של חופש אמיתי. מי אוקיינוס צלולים, חופי ים טרופיים, סלעי ענק (הממוקמים בתוך הים) יהוו את התפאורה המושלמת, עצי קוקוס טרופיים יעניקו לכם כיסוי מוצל, שדרות התיירות המתפתחות יעניקו לכם כל אטרקציה תיירותית אפשרית ועוד.
אין ספק, טיסות לתאילנד מביאות את התיירים לאחד היעדים היפים והמעניינים ביותר בעולם!

תאילנד, הנחשבת לאחד מאתרי התיירות הבולטים והעיקריים בעולם, מארחת מדי שנה, למעלה מ-6 מיליון תיירים מכל קצות תבל המגיעים אל הבירה המפורסמת בנגקוק. ישנן מיליוני טיסות לבנגקוק ומגוון רחב במיוחד של בתי מלון בבנגקוק וחבילות נופש בבנגקוק. ראוי לציין כי כמעט כל התיירים הרבים הפוקדים את המדינה, מקדישים חלק ניכר בתקופת הביקור לחוויית החופים והאיים בדרום המדינה.

במאמר הבא ריכזנו עבורכם את רשימת האיים המובילים והמרכזיים ביותר בתאילנד, אז רגע לפני שאתם "קופצים אל המים" ומתענגים על אחד מהחופים המרהיבים של דרום תאילנד, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה הבאה.
תמונת נוף בתאילנד
תמונת נוף בתאילנד

איים בתאילנד - רקע כללי ומזג אוויר

רצועת האיים של תאילנד ממוקמת בדרום המדינה, הן בצד המזרחי והן בצד המערבי של רצועת החוף הדרומית. כלל האיים בתאילנד מספקים אזורי תיירות פופולאריים, המהווים בחלק גדול מהמקרים את גולת הכותרת של הטיול והחופשה במדינה.

תאילנד, הידועה כמדינה בעלת מזג אוויר טרופי, מומלצת לטיול לאורך כל השנה, כאשר החודשים האידיאליים לביקור ברצועת החופים הארוכה היא בין החודשים דצמבר ליוני. חודשים אלו מהווים את העונה היבשה בתאילנד.
 
להלן רשימה של האיים המרכזים בתאילנד:

פוקט PHUKET

האי הגדול והפופולארי ביותר בתאילנד, משתרע על פני שטח של 500 קמ"ר, וממוקם בצד המערבי של רצועת האיים בתאילנד, מרחק של כ-900 ק"מ דרומית לעיר הבירה בנגקוק. ברחבי האי תמצאו מתחמי תיירות מודרניים לצד חוויה אותנטית, חופי רחצה רבים בעלי צביון ואופי שונה זה מזה, ואטרקציות תיירותיות מכל סוג.

ברחבי פוקט תוכלו ליהנות גם ממתחמי צלילה קסומים, יער גשם עצום המהווה פארק לאומי, מפלי מים, כפרי צוענים אותנטיים וייחודיים ומגוון נרחב של חופים קטנים שעדיין לא עברו תהליך של "מודרניזציה" בעקבות ענף התיירות המפותח באי.

החופים הפופולאריים ביותר באי הם חוף קארון, חוף קאטה וחוף פרדייס, חופים אלו מאוכלסים על ידי תיירים ותיירות מכל רחבי העולם הרובצים על מתחמי חול זהובים וחמימים במיוחד!
 

קופיפי koh phi phi

אי קסום ופופולארי (אהוד בעיקר על ידי התיירים מישראל), ממוקם בצד המערבי של דרום תאילנד ומורכב משני איים צמודים זה לזה. ברחבי האי תמצאו חופים לבנים, מי אוקיינוס צלולים במיוחד, צוקי אבן-גיר הבנויים בתוך המים, אתרי אלמוגים לצלילה ועוד.

האי - קופיפי נהרס לחלוטין במהלך גל הצונאמי הענק בשנת 2004, אך מאז ועד היום משוקם האי בצורה מעוררת השתאות, וגם היום הוא נחשב לאחד האיים המרהיבים והיפים ביותר ביבשת אסיה בפרט ובעולם בכלל.  ברחבי האי תמצאו מגוון נרחב של שירותים תיירותיים, החל מכיסאות נוח בחופי האי, דרך רצועת בתי מלון ותיירות ועד לטיולי צלילה בין שונית האלמוגים ועוד.
 

קוסמוי- koh samui 

 לאי קוסמוי ניתן להגיע בטיסה ישירה מהבירה בנגקוק, מה שהופך את הביקור באי לחוויה כמעט הכרחית עבור כל תייר ותייר. קוסמוי נחשב לאי השלישי בגודלו בתאילנד, והוא מהווה את אחד האיים הפופולאריים והמפורסמים ביותר במדינה. קוסמוי אהוד בעיקר בשל רצועת החופים הארוכים והלבים, מי הים הכחולים והחמימים ורצועת מטעי הקוקס המקיפים אותו. כמו כן, האי קוסמוי נחשב לאי מתפתח מבחינה תיירותית ומספק מגוון נרחב של אטרקציות ופינוקים למטרות חופשה באי.
ביקור בקוסמוי יאפשר לכם ליהנות גם מהיצע נרחב של טיולים יומיים בין אתרי המפלים הרבים באי, רכיבה על גבי פילים ביער הקוקוסים העצום הממוקם במרכז האי וביקור בלתי נשכח בפארק הימי הלאומי "אנגטונג" הממוקם לא הרחק מקוסמוי ומכיל כ-40 איים קטנים של מפרצים וחופי ים שמורים להפליא.
 

קופנגן koh phanghan

 האי קופנגן נמצא במרחק של חצי שעת הפלגה מהאי קוסמוי, וידוע בעיקר בשל חיי הלילה הסוערים ומסיבות ה"פולמון" (ירח מלא) המתקיימות באי מדי חודש. בנוסף לחיי הלילה השוקקים שתוכלו למצוא ברחבי האי, תוכלו ליהנות גם מאווירה צעירה ותוססת, טיולי טרקים ברחבי היערות הסבוכים של האי, אתרי צלילה ייחודיים, מפרצי ים מרהיבים ועוד.

קופנגן רוחשת חיים בעיקר בימים הסמוכים לתקופת המסיבות בעיר (מדי אמצע חודש) ובימים שלאחר מכן. מסיבות ה"פולמון" מתקיימות לרוב באזור המכונה "האד-רין".
 

קוצ'אנג koh chang

קוצ'אנג נחשב לאי השני בגודלו בדרום תאילנד והוא ממוקם לא הרחק מגבול תאילנד-קמבודיה. קוצ'אנג הינו אי קסום לזוגות הרומנטיים או לחובבי החופשות השקטות והרגועות שביניכם. ברחבי האי תוכלו ליהנות מיערות עבותים המאוכלסים על ידי עצים גבוהים במיוחד, רצועת נוף הררית וירוקה, רצועת חופים תיירותית בחלקה (ובחלקה פסטורלית להפליא), פארקים המאכלסים מפלי מים מרהיבים ועוד.
ברחבי קוצ'אנג תוכלו ליהנות מטיולים יומיים בהרי הנוף או בתוך יערות האי, טיולי פילים, חופים קסומים ומבודדים ועוד.
 

קוסמט koh samet

אי שקט ורגוע נוסף, הממוקם בסמוך לעייר פטייה. קוסמט הינו אי המיועד לחובבי הרוגע, השקט והאווירה הפסטורלית. ברחבי האי תמצאו רצועת חופים שקטה ורגועה, מתחמי קניות נינוחים, מסעדות דגים משובחות ובעיקר, שקט ורומנטיקה באוויר.

קרבתו האידיאלית של האי לעיר הבירה בנגקוק מאפשר לכם ליהנות מחוויית האיים התאילנדית, גם במקרים בהם אתם שוהים במדינה מספר ימים מצומצם.
 

קולנטה koulanta

 קולנטה נחשבת בעיני רבים לאי המתפתח והמתעצם ביותר של תאילנד. האי זוכה בימים אלו לתנופת תיירות אדירה, ויותר ויותר תיירים מכל רחבי העולם (וגם מישראל) מוצאים בו את גולת הכותרת של טיולי האיים ברחבי המדינה.
קולנטה מורכב משני אזורים "יאיי" ו-"נוי" ,כאשר האזור בעל תשתיות התיירות הרבות יותר הוא "יאיי", באזור זה תוכלו ליהנות מהיצע נרחב של בתי מלון, מסעדות ומועדונים מקומיים, רצועת חופים עם מגוון אטרקציות ועוד. כמו כן, תוכלו לקיים טיולים מרתקים אל היערות הסבוכים המקיפים את חופי הרחצה.
 

קראבי krabi

מחוז קראבי ממוקם כ-200 ק"מ מהאי פוקט והוא מציע לכם את אחד הנופים המרהיבים והקסומים ביותר בתאילנד. מחוז קראבי הוא למעשה חבל ארץ מרהיבה עם רצועת הרי גיר מרשימים המקיפים את כל רצועת החופים ברחבי המחוז.

ריילי ביץ הינו החוף הפופולארי ביותר במחוז והוא מעמיד לרשותכם רצועת חוף לבנה השוכנת לצד מים צלולים במיוחד. ברחבי החוף תוכלו ליהנות מחוויית צלילה עם שנורקל, חווית טיפוס על מצוקי גיר ותוכלו לצאת לשייט סירות קסום.
 

קולאק khao lak 

קולאק הוא אומנם אינו אי, אך הוא בהחלט אתר חופים פופולארי, בעיקר למשפחות עם ילדים המבקרים בתאילנד. רצועת החוף של קולאק ממוקמת כ-100 ק"מ מהאי פוקט ומציעה לכם חווית חופים מסודרת לכל המשפחה, מגוון נרחב של שיעורי צלילה לשמורות האלמוגים הרבות, טיולי רכיבה על פילים, טיולי למפלי מים ומערות, טיפוס הרים ועוד. רצועת החוף של קולאק מכוסה בעצים ירוקים וחולות החוף הלבנים והבוהקים נראים כמו מתחם יהלומים המנצנץ בשמש.
 
זה הזמן להתחיל לתכנן את מסלול החופשה המפנקת שלכם בתאילנד, ולשלב בתוכו את אחד האיים (או יותר) הקסומים והמרהיבים הממתינים לכם בחלקה הדרומי של המדינה.


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: