טיול לקפריסין - לא רק חופים - נקודות חן באי קפריסין

תמונת נוף קפריסין
עבור רבים מאיתנו, נופש בקפריסין מתחבר באופן טבעי לחופשת חופים מרעננת הכוללת הרבה פעילויות חוף ובעיקר "בטן –גב", אך בנוסף לאטרקציות החופשה בחופים הקסומים של קפריסין, תוכלו למצוא ברחבי האי השלישי בגודלו בים התיכון, גם שפע של אתרי תיירות היסטוריים, שמורות טבע מרהיבות וכפרים אותנטיים וייחודיים שיחשפו בפניכם את יופיו האמיתי של האי.
חבילות נופש בקפריסין מתאימות לכל צרכי החופשה, בין אם מדובר בחופשה רומנטית ובין אם מדובר בחופשה עם כל בני המשפחה. כמו כן, תוכלו לבקר בקפריסין לאורך כל ימות השנה, ובחודשי החורף, תוכלו לגלות גם מספר אתרי סקי מרהיבים הממוקמים ברחבי האי. טיסות לקפריסין יוצאות באופן סדיר וקבוע מיעדים שונם בכל העולם, דבר המקל משמעותית את הבחירה ומציאת טיסה במועד שנוח לכם. בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם מספר נקודות חן מרהיבות בקפריסין שאינן קשורות לחופי הרחצה. זה הזמן להכיר עוד צדדים באי המרהיב הנמצא לא הרחק מכאן.

תמונת נוף קפריסין          תמונת נוף קפריסין
 
 
 

הרי הטרודוס

הרי הטרודוס מכסים כמעט מחצית משטחה של קפריסין. היצע הטיולים בהרי הטרודוס הוא נרחב ומגוון ומאפשר לכם ליהנות גם מחופשות חורף וסקי מפנקות וגם מתיירות קיץ צבעונית ופסטורלית בכפרים הרבים באזור. הרי הטרודוס מוקפים בצמחייה מרהיבה, החל מכמות עצומה של עצי ארז, עצי אלון, עצי אורן, מטעי זיתים, שקדים, מטעי גפנים ועוד. קרוב ל-600 כפרים קטנים ואותנטיים פזורים בשטחי הרי הטרודוס. הכפר המרכזי והבולט בהם הוא כפר אומודוס.
כפר אומדוס - כפר אותנטי השומר את העבר באופן מופתי ולכן זוכה לפופולאריות עצומה בקרב התיירים הרבים הפוקדים את האזור, סמטאות הכפר הצרות, בתי הקפה האותנטיים, בתי היין הרבים והאווירה הפסטורלית יעניקו לכם אווירה ייחודית וקסומה ויחשפו אתכם בפני אחת הפנינות המרכזיות בקפריסין.
כפר פלאטרס - כפר אותנטי נוסף בהרי הטרודוס הוא כפר פלאטרס. בכפר תוכלו ליהנות מישיבה באחת המסעדות המקומיות הפזורות ברחבי הכפר. בחודשי החורף תוכלו להתחמם לצד אח מפנק וליהנות מנוף מרהיב. בחודשי הקיץ, תוכלו לצאת לטיולים רגליים באזור הכפר ולגלות את פריחת הדובדבנים המרהיבה באזור. כמו כן, תוכלו להשכיר אופניים או אפילו סוסים לטיולים הררים במורדות הרי הטרודוס.
לימסול - עיר מרכזית הנמצאת למרגלות הרי הטרודוס. העיר עצמה מתאפיינת בשטחי גפנים, והיא נחשבת לעיר ייצור היין בקפריסין. מעבר לחופי הרחצה בלימסול, תוכלו ליהנות מאתרי תיירות היסטוריים הנמצאים בלימסול: אתמוס ו-קוריון. אתרים אלו מהווים את הערים העתיקות שהיו במקום ומהן צמחה העיר לימסול.
קולוסי KOLOSSI – עיירה קטנה הממוקמת מחוץ ללימסול. העיירה מוקפת כרמים ופרדסים רבים שאת תפוקתם תוכלו לרכוש בשווקים האותנטיים הנמצאים במרכז העיירה.
העיירה לפרקה – עיירה ציורית וקסומה הנמצאת במרחק של 25 דקות נסיעה מלימסול. העיירה עצמה משלבת בתוכה שני כפרים עתיקים, שהייצור המקומי המרכזי שלהם הוא רקמה ותחרות שונות. סיור רגלי בעיירה יוביל אתכם לטברנות מקומיות ואותנטיות רבות הפזורות ברחבי העיירה.
הכפר אגרוס - כפר מקומי הממוקם בצד המזרחי של הרי הטורדוס. סיור בכפר מעניק לכם הצצה ייחודית לחיים השלווים בכפר אותנטי בקפריסין. כמו כן, תוכלו ליהנות מהתוצר המקומי המתבסס על גבינות ונקניקים מעושנים, כלי חרס, הכנת יינות ומגוון מזכרות צבעוניות לקהל התיירים הרב הפוקד את הכפר.

בהרבה מקרים כדאי לבדוק על דילים לקפריסין אשר כוללים בתוך החבילה עצמה אפשרויות רבות כגון טיסה, מון, אטרקציות פעילויות מעניינות ומסלוליים מרתקים. חבילות ודילים הם דבר מקובל מאד בקפריסין וניתן לראות מטיילים ותיירים מכל הסוגים החל מתרמילאים, מטיילים בוגרים, טיולי קבוצות, זוגות צעירים ועוד.

ניקוסיה והסביבה

עיר הבירה של קפריסין היא אחת הערים הגדולות ביותר ברחבי האי, ובשטחה לא תמצאו אף חוף רחצה. העיר משופעת בכנסיות ומנזרים, וכמו כן, תמצאו בה היצע מרשים של ממצאי ארכיאולוגיה רבים שנמצאו בה. העיר מחולקת ל-2, זאת שבתוך חומות האבן (העיר העתיקה) , וזאת שמחוץ לחומות (העיר המודרנית, הנחשבת למרכז התיירותי והעסקי של קפריסין). ברובע העיר העתיקה תוכלו לפגוש מספר רב של מונומנטים היסטוריים ומוזיאונים שונים העוסקים בתקופות שונות בהיסטוריה הארוכה של קפריסין.
בעיר החדשה תוכלו ליהנות מהיצע מגוון של אטרקציות תיירותיות, לרבות, בתי מלון, שדרת מסעדות, מועדוני לילה ועוד. בין אתרי התיירות המובילים בניקוסיה תמצאו את:
בויוק חמאם בית המרחץ הגדול של ניקוסיה הבנוי בתוך מבנה גותי מרשים מהמאה ה-14, משמש כחמאם תורכי אותנטי ומפנק במיוחד.
בדסטן השוק המקורה שוק ססגוני וצבעוני הממוקם בתוך מבנה ששימש ככנסיה גותית מהמאה ה-14. בצמוד אל השוק המקורה ב-לשופקה תמצאו גם מדרחוב פתוח המאכלס מגוון נרחב של דוכני מזון ושתייה ייחודיים ואותנטיים.
בנוסף, מומלץ לבקר באתרים הבאים: מרכז האומנויות של קפריסין ומוזיאון קפריסין.
הכפר פיקארדו – כפר עתיק הממוקם במרחק של 20 דקות נסיעה מניקוסיה. בכפר תמצאו בתי אבן ייחודים הבנויים בתוך תהום של הרים ירוקים. הנוף המרהיב הנשקף מבתי האבן הייחודים יעניק לכם את אחד המחזות המרהיבים ביותר שראיתם מעולם.

במקרים רבים, תיירים רבים מעדיפים לתאם טיסה ליוון ומשם לעשות טיול המשלב את יוון ואת קפריסין, כך הם מצליחים לעשות טיול מעניין יותר הכולל יותר אטרקציות ויעדים פופולריים

CAPE GKREKO

מפרץ מדהים הנחשב לאחד משמורות הטבע של האי. המפרץ ממוקם לא הרחק מהכביש המהיר המוביל לאיי נאפה. עם הגיעכם למפרץ תוכלו ליהנות מקילומטר וחצי של מסלולי הליכה המוביל היישר אל המפרץ ולא המגדלור הנמצא בתוכו.

אטרקציות באזור איה נאפה

איה נאפה נחשבת לאחד מיעדי החופשה המובילים בקפריסין, אך מעבר לאטרקציות החוף הרבות בה תוכלו ליהנות גם מהאטרקציות הבאות:
אקווריום האוקיינוס- אקווריום ענקי המכיל למעלה מ-400 זנים של בעלי חיים החיים מתחת למים, כולל כרישים, תנינים ופינה מיוחדת וקסומה של פינגווינים.
פולק- המוזיאון לאומנות- מוזיאון המשמר את המורשת הטבעית של איה נאפה ומאכלס פריטי ריהוט וכלי זהב, כסף ונחושת רבים מהמאות ה-18  וה-19.
בנוסף, מתקיימים באיה נאפה מספר פסטיבלים מקומיים מרהיבים לאורך כל השנה.

חצי האי AKAMAS

ממוקם בחוף המערבי של האי, ונחשב לשמורת טבע שאינה מאפשרת הקמת מרכזי תיירות בתוכה, ולכן הוא מהווה את אחד מהאיים הטבעיים והפרועים ביותר בקפריסין. ברחבי האי תוכלו להיחשף למגוון סלעים ענקיים, צמחייה נדירה ומסלולי טיולים חווייתיים ברגל או על גבי רכבים ממונעים. רשת שבילים חוצה את האי לאורכו ולרוחבו ומאשפרת לכם ליהנות מכל הנוף הטבעי והמרהיב של האזור.

הרי קירניה

רכס הרים הנמצא בחלקה הצפוני של קפריסין. רכס הרי קירניה הוא השני בגודלו בקפריסין (אחרי הרי הטורדוס), והוא נמשך לאורך של כ-160 ק"מ. הרכס כולו עשוי אבן גיר ושיש ובשיאו הוא מגיע לגובה של כ-1000 מטר מעל פני הים. הרכס מהווה מקום מפגש לתרמילאים וטיילים רבים, היוצאים לטרקים קצרים וארוכים לאורך הרכס, ומצידו הימני ניתן לראות את החופים הצפוניים של קפריסין. הרכס שייך לחלק התורכי של קפריסין.
הר נוסף נמצא בקפריסין הוא הר האולימפוס המתנשא לגובה של 1,953 מטר, בדומה לפסגה הגבוהה ביותר של רכס הרי הטורדוס. בין שני הרכסים הנמצאים באי (טורדוס וקירניה) תמצאו את מישור מאזוריה המאכלס את רוב הכפרים והיישובים בסביבה.
 
בין אם אתם מתכננים חופשת סקי בהרים המושלגים של קפריסין, ובין אם מתכננים חופשת חופים מרעננת בחודשי הקיץ, קפריסין היא ללא ספק יעד מרכזי ותיירותי המעניק לכם הרבה יותר מעבר לחופי רחצה מסודרים. זה הזמן לגלות את כל היופי המסתתר ברחבי האי. קפריסין הנחלקת בין הצד התורכי לבין הצד היווני, מאפשרת לכם ליהנות ממגוון עצום של תרבויות, מאכלים וסגנונות חיים. זה הזמן לברר לגבי חבילות הנופש הייחודיות המוצעות לכם לקפריסין, וליהנות מכל העולמות של חופשה מפנקת בכרטיס אחד!
 



טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: