החופים של רודוס

רודוס בורכה באינספור חופים איכותיים. עומדים לרשותכם מבחר חופים מסוגים שונים שיכולים להתאים לכל אחד - החל מחופים מאורגנים עם כל מתקני התיירות וכלה בחופים קטנים ומבודדים למי שמחפש את הפרטיות והאינטימיות בחוף הים. המים המקיפים את האי נחשבים למים הצלולים והנקיים ביותר בכל יוון. האי נחשב גם לאידיאלי למשפחות עם ילדים ויש  שפע של אטרקציות ברודוס למשפחות והרבה מסלולי טיול ברודוס מהנים. כשמזמינים חבילות נופש לרודוס, אסור לפספס ביקור באחד מהחופים המקסימים שלה.
 
טיסות לרודוס הפכו לפופולרים מאד בשנים האחרונות ומצליחות לעודד עוד ועוד תיירים מכל העולם המגיעים לרודוס בעזרת טיסות, דילים לרודוס וטיולים מעניינים. במאמר זה נספר לכם את כל מה שצריך לדעת על החופים ברודוס.
 

חוף Kalathos

החוף שוכן כ-50 ק"מ מדרום מזרח לעיר רודוס וכ- 65 ק"מ משדה התעופה. החול מאוד רך וזהוב והמים צלולים ונקיים. ניתן לשכור מיטות שיזוף מעץ ושמשיות מבמבוק. באזור ישנן מספר אופציות לאירוח. בעיירה Kalathos עצמה תמצאו הרבה יותר אפשרויות לינה.
 

חוף Kallithea

זהו חוף נהדר עם עצי דקל ואורן וכן עם מבנים שהושפעו מהארכיטקטורה הערבית. המים בצבע טורקיז משתלבים באופן מושלם במקום המפלט האידיאלי הזה ומוסיפים עוד חן לתמונה הכוללת. החוף נמצא במרחק קצר מהעיר רודוס.
 

חוף Akti Miaouli

החוף נמצא בגבולותיה של העיר רודוס והוא מכוסה בחלוקי נחל יפים. החוף לא כל כך רחב אלא מעין רצועה של אדמה. החוף עצמו מאוד מאורגן עם מיטות שיזוף, מקלחות ומלתחות. ניתן להגיע לחוף ברגל והוא במרחק הליכה ממרכז העיר. בסמוך לו יש הרבה בתי מלון וסוכנויות להשכרת רכב.
 

חוף Elli

זהו החוף הראשי בעיר רודוס. הוא ממוקם בקצה הדרומי ביותר של העיר בין האזור של Mandraki והאקווריום של רודוס. Elli הוכתר ע"י רבים כחוף היפה ביותר ביוון ויש הטוענים כי הוא היפה ביותר במזרח התיכון. החוף מציע למתרחצים את כל מגוון המתקנים האפשריים. הוא מאורגן, מלא בשמשיות צבעוניות ומיטות שיזוף להשכרה, טברנות ומסעדות נוחות. יש באזור גם בתי מלון נהדרים. יש אווירה פנטסטית באזור המושכת אליה צלמים רבים המבקשים להנציח את הנוף הפנורמי השובה הזה של רודוס. כמו כן בחוף יש מגוון פעילויות ספורט ימי, צלילה, כדור-עף חופים ועוד.
 

חוף Ixia

האזור של Ixia נמצא בחלק הצפוני של החוף המערבי של רודוס. הוא נמצא בסמוך מאוד לעיירה הרומנטית של רודוס, כ-4 ק"מ. זהו אתר מאוד מקסים ופעמים רבות מתייחסים אליו כאל החלק היפה ביותר באי. המיקום הגיאוגרפי שלו הוא מאוד חשוב  ביצירת הנסיבות האידיאליות לגולשים המבקשים ליהנות ממגוון של פעילויות ספורט ימי. בשנים האחרונות האזור התפתח אל תוך יעד בינלאומי המושך מבקרים רבים ומציע סוגים שונים של אפשרויות אירוח החל מבתי מלון יוקרתיים וכלה בדירות וחדרים להשכרה. ב Ixia יש מבחר גדול של פאבים, מסעדות מצוינות וטברנות מסורתיות. העיר העתיקה של רודוס נמצאת במרחק של 5 ק"מ מ- Ixia.

חוף Ladiko

הוא חוף קטן השוכן במפרץ יפיפה כ-15 ק"מ מרודוס וכ-2 ק"מ מהעיירה Faliraki. החול בחוף נקי מאוד כאשר לאורך החוף פזורים סלעים קטנים. מבחינת מתקנים, החוף מציע שלל מתקנים כגון שמשיות, מיטות שיזוף, מקלחות וכן מספר טברנות מסורתיות. ראוי לציין כי החוף נוטה להיות מאוד עמוס בעונת הקיץ.
 
 

חוף Pefki

הוא חוף הנחשב למאוד ממוסחר ותיירותי, כאשר רצועת החוף עצמה צרה יחסית לשאר החופים ברודוס. השדרה הראשית של החוף כוללת המון חנויות, ברים וטברנות. האזורים המקיפים את החוף מאוד מפותחים וידידותיים לתיירים. ניתן להגיע אל החוף באמצעות אוטובוס או מונית מרודוס.
 
 
 

חוף Lindos Limanaki Agios Pavlos

המפרץ הקטן של Agios Pavlos (Saint Paul) שוכן במרחק הליכה די קצר מדרום למרכז העיר לינדוס. מדובר במרחק של כ-50 ק"מ ממזרח לעיר רודוס. אגדה מקומית מספרת שהמטיף הנוצרי קדוש פול הגיע אל העיירה בשנת 43 לפני הספירה על מנת להטיף לנצרות. הכנסייה הלבנה בכניסה לחוף מוקדשת לקדוש פול.
מבחינת מתקנים בחוף ניתן לשכור שמשיות וכן לצאת לצלילות במים רגועים ונקיים.
 
 

חוף Tsambika

מדובר בחוף ארוך וחולי הממוקם כ-26 ק"מ מדרום-מזרח לרודוס. אזור החוף הוא סלעי מאוד וניצב בו המנזר המפורסם Tsampika שעל שמו נקרא החוף והאזור. החוף נחשב למאוד יפיפה עם מים שקטים ונקיים וחול זהוב. ניתן ליהנות ממגוון פעילויות ספורט ימי וכן יש באזור גם מיני מרקט.
 
 

חוף Afandou

זהו חוף מאוד מאוד ארוך וגדול הנמצא כ-22 ק"מ מדרום-מזרח לעיר רודוס. מדובר בחוף של העיירה Afandou ונמצא בחזית שלה. העיירה עצמה מאוד מקסימה ויש בה אף מסלולי גולף לחובבי הגולף שביניכם. בחוף עצמו אין הרבה מתקנים או שמשיות להשכרה ולכן הוא בהרבה פחות עמוס מחופים אחרים ברודוס. המים עמוקים ונקיים ואידיאליים לשחייה קלה. בסמוך לחוף וכן בתוך העיירה יש מספר טברנות מעולות.
 
 
 

חוף Faliraki

אתר הנופש של חוף Faliraki הינו אתר מאוד מפותח באי ונחשב לאחד מהמקומות הפופולאריים ברודוס. הוא שוכן בחלק הצפון-מזרחי של רודוס, 14 ק"מ מבירת האי ובמרחק של כ-10 ק"מ משדה התעופה. החוף הוא אחד מהחופים המאורגנים ביותר ברודוס והוא מציע מיטות שיזוף, שמשיות, שלל של פעילויות ספורט ימי, טברנות, מסעדות וברים. החולות הזהובים של החוף משתרעים על יותר מ-4 ק"מ. למי שמחפש יותר שקט ושלווה מומלץ להגיע למפרץKathara הסמוך. הוא נמצא ממש בצמוד לחוף Faliraki, ליד נמל דייגים קטן. האזור כולו מלא במלונות יוקרה לצד אפשרויות לינה ואירוח פשוטים יותר.
 
 

חוף Prassonissi

זהו חוף ארוך וחולי השוכן בקצה הדרומי של רודוס, 92 ק"מ מדרום מבירת האי וכ-40 ק"מ דרום-מערבית לעיירה לינדוס. חוף Prassonissiנחשב לגן עדן לגולשי רוח, בייחוד הזמן החודשים יולי ואוגוסט, כאשר מנשבות הרוחות הצפוניות המכונות meltemi. החוף מורכב ממפרצונים חוליים המסתיימים באי קטן שניתן להגיע אליו בשחייה או ברגל, תלוי בעומק המים. בחוף ניתן לשכור ציוד לגלישת רוח. כמו כן, באזור יש מבחר טברנות ומגוון אפשרויות לינה ואירוח.
 
 

חוף Agathi

זהו חוף קטן וחולי השוכן באזור ציורי, ליד חוף Haraki והטירה המפורסמת מימה"ב Faraklos. החוף ממוקם כ-40 ק"מ מדרום-מזרח לעיר רודוס וכ-10 ק"מ מהעיירה לינדוס. החופים הזהובים יחד עם מי הטורקיז יוצרים תמונת נוף נפלאה. בחוף יש 3 קיוסקים המציעים מגוון חטיפים וכן ניתן לשכור מיטות שיזוף ושמשיות.
 
 

חוף Akti Miaouli

זהו חוף יפיפה השוכן בגבולות העיר רודוס והוא מכוסה בחלוקי נחל אפורים. זהו לא חוף רחב במיוחד אלא רצועה צרה של יבשה, אך החוף עדיין מאוד מאורגן עם מיטות שיזוף, מקלחות ומלתחות. ניתן להגיע אל החוף ברגל מכיוון שהוא במרחק הליכה ממרכז העיר. יש הרבה מקומות לשכור רכב וכן מגוון בתי מלון בסמוך לחוף.
 
 

חוף Casino

זהו חוף גדול הנמצא במרחק הליכה מהעיר רודוס. מדובר בחוף מאוד מאורגן עם מיטות שיזוף ושמשיות כאשר מסביב יש הרבה בתי מלון. כאמור, מדובר בחוף אהוב מאוד בקרב התיירים של רודוס. האווירה שם קצבית ורועשת והאזור מספק שלל אטרקציות לתיירים- חנויות, מסעדות ועוד.
 
 

חוף Genadi

זהו חוף מאוד מאורגן השוכן בחלק הדרומי של האי. הוא נמצא במרחק של 63 ק"מ מהעיר רודוס ו-12 ק"מ מלינדוס. זהו מקום המוקף בנוף טבע יפיפה ובחופים מרהיבים מאוד. החוף מוסדר עם שמשיות, מיטות שיזוף, פאבים קטנים, מגוון של פעילויות ספורט ימי וטברנות המגישות משקאות צוננים ואוכל ימי מצוין. המקומיים נוטים לבקר רבות בחוף זה מכיוון שהוא לא כל כך תיירותי כמו שאר החופים באי. למעשה, הוא הבחירה הטובה ביותר אם אתם מחפשים מקום שקט ושליו. במרחק של כמה קילומטרים צפונה נמצאת העיירה Genadi והכביש דרומה יוביל אתכם לחוף Prasonisi הנחשב לגן עדן לגולשים.
 
 

חוף Kamiros

חוף זה שוכן 50 ק"מ מעיר רודוס במרחק של כ-45 דקות נסיעה. בנסיעה ניתן להתפעל מהנוף המקסים של האזור עם שלל עיירות קטנטנות, יערות ירוקים ומנזרים ישנים. החוף מבורך בחול זהוב ומי טורקיז נקיים. בחוף יש הרבה שמשיות ומיטות שיזוף להשכרה.  יש רק מסעדה אחת ליד החוף, אך עדיין לחוף יש הרבה אופציות כמו בתי קפה וטברנות נהדרות. האזור כולו נחשב גם למוקד עניין ארכיאולוגי עם מספר מונומנטים מהמאה ה-3 לספירה.
 

 

חוף Ialyssos

זהו חוף ארוך עם מי טורקיז השוכן כ-8 ק"מ מצפון-מערב לעיר רודוס. מדובר בחוף מאוד מאורגן כאתר תיירות עם הרבה מתקנים, כולל אפשרויות לינה ואירוח, בתי קפה וטברנות ליד הים. לחוף יש תפקיד חשוב בזירת הגלישה היוונית ומדי שנה בעונת הקיץ מגיעים אליו המוני גולשים. בחוף גם מתבצעות תחרויות גלישה בינלאומיות.
 
 
 

חוף Haraki

חוף זה שוכן כ-36 ק"מ מהעיר רודוס, בחלק במזרחי של האי. זהו חוף שקט עם מים נקיים בצבע טורקיז, אידיאליים לצלילה. באזור יש הרבה טברנות המציעות מאכלי דגים טריים. זו הבחירה האולטימטיבית למשפחה עם ילדים. בחוף ניצבת טירת Feraklos שהיא המבצר הראשון ברודוס אשר היה בסיס הפעולה של פיראטים. במרחק של 8 ק"מ מהחוף נמצאת העיירה הציורית Archangelos ומומלץ מאוד לבקר בה ולהתרשם מסגנון החיים של המקומיים. האזור כולו מציע נוף מאוד מקסים וכן גם ניתן לקפוץ לחופים שכנים כמו Kokkini Ammos ו Agia Agathi.
 
 
 

חוף Kathara

משמעות שם החוף היא "נקי" ואכן מדובר בחוף נקי להפליא עם חול נהדר, מוקף בסלעים ועם מים בהירים. בחוף יש אזורים נרחבים עם מים רדודים, מה שהופך אותו לסביבה אידיאלית לבילוי משפחתי עם ילדים. החוף נמצא במרחק של 13 ק"מ מהעיר רודוס ובמרחק של מספר מאות מטרים מחוףFaliraki. זהו חוף מאוד מאורגן עם מתקנים מעולים כמו שמשיות ומקלחות. למרות הקרבה שלו לחוף Faliraki, עדיין לא מגיעים אליו מבקרים רבים ועל כן הוא נותר מאוד שליו ושקט. ניתן להגיע אל החוף מהעיר רודוס באמצעות אוטובוס תיירים או ברכב/מונית. יש תחנת מוניות באזור של Faliraki.
 
 
 

חוף Katsouni

זהו חוף זהוב ונהדר הנמצא בחלק המזרחי של רודוס, במרחק של כ-50 ק"מ מהעיר. אורכו עומד על 1 ק"מ וידוע בעיקר בזכות המים הרדודים שלו והנוף המרהיב הנשקף ממנו ועל כן הוא מושך המוני תיירים ואמנים. החוף נחשב למבוקש בקרב תיירים – הן למשפחות והן לזוגות צעירים. בחוף יש גם מגוון פעילויות ספורט.
 
 

חוף Kiotari 

חוף זה נמצא 60 ק"מ מדרום לעיר רודוס, בחלק המזרחי של האי, מרחק של כמה דקות נסיעה מלינדוס. Kiotari זה מקום קוסמופוליטי ומודרני עם מגוון בתי מלון המציעים למבקרים את כל המתקנים לחופשה אידיאלית. בשנים האחרונות החוף הופך ליותר ויותר פופולארי בשל החוף הזהוב והמים התכולים בהירים שלו. יש הרבה טברנות ומסעדות בחזית החוף המגישות מאכלים יווניים מסורתיים. האזור מסביב לחוף כולל אינספור חנויות עם מגוון מוצרים ומזכרות. אם אתם מעוניינים ללמוד על ההיסטוריה של האזור, אתם מוזמנים לבקר בטירה הביזנטית Asklipio או לנסוע ללינדוס ולצלם את שרידי האקרופוליס המדהימה שם.
 



 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: