מוזיאונים בברלין

תמונת נוף ברלין
מחפשים יעד תיירותי המשלב בתוכו גם פינוק של שופינג וגם מתחמי תרבות ואומנות רבים? ברלין, בירת גרמניה, היא ללא ספק היעד הבא שלכם. ברלין, הגדולה בערי גרמניה, ואחת הערים הגדולות ביותר בכל אירופה, מהווה עבור רבים את "בירת התרבות האירופאית". ישנו מגוון עצום של חבילות נופש לברלין ומבחינת אפשרויות הלינה יש שפע של מלונות בברלין בדרגות אירוח שונות היכולים להתאים לכל כיס.
טיסות לברלין יפגישו אתכם עם עיר המשופעת במגוון אטרקציות ובראשם המוזיאונים. ברחבי ברלין ממוקמים מספר רב של מוזיאונים ומרכזי תרבות המאכלסים חלק נכבד מתרבות האנושות המודרנית לצד אוספי אומנות מכל תקופות האנושות. ברחבי ברלין תמצאו למעלה מ-200 מוזיאונים, גלריות ומרכזי תרבות המציגים תערוכות קבועות ומשתנות. בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם רשימה של כל המוזיאונים המובילים והחשובים ביותר בברלין.
 
תמונת נוף ברלין               
 

אי המוזיאונים

אי המוזיאונים ממוקם בקצהו הצפוני של נהר השפרה בברלין. השם הוענק למקום עקב ריבוי המוזיאונים בו. ברחבי האי פעילים כ-5 מוזיאונים שונים, שלכל אחד מהם הייחודיות וההתמחות הנפרדת שלו בזרמי האומנות השונים. מתחם האי הוכרז בשנת 1999 כאתר מורשת בינלאומי על ידי ארגון אונקסו. בין המוזיאונים השונים באי תמצאו את:
 
מוזיאון פרגמון - המוזיאון החשוב ביותר באי. מדי שנה פוקדים את המוזיאון למעלה ממיליון מבקרים והוא מציג אוסף מרשים ומרהיב של פריטי עתיקות מתקופת ממלכת יוון ורומי, וכמו כן, פריטים נדירים מארצות המזרח התיכון העתיק והאמנות האסלאמית. המוזיאון קרוי על שמו של אחד המיצגים המרהיבים והמרשימים ביותר הנמצאים בו: מזבח פרגמון- מזבח יווני בן למעלה מ-2000 שנה שהובא אל מתחם המוזיאון.
 
המוזיאון  הישן - המוזיאון הוותיק ביותר באי. המוזיאון נבנה בתחילת המאה ה-19 ומאז ועד היום הוא מאכלס כמות נכבדת של פריטי אומנות מהעולם העתיק.
 
המוזיאון החדש - מוזיאון שנבנה באמצע המאה ה-19 ובמהלך השנים האחרונות בוצעו בו שיפוצים נרחבים לאחר פגיעתו הקשה במהלך מלחמת העולם ה-2. ברחבי המוזיאון תמצאו אוספים נרחבים מתקופת מצריים הקדומה.
 
הגלריה הלאומית הישנה - מוזיאון נוסף באי הינו הגלריה לאומנות המתמקדת ביצירות מהמאה ה-19. האוסף המרשים של המוזיאון מציג ציורים מכל הסגנונות ויצירות האומנות הבולטים של המאה ה19 ותחילת המאה ה-20.
 
מוזיאון בודה - מבנה מרשים וייחודי הממוקם בחלקו הצפוני ביותר של האי ומשתלב באופן טבעי עם גדות נהר השפרה. ברחבי המוזיאון שנפתח מחדש לקהל בשנת 2006, תמצאו מגוון מרשים של עתיקות ממגוון תקופות שונות לאורך ההיסטוריה האנושית. כמו כן, במקום תמצאו אוסף מטבעות מראשית עידן המטבעות ועד לימינו.

המוזיאון היהודי של ברלין

את הנקודה היהודית והישראלית במוזיאוני ברלין תמצאו במוזיאון זה שהוקם לראשונה בשנת 1933 ומאז ועד היום עבר מספר גלגולים שונים. המוזיאון הנוכחי ממוקם במרכז ברלין והוא נפתח לקהל ברחב בשנת 2001. המוזיאון ממוקם בתוך מבנה ארכיטקטוני מרשים. הביקור במוזיאון מומלץ לכל אדם החפץ בחיים, בלי קשר למינו, גזעו ודתו. ברחבי המוזיאון מספר תערוכות ומיצגים מצמררים ומרגשים במיוחד, כאשר מעל כולן מרחפת שואת היהודים באירופה במהלך מלחמת העולם ה-2.

היום כאשר רוצים לתאם טיסה או ביקור בברלין ישנם דילים רבים לברלין אשר ניתן לתאם טיולים מאורגנים וביקורים במוזואנים רבים, או טיולים עם טעם של תרבות המאפשרים ביקור במגוון אתרים תרבותיים, מוזיאונים וכדומה.

המוזיאון הגרמני להיסטוריה

מבנה המוזיאון הינו אחד העתיקים ביותר ברחבי ברלין והוא נבנה בסוף המאה ה-17 ותחילת המאה ה-18. המוזיאון הוותיק מכונה "הצויגהאוס" והוא מאכלס כיום מגוון נרחב של פריטי היסטוריה גרמנית עוד מימי רומי ועד לשלהי מלחמת העולם ה-2. המבנה המחודש של המוזיאון נחנך מחדש בשנת 1987 לציון 750 שנה להיווסדה של ברלין.

מוזיאון הטבע של ברלין

מוזיאון הידוע בעיקר בזכות תצוגת שלדי הדינוזאור העומד הגדול ביותר בעולם ושלד הציפור הקדומה ביותר שנתגלתה אי פעם. ברחבי המוזיאון מוצגים למעלה מ-25 מיליון מוצגים מעולמות הזואולוגיה, המטרולוגיה והפלאונטולוגיה.שלד מפואר של דינוזאור מוצב במרכז המוזיאון והוא מגיע לאורך של 73 מטרים וגובהו כ-12 מטרים. המוזיאון נוסד בראשית המאה ה-19 ובמהלך מלחמת העולם ה-2 עבר הפגזה מאסיבית של בעלות הברית במסגרת מלחמתם בגרמניה הנאצית, רוב פריטי המוזיאון נכחדו ומאז ועד היום הוא נמצא בהליך שיקום ההריסות המבנה והמיצגים בו. המוזיאון מציג בין היתר: אוסף ייחודי של מטאורים, בעלי חיים מפוחלצים שחלקם כבר נכחדו מהעולם, אוסף המינרלים הגדול ביותר בעולם ועוד.

המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה

מוזיאון מרשים המשלב בין טכנולוגית התעופה למגוון מוצרי טכנולוגיה לצרכי תעשייה ועוד. המוזיאון ממוקם ברובע קרויצברג ,והוא נוסד בשנת 1982. המוזיאון נוסד על שלד קיים של מחסן סחורות מקומי, ובתוכו תוכלו למצוא מיצגי טכנולוגיה ותעופה רבים לצד פלנטריום חדשני ומתקדם.

מוזיאון הקולנוע

מוזיאון חדשי הממוקם במרכז המסחרי החדיש  ביותר בברלין מחתם "סוני סנטר". מוזיאון הקולנוע של ברלין מציג פריטים רבים מראשית ימי הקולנוע ועד לימינו.

הגלריה לציורים ישנים

מוזיאון ייחודי המתמקד אך ורק ביצירות ציוריות מכל תקופות האומנות השונות. המוזיאון מורכב מ-70 חדרי תצוגה שונים בהם תוכלו ליהנות מהיצע מרשים של ציורים, החל מציורים של אומנים איטלקיים מהמאה ה-13, ציירים הולנדים מהמאה ה-15 ועד ליצירות אומנות מהמאה ה-18. בין האומנים המובילים שיצירותיהם מוצגים במוזיאון תמצאו את רמברנט ורפאל.

המוזיאון לאמנות גרפית

מוזיאון מרשים העוסק באמנות הגרפית הכוללת: רישומים, הדפסים ואיורים. המוזיאון כולל למעלה מ-600 אלף פריטים וכולל גם את מיטב האומנים כגון: רמברנט, פיקאסו, בוטיצילי ועוד.
 
תמונות נוף ברלין
 
 

מרטין גרופיוס באו

מבנה מרשים שנבנה בשנת 1881 בסגנון הרנסאנס האירופי. המוזיאון נחנך מחדש במהלך שנות ה-70 של המאה הקודמת, ומאז ועד היום הוא מהווה מרכז תרבותי ואומנותי מוביל בגרמניה ובאירופה כולה. במוזיאון מוצגות תערוכות מתחלפות בנושאים שונים והוא נחשב לאחד המוזיאונים המרשימים והיפים ביותר בגרמניה ובאירופה.

מוזיאון ההווה

מוזיאון ייחודי שהוקם על גבי תחנת הרכבת הישנה של העיר. המוזיאון שופץ במהלך שנות ה-90 של המאה הקודמת, ומאז ועד היום הוא מהווה מקום משכנם של יצירות האומנות הבולטות ביותר בזרם האומנות המודרני והעכשווי.

מוזיאון DDR

מוזיאון ייחודי ואינטראקטיבי המציג את חיי היומיום בגרמניה המזרחית באמצעות שיתוף פעולה מלא עם מבקרי המוזיאון. המוזיאון מחולק למספר רב של מתחמים, כאשר בכל אחד מהם יכולים המבקרים, לגעת, לחוש ולעשות שימוש בפריטי התצוגה השונים, לרבות, נסיעה על כלי רכב ממונע שהיה פופולארי במיוחד בגרמניה המזרחית. המוזיאון הייחודי נפתח לקהל הרחב בשנת 2006, ומאז ועד היום הוא צובר פופולאריות עצומה בקרב תושבי גרמניה ובקרב התיירים הרבים הפוקדים את ברלין.

המוזיאון האתנולוגי

אחד המוזיאונים המרשימים והמרהיבים ביותר בברלין. המוזיאון מרכז מספר רב של מוצגים אתניים מכל רחבי העולם שנאספו על ידי משלחות גרמניות במהלך המאה ה-19 וה-20. התערוכות הקבועות במוזיאון כוללות מיצגים עתיקים מיבשת אמריקה, אפריקה, אסיה ואוסטרליה.

קולטורפורום

מתחם מבני תרבות ואומנות הממוקמים בסמוך לפארק טירגארטן. קומפלקס מבני התרבות כולל בין היתר את : הגלריה הלאומית החדשה (הישנה ממוקמת באי המוזיאונים), בניין התזמורת הפילהרמונית, ספריית ברלין, המוזיאון לכלי נגינה והמוזיאון לאמנות שימושית.
 
בנוסף לכל המוזיאונים המופיעים לעיל, תוכלו ליהנות ממגוון עצום של גלריות חדשניות הממוקמות במתחמים שונים ברחבי ברלין. השילוב בין מתחמי התיירות הרבים בעיר למרכזי התרבות והאמונות בה, מאפשרים לכם ליהנות מטיול מפנק לאירופה הקלאסית והאלגנטית. מרבית המוזיאונים בברלין אינם פועלים בימי שני, וברוב המקרים, תוכלו לרכוש כרטיס משולב המעניק לכם כניסה למספר מוזיאונים מובילים בעיר. בכל ביקור שלכם בברלין, מומלץ לשלב ביקור במספר רב (ככל שאפשר) במוזיאונים השונים בעיר, זה טוב לטיול, זה מצוין לקולטורה..
 

 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: