עשרת הדברים שאסור לפספס באמסטרדם

תמונת נוף אמסטרדם

10 הדברים שאסור לפספס באמסטרדם

אמסטרדם היא אחת הערים המלהיבות, היפות והמעניינות ביותר באירופה, העיר הקסומה עם התעלות הציוריות מציעה שילוב מרתק בין תרבות עשירה, אמנות ופולקלור של מאות שנים לבין החיים המודרניים עם חיי לילה סוערים, מסעדות טובות, מוזיאונים, מרכזי קניות גדולים ושווקים ססגוניים.
טיסות לאמסטרדם יוצאות באופן סדיר מיעדים שונים בעולם סביב השעון. לפני הטיסה, תוכלו לבדוק על חבילות נופש באמסטרדם, חבילות המתאימות למגוון רחב מאד של קהלים וסוגי טיולים שונים.

לפניכם רשימה של 10 דברים שאסור לפספס במהלך החופשה באמסטרדם.
 
 
תמונת נוף אמסטרדם           תמונת נוף אמסטרדם


מוזיאונים שאין להחמיץ

אמסטרדם מציעה עשרות מוזיאונים מעניינים ומיליוני התיירים המגיעים לבקר בה מדי שנה נהנים מתערוכות קבועות ומתחלפות בשלל נושאים. שני המוזיאונים שאסור לפספס הם:
 
·המוזיאון הלאומי לאמנות רייקסמוזיאום-
מוזיאון ה- Rijksmuseum נחשב לאחד החשובים בעולם ושוכן במבנה בעל ארכיטקטורה מרשימה וייחודית. המוזיאון החשוב נפתח כגלריה לאומית לאמנות בהאג בשנת 1800 ולאחר מכן עבר למקום משכנו הנוכחי. יש במוזיאון יצירות אמנות מפורסמות כמו "מוזגת החלב" של ורמיר ו"משמר הלילה" של רמברנדט.כתובת: Museumstraat 1.
 
·מוזיאון אנה פרנק-
במוזיאון החשוב מבקרים למעלה ממיליון איש מדי שנה, המוזיאון נמצא על גדת תעלת הנסיך, במבנה בו אנה פרנק ובני משפחתה הסתתרו מפני הנאצים. כתובת: Prinsengracht 263-267.
 
כמו כן, אין לפספס ביקור במוזיאון השעווה מאדאם טוסו בכיכר דאם ובמוזיאון סטיידליק לאמנות מודרנית, ובו אוסף יצירות מדהים של אמנים כמו פיקאסו ומאטיס.
 

אטרקציות נוספות באמסטרדם

אמסטרדם מציעה מגוון רחב של אטרקציות ודילים מעניינים באמסטרדם לקהל שבוחר להגיעה לחופשה בעיר כגון:
 
 
שוק הפרחים הצף
שוק הפרחים הצף Bloemenmarketהוקם בשנת 1862 ומציע אווירה ססגונית וצבעונית, ריחות נפלאים ומראות בלתי נשכחים. עשרות סירות עוגנות בשוק ומציעות שלל פרחים צבעוניים ובמקום עשרות דוכנים המציעים פרחים, פקעות ומוצרי גינון. כתובת: תעלת סינגל (Singel).
 
סיור במבשלת הייניקן
אם אתם אוהבים בירה סיור במבשלת הייניקן הוא אתר חובה עבורכם באמסטרדם. הסיור המאורגן במפעל הוא חווייתי ובמהלכו לומדים מהו תהליך הייצור של הבירה הפופולרית והטעימה, ולוגמים מספר בירות קרות ואיכותיות. כתובת:Stadhouderskade 78.
 
שייט בתעלות אמסטרדם
שייט בתעלות הקסומות של אמסטרדם מאפשר להכיר את העיר מזווית אחרת ומעניינת, יש בעיר 165 תעלות באורך כולל של כ- 75 ק"מ. חברות רבות מציעות סיורים מודרכים באמצעות סירות בגדלים שונים, יש אפשרות לשוט עצמאית עם סירת פדלים וסירות מנוע קטנות. יש סירות המציעות גם ארוחה קלילה, מוסיקת רקע נעימה והסברים בשפות שונות. סיורים ע"י חברת קאנאל יוצאים מכתובת: מזחGray Line pier 5 , ליד התחנה המרכזית של אמסטרדם וממזחים נוספים.
 
רחוב החלונות האדומים (De Wallen)
אחד מסימני ההיכר של אמסטרדם. המקום נחשב ליעד תיירותי שאסור לפספס, כל התיירים מגיעים לבקר ברובע המפורסם עם החלונות המוארים בצבע אדום, האווירה באזור מיוחדת, ויש ברובע שלל ברים, מסעדות, בתי קפה וחנויות. רובע החלונות האדומים ידוע בתעשיית המין המפותחת שבו, וממוקם בחלק העתיק ביותר בעיר, במרחק קצר מנמל אמסטרדם.
 
שוק אלברט קאופ
השוק המפורסם ביותר באמסטרדם הידוע באווירה הססגונית והאותנטית, ובמחירים נוחים. שוק Albert Cuyp Market מציע שפע חנויות ודוכנים בהם תכלו לקנות מכל הבא ליד, בין השאר גבינות, נקניקים, בגדים, תכשיטים, ספרים, צעצועים ומזכרות לתיירים. כתובת:  Albert Cuypstraat.
 
בית הכנסת הפורטוגזי
בית הכנסת המרשים ביופיו נבנה החל משנת 1675 ומציע ארכיטקטורה מעניינת וייחודית. המקום נמצא בלב הרובע היהודי בעיר, מואר בנרות בלבד ומתקיימים בו סיורים מודרכים, לרבות בשפה העברית. כתובת: Mr. Visserplein 3. 
 
אגב, בסמוך לבית הכנסת נמצא המוזיאון להיסטוריה יהודית במתחמו שוכן בית הכנסת הגדול ובתי כנסת נוספים, מומלץ לשלב ביקור בשני האתרים.

אוכל באמסטרדם

אמסטרדם מציעה שפע מסעדות מעולות ושלל בתי קפה, מאפיות וקונדיטוריות. אין לפספס ארוחות קלילות בדוכני האוכל ברחוב המציעים צ'יפס ודגים. מומלץ לטעום את הפנקייקים הקטנים והטעימים בסגנון ההולנדי שנקראים פופרטייס (Poffertjes). כמו כן, כדאי לקנות גבינות הולנדיות מעולות וחובבי הבשר לבטח ייהנו משלל הנקניקים האיכותיים.
אם אתם רוצים לחוות את אמסטרדם בצורה מקסימלית, תצטרכו לטעום את העולם הקולינרי בה. טיסות לואו-קוסט לאמסטרדם יכולות להיות מתאימות לאנשים הרוצים לעשות טיול מהיר או "קפיצה" קצרה לאמטרדם ואפילו לטיולי קולינריה. 

חיי לילה באמסטרדם

אמסטרדם ידועה במוקדי הבילוי ובחיי הלילה הסוערים שבה, יש בעיר שפע ברים המציעים אלכוהול איכותי במחירים משתלמים, שלל מועדונים עם מוסיקה מכל הזמנים ובכל הסגנונות, מופעים של להקות מובילות, ומופעי תרבות רבים. כמו כן, אפשר לשקול ביקור באחד מהקופישופס המציעים קפה ותפריט של סמים קלים. בין המועדונים המוכרים בעיר:
 
·מועדון שביל החלב (Melkweg)
מציע מוסיקה מכל העולם, רחבת ריקודים גדולה ואווירה תוססת. כתובת: Lijnbaansgracht 234.
 
·מועדון פראדיסו (Paradiso)
מציע הופעות חיות ומופעים של תקליטנים ידועים מכל העולם. כתובת: Weteringschans 6-8.
 
·מועדון שוגר פקטורי (Sugar Factory)
נמצא במרכז העיר ומציע שילוב מרתק בין מוסיקה אלקטרונית, פופ, רוק, מופעי קברט, תיאטרון ואמנות. כתובת:Lijnbaansgracht 238.



 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: