אטרקציות בכרתים

טיסות לכרתים ייקחו אתכם אל האי הגדול ביותר בין איי יוון ואחד מהאיים המרעננים והמלהיבים ביותר במדינה. האי כרתים ממוקם בנקודה הדרומית ביותר של איי יוון, והוא נהנה מענף תיירות משגשג, המביא לעיר כ-2.5 מיליון תיירים 
מדי שנה. רצועת חוף של האי כוללת כ- 1,000 ק"מ, מרחבי טבע מרהיבים ביופיים, כפרים אותנטיים לצד מתקני תיירות מתקדמים, שפע של אפשרויות בילוי ונופש, ועוד. על כן מה הפלא שחבילות נופש לכרתים הן פופולאריות לאורך כל השנה ובייחוד בקיץ לחופשה קייצית מרעננת. מבחינת אפשרויות האירוח והלינה יש מגוון גדול של בתי מלון בכרתים בדרגות שונות.
שטחו של האי כרתים מגיע ל-8,300 קמ"ר והוא מחולק ל-4 מחוזות משנה. אוכלוסיית האי מונה כ-700,000 תושבים, המתפרנסים בעיקר מענף התיירות המשגשג במקום. במהלך חודשי הקיץ הטמפרטורות באי עומדות על ממוצע של 25 מעלות, ובחודשי החורף (הדי מתון) יורד מעת לעת שלג בפסגות ההרים הגבוהות של האי. בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם מספר אטרקציות מלהיבות הממתינות לכם ברחבי כרתים, ורובם לא קשורים לחופי הרחצה באי.
 
 

אירועי תרבות בכרתים

ענף התיירות המשגשג של האי הוביל לקיום מספר רב של אירועי תרבות ברחבי האי לאורך עונת התיירות. בין אירועי התרבות המובילים המתקיימים באי תמצאו את:
 

HERAKLION SUMMER FESTIVAL

 
פסטיבל שנתי המתקיים במחוז הרקליון בין החודשים יוני לספטמבר, מדי שנה. מהות הפסטיבל עוסקת במופעי התרבות והפולקלור של תושבי האי, ולאורך כל תקופת הפסטיבל תוכלו ליהנות ממגוון אירועי תרבות, אומנות, מוסיקה, תיאטרון ומחול המתקיימים מתחת לכיפת השמיים ברחבי המחוז.
 
 

CHANIA SUMMER FESTIVAL

 
פסטיבל הקיץ של מחוז חאניה. הפסטיבל מתקיים אף הוא בין החודשים יוני לספטמבר והוא עוסק במגוון אירועי תרבות הפתוחים לקהל הרחב, ולתיירים הרבים הפוקדים את האי כרתים בתקופה זו של השנה. בין יתר המופעים המועלים במסגרת הפסטיבל תמצאו: קונטרצטים תחת כיפת השמיים, מופעי מחול ובלט, מופעי פולקלור ועוד.
 
 

CRETAN WINE FESTIVAL

 
פסטיבל היין של האי כרתים. האי הידוע באיכות ייצור היינות וזני הענבים המשובחים שלו, חוגג את פסטיבל היין מדי שנה במהלך חודש יולי, והוא כולל מגוון נרחב של מופעים ואירועי תרבות הקשורים לעולם היין. כמו כן, תוכלו ליהנות מיריד טעימות ססגוני בו נוטלים חלק כל היקבים הגדולים הנמצאים באי.
 
 

RETHYMNO CARNIVAL

 
המהדורה המקומית לקרבנל החגיגי של ריו דה זנרו. הקרנבל מתקיים מדי שנה במהלך חודש פברואר והוא כולל מצעד ססגוני של ריקודים, הופעות, תחפושות ועוד.
 


 

מסלולי הטיול של כרתים

כרתים המשופעת במרחבי טבע פראיים ומרהיבים מאפשרת לכם ליהנות ממגוון מסלולי טיול ייחודים לאורכה ולרוחבה, בין המקומות המומלצים ביותר תמצאו את:
 

 

אזור הכפרים ההרריים

 
בתים מסוידים לבן, דלתות הכניסה צבועות בכחול, סמטאות צרות, תושבים הלבושים בבגדים מסורתיים, עצי זית ואווירה פסטורלית במיוחד, כל אלו ועוד ממתינים לכם באזורי הכפרים ההרריים של האי כרתים. הכפר המפורסם ביותר הוא:
 
 

ANOYA

 
כפר זה ממוקם במחוז "רתימנו" והוא מהווה את אחד הכפרים האותנטיים ביותר באי. הכפר מוקף בשטחי מרעה והוא התפרסם בעיקר בזכות עבודות האריגה והשטיחים הייחודים של תושבי המקום. מפסגת הכפר תוכלו לחזות באחד הנופים המרהיבים ביותר ביוון.
 
 

KRITSA

 
כפר אותנטי נוסף הממוקם באזור ניקולאוס. גם בכפר זה תוכלו ליהנות ממגוון התוצרת המקומית העוסקת באריגה ורקמה, וכמו כן, תוכלו ליהנות מנקודת תצפית מרהיבה המשקיפה על חוף ים קסום במיוחד.
בנוסף, מומלץ לצאת ולגלות את הכפרים הקטנים והפשוטים הנמצאים בכל רחבי האי.
 
 

SAMARIA PORGE

 
מסלול ההליכה הפופולארי ביותר בכרתים. הקניון הענק נמשך לאורך 16 ק"מ, ומדי שנה מהלכים בו למלעה מחצי מיליון תיירים. את מסלול ההליכה בקניון העצום מומולץ לקיים בתחילת עונת האביב (חודש אפריל), וליהנות מפריחה מטריפה של פרחי בר. כמו כן, תוכלו לפגוש חיות בר רבות לאורך מסלול ההליכה בין ערוצי הקניון.

אתרי תיירות בולטים בכרתים

האי כרתים מורכב ממספר מחוזות המאפשרים לכם ליהנות ממגוון נרחב של אתרי תיירות ואתרי היסטוריה רבים בכל אחד ואחד מהם, להלן רשימת המחוזות הבולטים ביותר בכרתים:
 
 

מחוז הרקליון HERAKLION

 
המחוז הגדול ביותר בכרתים. במחוז זה תמצאו גם את עיר הבירה הרקליון. ברחבי המחוז נמצאים במספר רב של מוזיאונים, אתרי ארכיאולוגיה וכפרים מסורתיים שרובם עוסקים בייצור יין. בביקור במחוז זה מומלץ לבקר באתר קנסוס (KNOSSOS) - ארמון השייך ככל הנראה לתקופת הברונזה. האתר התגלה בתחילת המאה ה-20, וזאת לאחר חפירות ארכיאולוגיות רבות שהתקיימו באזור. מוזיאון הארכיאולוגי בהרקליון מאכלס כמות עצומה של ציורי קיר שנחשפו במקום. הארמון שוכן על גבי גבעה המרוחקת כ-5 ק"מ מדרום הרקליון, ותחבורה ציבורית מאפשרת לכם להגיע לאתר ביתר קלות לאורך כל שעות היממה.
 
 

מחוז חאניה CHANIA

 
המחוז המערבי של האי כרתים, העיר הגדולה של המחוז היא העיר חאניה הבנויה בסגנון וונציאני עתיק, ומאפשרת לכם ליהנות ממגוון מוזיאונים, שווקים וסמטאות קסומות. במחוז זה תוכלו גם לסייר בשמורות הטבע הפופולאריות "קניון סמאריה" ו-"למפקה אורי" הנחשב לרכס ההרים הגבוה ביותר בכרתים שפסגתו נושקת ל-2,500 מטרים. כמו כן, תוכלו לבקר במגוון מוזיאונים הממתינים לכם במחוז זה של האי, ביניהם תמצאו את: מוזיאון הארכיאולוגיה ומוזיאון המדע הימי. כמו כן, תוכלו לבקר בבתי כנסת עתיק, זכר ליהדות כרתים שפעלה במקום עד למלחמת העולם ה-2.
 
 

מחוז רתימנו RETHYMNO

 
במחוז זה תמצאו את העיר רתימנו, המתאפיינת באווירה צעירה בעיקר בשל האוניברסיטה המקומית הנמצאת בה. העיר העתיקה של רתימנו כוללת את מתחם הנמל העתיק המאפשר לכם ליהנות מארכיטקטורה וונציאנית נפלאה. כמו כן, תמצאו במחוז זה רצועת חופים מרהיבה וקסומה.
 
 

טיול אל ההרים הלבנים LEFKA ORI

 
רצועת ההרים הנמצאת במערב כרתים מאפשרת לכם ליהנות מפסגות מרהיבות הנמתחות לאורך 250 ק"מ של רכסי הרים. רכסי ההרים מורכב מ-4 פ סגות שונות של הרים, במזרח הרי ה-סיטיה, מייד לאחריהם הרי ה-דיקטי והרי ה-אידי, ובמערב, גוש ההרים הלבנים ה-LEFKA ORI. בחודשי החורף פסגת הרים זו מתכסה בלבן משלג צח, דבר המעניק נופך מרהיב לכל פסגת ההרים ותמונת הנוף הנשקפת למרגלותיה.
 
 
 
 

אטרקציות לכל המשפחה

מעבר לקלאבים ולחופי הרחצה המרהיבים של האי כרתים, ממתינים לכם ברחבי האי גם האטרקציות הבאות (המתאימות לכל המשפחה):
 
 

AQUA PLUS

 
פארק מים הממוקם ב-חרסוניסוס. פארק זה מעוצב בסגנון גן טרופי, ובמקום תמצאו שפע של מתקני מים לכל אחד ואחת ובכל גיל, החל ממגלשות מים מהירות, דרך בריכות אבובים ובריכות גלים ועד למתחמי פיקניק ושטחים ירוקים.
 
 

AQUA WORLD AQURIUM

 
האקווריום של האי כרתים ממוקם אף הוא ב-חרסוניסוס , והוא מאפשר לכם לפגוש אלפי זנים של דגים, צבי ים, תמנונים ועוד זני ים מרהיבים. כמו כן, פועל במקום פארק זוחלים ופינות ליטוף לחיות בר. שני המקומות הנ"ל מומלצים מאוד לאטרקציה תיירותית בעיקר בעת חופשה משפחתית, אך ניתן לבקר (וליהנות) במקום גם אם יצאתם לחופשה רומנטית בכרתים.
 
בנוסף לכל האטרקציות המצויות לעיל, תוכלו למצוא בכרתים מגוון נרחב של שירותי תיירות מתקדמים, חופי רחצה מסודרים להפליא והיצע מפנק של בתי מלון, מסעדות, בתי קפה וטברנות מקומיות. זה הזמן לברר לגבי החופשות והדילים הייחודים ברחבי כרתים, וליהנות משפע של חוויות ואטרקציות לכל מטרות החופשה הבאה שלכם באי. זה הזמן לכרתים!

 

 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: