דברים שאסור לפספס

רומא, בירת איטליה, היא אחת הערים הקסומות והרומנטיות ביותר בעולם, העיר נחשבת ליעד תיירותי פופולרי ומיליוני תיירים טסים לרומא מכל העולם מגיעים לטייל בה מדי שנה. רומא מציעה שפע אטרקציות תיירותיות נפלאות ובלתי נשכחות, חבילות נופש לרומא בלתי נשכחות, יש ברומא רשימה ארוכה של מבנים מפוארים ועתיקים מתקופת האימפריה הרומית, כמו הפורום, הקולוסאום, הפנתיאון ועוד. העיר מציעה שלל מוזיאונים מרתקים, בחלקם יצירות אמנות של מיטב האמנים מתקופות שונות, מסעדות מעולות עם אוכל משובח, שווקים ססגוניים, מרכזי קניות עם מבחר עצום של בתי אופנה יוקרתיים וחיי לילה סוערים ורומנטיים.
 

האימפריה הרומית

ברומא פזורים מבנים מרשימים ומפוארים מתקופת האימפריה הרומית. שניים מהמפורסמים שמומלץ לבקר בהם:
 

הפנתיאון (Phanteon) -

אחד המבנים המעניינים והחשובים המסמל את האימפריה הרומית. נבנה לפני למעלה מ-2000 שנה כמקדש ומקום מפגשו של הסנאט הרומי, ולאחר מכן הוסב לכנסיה.  במקום קבורים מספר מהמלכים של איטליה והצייר רפאל. אל תפספסו את הרצפה והתקרה המיוחדים של הבניין ומי שמגיע ביום גשום ירוויח חוויה נוספת כאשר המים יורדים דרך חור בתקרה. כתובת: Piazza della Rotonda.
 

הפורום -

האזור המרכזי של חיי הרומאים בתקופת האימפריה הרומית, בו התקיימו תהלוכות ניצחון, נאומים והספדים חשובים, סחר ואירועי תרבות. במקום מבנים מיוחדים, מקדשים, בזיליקות ושערים מפוארים, ביניהם קברו של יוליוס קיסר. כתובת: Piazzale del Colosseo.
 

מזרקת טרווי

אתר חובה שאסור לפספס ברומא, המזרקה המרשימה מתקופת הבארוק נבנתה על ידי הארכיטקט Nicola Salvi, שהחל לבנות אותה בשנת 1732, בנייתה הסתיימה בשנת 1762. לפי האגדה כל מי שמשליך מטבע למזרקה יזכה לשוב לרומא. המזרקה ידועה בפסלו של נפטון אל הים ולצדו טריטונים וסוסי ים. כתובת:  Piazza di Trevi. 

סיור לילה בוותיקן

סיור ערב בוותיקן הוא חוויה מיוחדת במינה ואטרקציה מומלצת לתיירים. במהל הסיור הלילי נהנים מאווירת קדושה של המקום, אין צפיפות המאפיינת את שעות היום, וניתן להתרשם מהמתחם המפואר עם יופיו האדיר ועושרו הרב. ישנם סיורים מאורגנים הכוללים ביקור באטרקציות נוספות במהלך שעות החשיכה, הסיור נמשך כשלוש שעות ומתאים לכל המשפחה.
 

בזיליקת סן קלמנטה (The Basilica of Saint Clement)

כנסייה מרשימה עם ציורי קיר עתיקים מהמאה ה- 9 , נבנתה כמקדש פגאני המאה הראשונה ספירה. במקום המרתק ניתן למצוא מבנים משלוש תקופות שונות הממוקמים אחד מתחת לשני. הכנסייה העליונה נבנתה במאה ה-11 וידועה בפסיפסים המרשימים, תחתיה נמצאו שרידים של כנסייה מהמאה ה- 4 לספירה עם פרסקאות מרשימות מתקופת ימי הביניים, ובעקבות גילוי של אחד הנזירים חפרו לעומר וגילו שרידים שמורים היטב של רחוב רומי מהמאה הראשונה לספירה. כתובת: Via San Giovanni in Laterano.
 
 

אוכל ברומא

רומא היא גן עדן לחובבי הקולינריה, פיצות נפלאות, פסטה מסוגים שונים, נקניקים ובשרים מעולים, ומבחר ענק של מסעדות טובות, ממסעדות גורמה ועד למסעדות מקומיות ועממיות אשר נקראות טרטוריות ובטובות שבהן הלחם תמיד טרי, מגישים יין אדום יבש והתפריט לרוב יימסר בעל פה. חשוב לציין שמסעדות שנראות יוקרתיות יכולות להיות מלכודת תיירים.
אחת המסעדות המומלצות היא Pane e salameהממוקמת במקום הראשון בטריפ אדוויזור, אמנם צריך להתאזר בסבלנות בגלל התור המשתרך למקום, אך החוויה הקולינרית שהמקום מציע שווה הכל. כתובת: Via di Santa Maria in via 19.
כמו כן, אסור לפספס את הגלידה האיטלקית, האיטלקים מומחים בהכנת הגלידה ויש הרבה גלידריות טובות ברומא. כדאי לבקר בגלידריה Gelateria Come il Latteהמציעה גלידה איכותית במבחר טעמים מיוחדים, עם הרבה תוספות ופינוקים. הגלידריה נמצאת במקום הראשון בהמלצות טריפ אדוויזור לגלידריות ברומא. כתובת: Via Silvio Spaventa 26.
 
 

קניות ברומא

רומא ידועה כמעצמת אופנה מובילה, ניתן למצוא בעיר חנויות של המעצבים הגדולים ביותר כמו: פראדה, גוצ'י, ארמני, דולצ'ה וגבאנה ועוד. חובבי השופינג לבטח ייהנו ברחוב הקניות הידוע ויה דל קורסו ההומה אדם, בו נמצאות שלל חנויות מותגים ומעצבים.
בעיר ישנם כמה שווקים ססגוניים, המעניינים ביניהם: שוק הפשפשים הענק - Porta Porteseהנפתח מדי יום ראשון, בו אפשר למצוא הכול! והשוק העתיק Campo dei Fioriהמציע מגוון עצום של מוצרים ופריטים כמו פרחים ומוצרי מזון, השוק נחשב לאתר חובה וידוע בדמויות הססגוניות שבו, לכן מהווה יעד מועדף על ידי הצלמים.
 
 

כדורגל

לבקר באצטדיון כדורגל ברומא זו חוויה יוצאת דופן גם למי שלא חובב כדורגל. ה- סטאדיו אולימפיקו הוא המגרש הביתי של הקבוצה המקומית. ביקור במשחק כדורגל יכול  להזרים מחדש את הדם בעורקים ולתת עוד מימד לחופשה.
 
 

חיי הלילה ברומא

העיר הופכת ליותר יפה ויותר רומנטית בלילה, האתרים ההיסטוריים הם תפאורה מושלמת. רומא מציעה שפע של מועדונים סוערים, פאבים עם אווירה ומסעדות טובות. כאשר סוגרים דילים לרומא חשוב לזכור להביא ביגוד מתאים לחיי הלילה הנחשבים איכותיים מאד.
אחד האזורים המומלצים לבילוי נמצא בשכונת טראסטברה (Trastevere), בקיץ האזור מלא בדוכני רחוב והומה בתיירים ומקומיים המגיעים לחגוג ולבלות. לחובבי המועדונים מומלץ להגיע לשכונת טסטאצ'ו.



 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: