החופים של סנטוריני

האי סנטוריני נחשב לאחד האיים היפים ביותר ביוון וזאת הרבה בזכות החופים המיוחדים  שלו. חבילות נופש ביוון סנטוריני ייקחו אתכם למקום שבו במקום חופים עם חול רגיל, באי יש גם חופים עם אבנים שחורות הנקראים "החופים השחורים". מדובר בתוצר של התפרצויות הרי געש בעבר. באיים של סנטוריני בדרך כלל המים הם שקטים, קרים ועמוקים. במרחק של 2 מטרים בלבד מהחוף עומק המים יכול להגיע כבר ל- 3 מטרים. טיסות ליוון מביאות תיירים גם לסנטוריני ייקחו אתכם אל חופים שברובם הם מאורגנים ומוסדרים עם מקומות מוצללים, שמשיות ומיטות שיזוף ושפע של פעילויות ספורט ימי. יש גם לא מעט אפשרויות לינה ובתי מלון בסנטוריני.
 

החוף האדום

החוף האדום הוא אחד מהחופים המפורסמים והיפים ביותר מבין החופים של סנטוריני. הוא נמצא ליד העיירה והאתר העתיק שלAkrotiri. מכיוון שמדובר בחוף יחסית קטן, הוא לרוב מאוד צפוף. הרבה אנשים מגיעים אליו רק בשביל להתפעל מיופיו. הסיבה שהוא מושך אליו כל כך הרבה אנשים היא בזכות הסלעים הוולקניים השחורים והאדומים מאחוריו. אכן, צריך ללכת ברגל מהחניה בדרך סלעית על מנת להגיע אל החוף. כשמסתכלים על האבנים רואים שהם בהדרגה הופכים ללבנים ועל כן החוף הסמוך נקרא "החוף הלבן". החול עצמו הוא אדמדם-שחור ולא מומלץ לשבת עליו, כואב...לכן יש הרבה מקומות מוצללים ומיטות שיזוף. ממש בחזית המים יש מעין מסדרון של אבנים גדולות. קחו בחשבון שבחוף השמש מאוד חזקה. לגבי צלילה- מאוד מומלץ לצלול באזור בזכות האבנים המיוחדות.
לחוף ניתן להגיע רק באמצעות רכב ואח"כ יש קצת הליכה מהחנייה. אפשר להגיע גם באמצעות סירת דייג קטנה מהנמלים של Akrotiri ו Fira.
 

חוף Kamari

זהו אתר מפורסם של סנטוריני השוכן 10 ק"מ מדרום ל Fira, בדיוק בצד השני של האי, מול Perissa. הנוף הוא של חוף של חול שחור ארוך ומרשים, המאופיין ע"י סלעים עצומים הנקראים Mesa Vouno הניצבים מהים. האזור מאוד צפוף ומציע מגוון גדול של בתי מלון, חדרים, מסעדות, בתי קפה, מסעדות ומועדוני לילה. החוף עצמו מאוד מאורגן ומציע שלל מתקנים כמו כסאות נוח, שמשיות וסוגים שונים של פעילויות ספורט. מ- Kamari, יש כביש שלוקח אותך במעלה ההר אל Thira העתיקה וסירת דייג יכולה לקחת אותך אל האי Anafi.
 
 

חוף Perissa 

חוף זה נמצא כ-15 ק"מ מדרום-מזרח ל- Fira. העיירה מאוד תיירותית וצפופה והחוף עצמו ארוך מאוד עם חול שחור. המאפיין הבולט ביותר של האזור הוא הסלע הענק - Mesa Vouno - שניצב מהים. העיירה מציעה מבחר נהדר של בתי מלון וחדרים, טברנות ומסעדות, בתי קפה, פאבים ומועדוני לילה. האזור החדש בעיירה נבנה במיוחד במטרה למשוך אליו תיירים, מה שמסביר את הבחירה הארכיטקטונית השונה משאר האזורים בעיירה בעלי מראה בהרבה יותר מסורתי. מ- Perissa יש דרך קטנה שמובילה דרך ההר ומגיעה אל ההריסות של Thera העתיקה.
 

חוף Agios Georgios

אחד מהחופים השחורים המפורסמים ביותר של סנטוריני. זהו חוף מאוד ידידותי לתיירים. הוא שוכן כ-6.5 ק"מ מ- Perissa. זו אופציה נהדרת לכל מי שבא לבקר בעיירה. הוא מספק הכל לתייר, החל משמשיות וכסאות להשכרה וכלה בבתי מלון ופאבים שיכולים להתאים לכל כיס. האזור מציע שפע של אפשרויות בילוי לתיירים.
יש כמות גדולה של מסעדות וטברנות בחזית החוף, המציעות פסק זמן נחמד מהפעילויות שעל החוף. מדובר בחוף אידיאלי לפעילויות ספורט ימי כולל צלילה, גלישה, גלישת רוח ועוד.
 
 

חוף Monolithos

חוף זה קרוב לחוף Kamari באזור ליד שדה התעופה. הוא פחות עמוס במבקרים ושקט יותר בהשוואה לשאר החופים של סנטוריני. החוף מציע מספר בתי מלונות, מסעדות ובתי קפה. מדובר בחוף יפיפה אך הוא סובל מרוחות חזקות שמעיפות כל העת את החול. יש באזור אפשרויות לפעילות ספורטיבית כולל מגרש קטן לילדים.
 
 

חוף Perivolos

זהו חוף ציורי השוכן בחלקו הדרומי של סנטוריני, במיקום אידיאלי בסמוך ל Perissa, במרחק של כ-3 ק"מ. המים ידועים בגוון הכחול נוצץ שלהן והחוף עצמו צבר מוניטין של חוף שקט ושליו. בחזית החוף יש אינספור טברנות, פאבים ומסעדות. אל תחמיצו את מאכלי הים המוגשים באזור, פשוט תענוג. ניתן להגיע אל החוף בנקל מ- Periss באמצעות אוטובוסים או מוניות. חוף Perivolos הוא המשך של חופי Perissa וAgios Georgis ואין מחסומים ביניהם. החוף נקרא גם "החוף השחור" מכיוון שחזית החוף מאופיינת באבנים שחורות ודי מיוחדות. החוף הינו אחד המאורגנים בסנטוריני והוא מציע שלל פעילויות ספורט ימי כגון גלישת רוח, צלילה, סקי מים ועוד.
 
 

חוף Vlychada

החוף מאופיין במדרון תלול. כשתתקרבו אליו תוכלו לזהות שתי ארובות גדולות אחת מאחורי החוף והשנייה לידו (אלה ארובות של מפעל שכבר איננו פועל). בחוף יש מספר מקומות מוצללים.
 
 

חוף Vourvoulos

חוף זה נמצא במרחק של 7 ק"מ מ- Firaבחלק הצפון מזרחי של האי. מדובר בחוף אידיאלי לביקור שליו כאשר המים רגועים ושקטים. אחד היתרונות של החוף טמון בכך שהוא פחות מפורסם משאר חופי סנטוריני ולכן הוא די מבודד מה שמעניק למבקרים בו פרטיות ואינטימיות נהדרת. עם זאת, החוף לא מתוחזק כל כך טוב ויש בו לא מעט פיסות זבל פזורות. הגלים מאוד גבוהים ופעמים רבות לא ניתן בכלל להתקרב לים. למי שמבקר בחוף מומלץ לקפוץ אל העיירה הסמוכה והמרתקת- Karterados.
 
 

White beach

בחלק הדרומי של סנטוריני, ליד החוף האדום שוכן החוף הלבן. הוא מאוד דומה לחוף האדום עם אבנים שחורות פזורות על החוף אלא שהצוקים מסביב הם לבנים.ניתן להגיע לאי רק באמצעות סירה או דרך החוף האדום. מדובר בחוף פחות פופולארי מאשר השכנים שלו ולכן הוא שקט יותר. אין בו הרבה מתקנים מלבד שמשיות ומיטות שיזוף לאורך החוף.

 
 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: