חופשה משפחתית בהולנד

תמונת נוף הולנד
בראש רשימת היעדים הידידותיים ביותר לילדים באירופה מתנוססת לה הולנד. איך כדאי להיערך לטיול, היכן כדאי ללון ואיזה מקומות אסור לפספס? אין ספק שטיסות לאמסטרדם יקחו אתכם ליעד שלא יהיה קל לשכוח. ערכנו לכם רשימה מסודרת שאפילו ואן גוך היה נהנה לקרוא. קראו ושימרו לקראת הטיול הבא.
 
תמונת נוף הולנד          תמונת נוף הולנד
 
 

בהולנד עם המשפחה? עזבו אתכם מבית מלון

אחד הדברים הייחודיים ביותר בהולנד היא ההיערכות המרשימה של המדינה לאירוח משפחות. לאורכה ולרוחבה פרוסים פארקי משפחות גדולים כאשר שתי הרשתות המפורסמות ביותר הינן Landal Parks ו Center Parcs. למה כדאי פארק משפחות? כל משפחה מקבלת בית קטן ומצוייד לחלוטין בלב "עיר משפחות" ובה מכולת, בריכה ומגוון אטרקציות נוספות שיכולות לשעשע אתכם בשעות אחר הצהריים כשתחזרו מיום ארוך בחוץ. לפני שאתם מזמינים יחידת אירוח רצוי לבחור באזור שנראה לכם כמושך ביותר עבור המשפחה שלכם, כזה שההתניידות ממנו ואליו תהיה נוחה. לאחר מכן בחרו את הפארק שמתאים לכם בהתאם לגילאי הילדים. ילדים קטנים יהנו מפארקים בהם הדגש הוא על פינות חי ובריכות בעוד שגדולים יותר יהנו מפארקים עם אולמות באולינג ועוד.

מדינה שטוחה עם טבע קסום

כבר בטיסה לשם ודאי תציצו בחלון ותידהמו עד כמה המדינה שטוחה. בניגוד למדינות שכנות באירופה היא לא מתהדרת במפלים גבוהים וגועשים, בהרים או בצוקים מרהיבים ובכל זאת – להולנד יש את אחד הפארקים הלאומיים המרשימים ביותר באירופה. מעוניינים בנופים ירוקים ורעננים, מוזאונים בטבע ואף דיונות חול מדבריות? הפארק הלאומי Hoge Veluwe הוא בדיוק בשבילכם. בכניסה לפארק תידרשו לשלם כניסה ותתבקשו להשאיר את הרכב. במקומו אתם מוזמנים לקבל זוגות אופניים ללא תשלום נוסף או לחילופין להשכיר אופניים עם קרונית נישאת לילדים בתשלום סמלי. שימו לב: הפארק גדול, ולמרות שהשבילים מוסדרים ויש גם בתי קפה, הצטיידו במים ובמפה כדי לא ללכת לאיבוד.

להתאים את פארק השעושים לילדים

אם יש לכם מתבגרים במשפחה וודאי לא יתנו לכם לוותר על ביקור הרפתקני בפארק Efteling הממוקם כ 40 דקות נסיעה דרומית לאמסטרדם. למרות שהאפטלינג מוגדר לגילאי 3 ומעלה, אם הילדים שלכם עדיין קטנים אנחנו ממליצים לוותר עליו וללכת דווקא לפארקים קטנים יותר אך מותאמים לקטנטנים כמו כפפה כגון Juliana Toren או פארק האגדות SprookjesWonderland. הולנד רוויה בפארקים נוספים בהם פארק רכבות ההרים  Walibi World,פארק מירוץ המכוניות Verkeerspark, פארק עם חוף ים פרטי, פארקי מים, גני חיות ועוד. אם אתם נוסעים לשבוע אנו ממליצים לבחור שני פארקים בלבד ולהשאיר טעם של עוד לטיול הבא.

גבינות, רבותיי, גבינות

הולנד ידועה בשווקי הגבינות שלה והמפורסם בהם נערך בימי שישי בעיר אלקמר. הביקור בשוק הגבינות איננו רגיל מאחר ומדובר בעצם בתצוגה בה נשקלות הגבינות על ידי אנשים הלבושים בלבוש מסורתי ולמול קהל רב. הביקור בשוק גבינות חוויתי אבל בהחלט איננו חובה. אם תצליחו לשלב אותו בתוכנית אתם יכולים לבקר בשוק באלקמר או באחד השווקים האחרים שבחאודה, אדאם או הורן. שימו לב – מרבית השווקים נערכים עד סוף אוגוסט או אמצע ספטמבר בלבד.

אמסטרדם לילדים

בניגוד למדינות אחרות בהן טיול הכוכב מתרכז באזורים אשר מרוחקים מספר שעות נסיעות מעיר הבירה, מפאת גודלה של הולנד יתכן מאוד ותלונו במרחק שעת נסיעה בודדת מאמסטרדם. במקרה זה תוכלו "לקפוץ" לביקור יומי בעיר ולא תצטרכו לעבור למלון או דירת נופש בעיר. מאחר ובעיר יש אטרקציות רבות (וגם מלכודות שופינג מושכות) השתדלו להכין לכם מראש רשימה של 5-6 עצירות חובה ונסו להיצמד לה. אם הילדים שלכם אוהבים לבשל אולי תזמינו מקום מראש לבית הקפה המקסים לילדים De Kinderkookkafe בו הילדים לוקחים את ההזמנות וגם מכינים את המנות. אם הילדים גדולים יותר אולי תרצו לשלב ביקור בבית אנה פרנק ההיסטורי ואם היום יפה והשמש נעימה תוכלו לשכור סירת פדלים ולשוט בתעלות היפיפיות של העיר.
דילים לאמסטרדם כוללים בהרבה מקרים אטרקציות ייעודיות לילדים, דבר העוזר משמעותית למשפחה המגיעה לנופש עם ילדים.

שופינג הולנדי במחירים שווים

והנה טיפ אחרון לסיום: מחפשים מתנות סמליות לילדים או אפילו לחברים שבבית? חנויות המזכרות שבמדרחוב בעיירת הדייגים Volendam נחשבות לזולות ולאטרקטיביות ביותר, בוודאי יותר מאמסטרדם. זה המקום לפתוח את הארנק ולהצטייד בפרחי צבעוני מעץ עם מגנט למקרר. 


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: