ויאטנאם

ויטנאם

היופי הטבעי הנפלא של ויטנאם מושך אליה אין-סוף מטיילים בכל שנה. עם שדות האורז הירוקים בצפון המדינה, דלתת המקונג בדרום, המקדשים הבודהיסטים לאורכה ורוחבה (הצר) של המדינה, ויטנאם מציעה מגוון רחב של אטרקציות נהדרות למטיילים המגיעים אליה. אטרקציות אלו, המשלבות היסטוריה ארוכת שנים ומסורות עתיקות - עם ערים מודרניות ומבנים עכשוויים, יוצרות חוויות תרבויות ייחודיות ויוצאות דופן. 
טיסות סדירות יוצאות מיעדים שונים מכל העולם, אם בעבר ויאטנם הייתה נחשבת ליעד שקשה להגיע אליו היום הדבר שונה. טיסות לויטנאם נחשבות לסטאנדרט היוצאות באופן קבוע.


3 אטרקציות תיירותיות מובילות בוויטנאם

כל מקום אליו תגיעו בויטנאם, כל חוויה שתחוו, תיירותית יותר או פחות, מציעה מבט מקרוב לתוך חייהם של המקומיים, הששים עם בואו של כל תייר, ושמחים להציג את המקום בו הם חיים, בפני כל מי שמעוניין בכך. יש שיגידו שזהו סוד קסמה של ויטנאם: בכל מקום שבו תבקרו תראו אנשים מחייכים, חיוכים אמיתיים מאוזן לאוזן. מבין כל האטרקציות שמציעה ויטנאם, בחרנו 3 מקומות שמציגים אותה, אמנם על קצה המזלג, אך בצורה שדי מאפיינת את עיקרה של המדינה הקסומה הזו.

דלתת המקונג

הדלתא של נהר המקונג, הנמצאת בדרום ויטנאם, היא המקום בו נהר המקונג העצום מתפצל למאות שלוחות לפני שנשפך לים סין הדרומי. הנהר זורם לאורך כ- 4,500 ק"מ, במהלכם הנהר אוסף אדמת סחף פוריה, המגיעה ומתנקזת לאזור הדלתא, מה שיוצר אזור חקלאי פורה במיוחד. ביקור בדלתת המקונג הוא מעין מסע בזמן לחיים בעידן קדום, חיים פשוטים וטבעיים, כפרי דייגים, ואנשים חביבים ומסבירי פנים. תתכוננו למקום ייחודי, שסוד קסמו, כמו לא מעט מקומות בויטנאם, הוא בפשטותו היפהפייה ובאוכלוסייה מסבירת הפנים שנמצאת בו. 

הוי אן

תתכוננו להתאהב! האווירה הרומנטית בסימטאות העיר העתיקה (שהוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו), תעלות המים הצרות החוצות את העיירה, האוכל המקומי והחופים היפהפיים, הם רק חלק ממה שגורם לרבים להתאהב בעיירה הוי אן השוכנת על גדותיו של נהר טו בון (Thu Bon) ולעתים אף להאריך את השהייה בה מעבר למתוכנן. העיירה מציעה שפע אטרקציות תיירותיות אותנטיות, כך שאם אתם חושבים להגיע לויטנאם, קחו את הוי אן בחשבון והוסיפו אותה לרשימת המקומות בהם תבקרו במהלך טיולכם.

איי צ'אם (Cham Islands)

מספר קילומטרים מחופיה של הוי אן, נמצאים איי צ'אם ההרריים. הכניסה לאיים אלו אמנם הייתה מוגבלת בעבר ולא כולם יכלו להגיע אליהם, אך עם עליית התיירות בויטנאם - נפתחה גם הגישה הציבורית אליהם וכעת הם פתוחים לציבור כולו. האי המרכזי, הון לאו, הוא האי הגדול ביותר והיחיד שמיושב, והוא נמצא במרחק נסיעה של פחות משעתיים בסירה מהירה. באיי צ'אם תוכלו לחוות את הטבע במלואו: מצפייה בציפורים נדירות ועד שנירקול דרך השוניות שמסביב, איי צ'אם מזמינים אתכם ליהנות מהנוף של החופים היפים ולספוג את הטבע הפראי הקיים בהם.
האטרקציות הנ"ל נחשבות לפופולריות מאד בויטנאם ותיירים רבים פוקדים אותם ומגיעים לחוות את החוויה בעצמם. חיפוש טיסות לויטנאם מאפשר לקבל פרטים נוספים על אטרקציות אלו ועל אטרקציות נוספות באותו אזור. 

מזג אוויר בויטנאם

צורתה ומיקומה של ויטנאם משווים לה ייחודיות מבחינת מזג האוויר, שכן עונות השנה בה שונות ומשתנות מאזור לאזור, מה שמאפשר לכל אחד לבקר בה בכל אחד מחודשי השנה. בכל תקופה תוכלו למצוא איזור אחד (אם לא יותר) עם מזג אוויר נוח, המאפשר ליהנות מטיולים וחופשות בו.
מה שתיירים רבים אוהבים לעשות, זה לשלב בין איזורים שונים במהלך טיול אחד, וליהנות, פשוטו כמשמעו, מכל מה שיש למדינה הזו להציע (תלוי כמובן כמה זמן ותקציב עומד לרשותכם). מזג האוויר המשתנה והנוח כמעט כל השנה מצליח לעודד אנשים האוהבים טיולים מאורגנים וטיולים בקבוצות הרוצים להגיע לויטנאם ולעשות טיול קבוצתי ומתוכנן.

בגדול, ניתן לחלק את ויטנאם ל- 3 מערכות מזג-אוויר, על פי האיזורים בה:

צפון ויטנאם

הצפון מתחלק לאיזורים רבים עם תקופות שונות של מזג אוויר. נתמקד באיזור של האנוי.
באזור זה יש שתי עונות:
החורף - חודשי החורף הם נובמבר-אפריל. מזג האוויר בחודשים אלו רוב הזמן יהיה קריר ויבש, עם טמפרטורות הנעות בין  17-22 מעלות. ינואר, פברואר ומרץ הם החודשים הקרים ביותר.
הקיץ - חודשי הקיץ הם מאי-אוקטובר. מזג האוויר בחודשים אלו יהיה חם ולח, עם כמות הגשמים הגבוהה ביותר באזור זה. מתוך חודשי הקיץ, חודשים יולי, אוגוסט וספטמבר הם החודשים הגשומים ביותר.

מרכז ויטנאם

גם מרכז ויטנאם מתחלקת למספר איזורים מבחינת מזג האוויר. אנו נתמקד בהוי אן, הואה ודנאנג:
חודשים ינואר-אוגוסט - הם החודשים החמים עם מזג אוויר יבש יחסית, עם טמפרטורות בסביבות ה- 35 מעלות צלסיוס.
חודשים ספטמבר-דצמבר - הם חודשי החורף, כאשר אוקטובר-נובמבר הם הגשומים ביותר. לעתים אף מתרחש שם טייפון, כך שרצוי להמנע מביקור בתקופה זו של השנה באזורים אלו. 

דרום ויטנאם

מבחינת טמפרטורות, בדרום ויטנאם הטמפרטורות די קבועות בין 25-35 מעלות צלסיוס לאורך השנה. מה שמפריד בין עונות השנה, הן העונה הרטובה והעונה היבשה:
העונה הרטובה (המתחילה במאי ומסתיימת בנובמבר) - העונה הרטובה נקראת כך, לאור הגשמים הרבים היורדים בה, כאשר רוב הגשמים יורדים בין יוני - אוגוסט.
העונה היבשה (המתחילה בנובמבר ומסתיימת באפריל/מאי) - בעונה זו סיכוי נמוך שתיתקלו בגשמים, וגם אם כן, מדובר בפרקי זמן קצרים, וגשמים לא משמעותיים במיוחד.


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: