אטרקציות ברומא

רומא, בירת איטליה, היא אחת הערים הפופולאריות ביותר בענף התיירות בכל רחבי אירופה. העיר משופעת באתרים היסטוריים הממחישים את עוצמתה וגודלה של האימפריה הרומית ששלטה בעולם העתיק. כמו כן, רומא מהווה עד היום את המרכז הרוחני של הנצרות וקריית הוותיקן הנמצאת בעיר היא ללא ספק אחד מיעדי התיירות המובילים ביותר בעולם.
רומא מצליחה לעודד עוד ועוד תיירים מכל העולם לרכוש טיסות לרומא ולהגיע לנפוש בעיר המדהימה. חלק משמעותי התורם לתיירים להגיע דווקא לרומא זה חבילות הנופש ברומא המדהימות הקיימות בעיר. 
בנוסף להיצע ההיסטורי של העיר, תמצאו בה גם מגוון נרחב של אטרקציות תיירותיות הקשורות לעולם ה"לייף סטייל" והחיים הטובים, החל ממתחמי בילוי שוקקי חיים, דרך מרכזי קניות וסצינת אופנה בינלאומית ועד מגוון עצום של בתי קפה וגלידריות המאפיינים את התרבות האיטלקית.
בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם את מיטב האטרקציות המרכזיות והמעניינות ביותר תוכלו למצוא ברומא, וזכרו- ברומא התנהגו כמו רומאים, זאת אומרת תחגגו את החיים.
 

אתרי חובה ברומא

 

הקוליסיאום

אמפיתיאטרון עתיק שהפך לאחד מהמסלים המסחריים הבולטים של העיר. הקוליסיאום שוכן במרכז רומא, ובנייתו החלה עוד במאה הראשונה לספירה. ביום או בלילה, הביקור בקוליסיאום הוא אחד האתרים שכל תייר המבקר ברומא חייב לעבור בו.
 

הפורום

אתר תיירותי נוסף הנחשב לאחד המוקדים התיירותיים ביותר בעיר. הפורום ממוקם בין גבעת הקפיטול לבין גבעת הפלטין, והוא מרכז בתוכו מספר רב של אתרים היסטוריים ותיירותיים כאחד, אחד מהם הוא כמובן שער טיטוס שנבנה לפני כ-2000 שנה והוא מייצג את הניצחון הרומאי על פני היהודים בעת העתיקה. הפורום ממוקם בסמוך לקוליסיאום, דבר המאפשר לכם לרכז את הטיול בשני האתרים המרכזיים בעיר ליום אחד. כמו כן, תוכלו ליהנות מכרטיס כניסה משולב המעניק לכם אפשרות לטייל באתרי רומא העתיקה בתשלום אחד.
 

הפנתאון pantheon

אחד המבנים המרשימים והיפים ביותר בכל יבשת אירופה. הפנתאון הוא למעשה מקדש עתיק שנשמר בצורה מרשימה גם לאחר 1,900 שנה לאחר היווסדו. מבנה הפנתאון ממוקם ב-PIAZZA DEL ROTONDA, והוא נחשב לאחד מיצירות האדריכלות החשובות ביותר בעולם.
 
 

כנסיית פטרוס הקדוש basilica di San pietro

הכנסייה החשובה והגדולה ביותר באירופה נבנתה עוד במאה ה-16, ומאז ועד היום היא נחשבת למרכז רוחני קתולי מרכזי בעולם. הכנסייה ממוקמת בקרית הוותיקן וברחבי הכנסייה תמצאו יצירות אומנות רבות של אומנים ידועים, לרבות, מיכאל אנגלו, ברניני ועוד. ממרומי הכיפה המכסה את הכנסייה, וניצבת בגובה של 120 מטרים תוכלו לחזות בנוף מרשים של כל קריית הוותיקן ורומא עצמה.
 

רובע טראסטברה TRASTEVERE

רובע ציורי שנחשב לאחד השוקקים ביותר ברמה התיירותית ברומא. ברובע ממוקמים מספר אתרים מרכזיים ברומא, כגון: כיכר סנטה מריה עם המזרקה המפורסמת, כנסיית סנטה מריה, הוילה פרנזינה ועוד. בכל רחבי הרובע תמצאו מגוון עצום של בתי קפה וגלריות אומנות הנמצאות בבעלות של האמנים והיוצרים החיים ברובע.
 
 

כנסיית סנטה מריה SANTA MARIA MAGGIORE

אחת הבזיליקות החשובות ביותר ברומא ואחת המרשימות שבהן. תקרת הבזיליקה מצופה בזהב וכל המבנה מעוטר במגוון עבודות פסיפס ואומנות ייחודיים. בבזיליקה מספר קפלות שאחת מהן תוכננה על ידי מיכאל אנגלו.

כיכרות מרכזייות ברומא

אחד האלמנטים המרכזיים של רומא הן הכיכרות (PIAZZA) הרבות השוכנות בתוכה. לכל כיכר ברחבי רומא סיפור היסטורי וייחוד משלה. בין הכיכרות הבולטים ביותר תמצאו את:
 
Piazza NAVONA –
כיכר המוקפת מבנים וארמונות מהמאה ה-17. כיום, הכיכר מוקפת בבתי קפה ובפעילות רחוב תוססת ושוקקת כיאה למרכז תיירותי
 
Piazza venezia -
כיכר מרכזית בה תמצאו את אנדרטת ויטוריו המפורסמת ואת קבר החייל האלמוני. מומלץ לבקר במקום בשעות החשיכה בהן הכיכר מוצפות אורות רכים ורומנטיים במיוחד.
 
Piazza di spagna -
כיכר המדרגות המפורסמת. במקום תמצאו את "מזרקת הספינה" ו-"עמוד הבתולה" וכמובן את גרם המדרגות המפורסם ביותר בעולם.
 

מוזיאונים ברומא

רומא משופעת במוזיאונים מכל תקופות ההיסטוריה השונות של העיר, החל מאומנות עתיקה של אימפריית רומי ועד לאומנות מודרנית של ימינו. העיר התפרסמה בזכות האומנים והיוצרים הרבים שחיו ופעלו בה, ואת עבודות האומנות שלהם תוכלו לאתר במגוון מוזיאונים ברחבי העיר. בין המוזיאונים המובילים תמצאו את:
 
GALLERIA BORGHESE -
גלריה ייחודית הממוקמת בתוך מבנה של ארמון מהמאה ה-17. מאכלסת יצירות אומנות של בריני, רפאל ועוד.
 
Spada gallery -
גלריית ספאדה מתאפיינת במגוון עצום של ציורי קיר מהמאה ה-16.
 
המוזיאון הלאומי של רומא -
אחד המוזיאונים המרכזיים ביותר בעיר, מציג מגוון עצום של אוספי ארכיאולוגיה מכלתקופות ההיסטוריה של העיר.
כמו כן, תוכלו לבקר במוזיאון הוותיקן, הבנוי ממספר מוזיאונים בנושאי נצרות ודת, מוזיאון קפיטולני, מוזיאון המציג מגוון נרחב של עבודות אומנות עתיקות ועוד.
 

פארקים ברומא

בנוסף לכיכרות הרבות הנמצאות ברומא, בירת איטליה ידועה גם בזכות הפארקים ומרחבי הטבע הקסומים והפסטורליים הנמצאים בתוכה. בין הפארקים המומלצים ביותר ברומא תמצאו את:
 
Villa Borghese -
פארק לאומי גדול ומרשים המציע לכם חוויה נפלאה לבילוי של אחר צהריים. ברחבי הפארק תוכלו לשוט בסירות, להאכיל ברווזים, ליהנות מקפה משובח באחד מדוכני הקפה הפזורים בפארק וכמובן ליהנות ממרחבים עצומים של ירוק ומדשאות. ברחבי הפארק תמצאו גם מספר מוזיאונים.
 
Villa ada –
אחד הפארקים הגדולים ביותר ברומא ובתוכו מתקיימות הופעות פתוחות לקהל הרחב במהלך חודשי הקיץ. ברחבי הפארק שטחי מדשאות נרחבים, עמדות פיקניק, אגם מלאכותי ומגוון ירידי רחוב ואומנים מקומיים המציגים את מרכולתם.
 
Gianicolo -
פארק ייחודי הנמצא על גבי גבעה במערב העיר. ברחבי הפארק תוכלו למצוא מפעילי בובות על חוטים, מגוון מתקני שעשועים לילדים, תצפית מרשימה לנוף פנוראמי ייחודי ועוד.
 

שופינג ברומא

בכל רחבי רומא תמצאו אזורי בילוי, קניות ושופינג המתאפיינים באווירה אירופאית קלאסית ובסחורה איכותית ומשובחת. כמו כן, פעילים ברומא מספר רב של שווקים וירידי רחוב המאפשרים לכל תייר ליהנות ממגוון פריטי אופנה ובגדי מעצבים במחירים משתלמים במיוחד.

היום, ניתן למצוא דילים לרומא אשר ייעודיים לתחום הקניות והשופינג, אטרקציה פופולרית מאד בקרב תיירים רבים המגיעים לרומא.

בכל רחבי רומא תוכלו ליהנות מהיצע מרשים של בתי כולבו נחשבים, מתחמי קניות המאכלסים את מותגי האופנה המובילים בעולם ומגוון נרחב של שווקים מקומיים, צבעוניים וססגוניים, בהם תוכלו למצוא מגוון פריטי אופנה של מעצבים צעירים בתחילת דרכם.
 

רומא עם ילדים

במידה ואתם מבקרים ברומא במסגרת חופשה משפחתית עם הילדים, תוכלו ליהנות ממגוון אטרקציות המתאימות לכל בני המשפחה, לרבות, ביקור הגן החיות המקומי, ביקור ב"מעלית הזמן" –מיצג אורקולי ייחודי המספר את תולדות רומי, לונר פארק- הלונה פארק המקומי, מספר מוזיאונים לילדים ומגוון של הצגות תיאטרון בובות המתקיימות בכל רחבי העיר.
 

חיי הלילה ברומא

חיי הלילה מתחילים עוד בשעות הערב המאוחרות ונמשכות עד לשעות הקטנות של הלילה. בכל רחבי רומא תמצאו מגוון עצום של בתי קפה, מסעדות, גלידריות ומועדוני ריקודים תוססים. הרחובות השוקקים ביותר בפעילות לילית הם: רחוב טראסטברה, שכונת סו לורנצו ואזור הבילויים הסמוך לפיאצה נבונה. באזורם אלו פעילים הברים והמועדונים הנחשבים ביותר בתרבות חיי הלילה של רומא.
 
זה הזמן להתנהג כמו רומאי ולהזמין לעצמכם חווית נופש מפנקת במיוחד ברומא. מתחמי התיירות בעיר מתאפיינים במגוון מלונות יוקרתיים ואקסקלוסיביים במיוחד, שיעניקו לכם פינוק אמיתי בזמן השהייה שלכם בעיר. ההיצע הרבגוני של אתרי תיירות לצד מוקדי תרבות ואומנות בשילוב מתחמי שופינג ואזורי בילוי תוססים יעניקו לכם חוויה רומית מודרנית ואלגנטית במיוחד. פורצה - רומא!


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: