טיול לבאקו

באקו
לא הרבה מודעים לקסמה של אייזרבג'אן ככלל ובאקו בפרט. למרות העלייה בביקוש לעיר האזרית המפתיעה הזו, עדיין לא הרבה אנשים מודעים לייחודיותו של המקום ולעובדה שמדובר בפנינת תיירות יפהפייה, שלא נופלת מערי תיירות שונות באירופה וברחבי העולם.

טיסות לבאקו יביאו אתכם לאחד היעדים היפים והמעניינים ביותר בעולם. באקו היא בירתה של אייזרבג'אן ומבין כל ערי הקווקז, היא הגדולה ביותר. היא שוכנת על גדותיו של הים הכספי ומחולקת ל- 3 חלקים: העיר העתיקה, העיר החדשה והעיר הסובייטית. מה שמשותף לכל האיזורים הללו, הם האנשים מסבירי הפנים, המקבלים בברכה מליוני תיירים מרחבי העולם. אז אם עדיין לא שמעתם על באקו, אם שמעתם ולא ידעתם, אם חשבתם לנסוע ולא הייתם בטוחים אם לנסוע או לא, המאמר הבא הוא בשבילכם.


שלושת חלקיה של באקו

העיר העתיקה

העיר העתיקה, אשר הוכרזה ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמית, היא עיר המוקפת חומה - ובתוכה סמטאות רבות הבנויות במעין מבוך. בתוך הסמטאות תמצאו מבנים עתיקים עם היסטוריה מעניינת, בתי מרחץ, חאנים ומסגדים קטנים. הבולטים שבין מבנים אלו, הם מגדל הנערה (הנקרא גם "מגדל הבתולה") מהמאה ה- 12 וארמון שירוואנשה מהמאה ה- 15. שניהם אתרים תיירותיים עם סיורים הנערכים שם כמעט בכל יום, בהם כדאי לבקר לפחות פעם אחת במהלך הטיול.

העיר החדשה

העיר החדשה מלאה בשדרות רחבות ידיים הבנויות בסגנון אירופאי. בתוך קסמה של העיר החדשה תוכלו למצוא אתרים שונים בעלי משמעות היסטורית לעם האזרי, כאשר אחד הבולטים בהם - הוא נתיב הקדושים (Martyr's Lane), שהוא בעצם שביל יפהייפה המקושט צמחייה רבה. לצידיו של השביל קבורים חללי מלחמת אייזרבג'אן-ארמניה וחללי הפלישה הרוסית שהתרחשה בשנת 1990.
בסופו של השביל ניצבת אנדרטת "אש התמיד" (Eternal Flame Memorial), אשר מצד אחד שלה תוכלו להשקיף על נמל הים הכספי, ומהצד השני על מגדלי הלהבה.

העיר הסובייטית

העיר הסובייטית מכילה לא מעט בניינים גבוהים המשווים לעיר קו רקיע מודרני יפהייפה. האיזור הסובייטי הוא התוסס והמודרני ביותר, אשר מציב ניגוד ייחודי למבנים העתיקים בשאר חלקי העיר. 

באקו נכנסה לתודעה של התיירים בצורה מהירה ומשמעותית. טיסות רבות לרוסיה עודדו תיירים רבים להגיע גם לבאקו, לבקר ולחפש אטרקציות תיירותיות. 

4 אטרקציות תיירותיות שאסור לכם לפספס בבאקו

טיילת באקו (Bakku Boulevard)

טיילת העיר, הנחשבת גם לפארק הלאומי של באקו, היא עוד מקום שאסור לכם לפספס. היא מתחילה בכיכר הדגל הלאומי ובה דגל ענק של אייזרבייג'אן ומתפרסת על קרוב ל- 4 קילומטרים, על גדותיו של הים הכספי. בסופה של הטיילת ניצבת כיכר החירות, ממנה תוכלו להשקיף על מגדלי הלהבה המרשימים. לאורך הטיילת תמצאו פארק שעשועים חווייתי, בתי קפה קסומים ואפילו גינת קקטוסים! בנוסף תוכלו למצוא בטיילת, את הסמל אולי הכי בולט שלה (תרתי משמע): הגלגל הענק, המתנשא לגובה של כ- 60 מטר. בסיבוב אחד של הגלגל, תקבלו מחזה מרהיב של העיר, כולל העיר העתיקה והים הכספי, בצורה חווייתית במיוחד. טיפ! הגיעו לטיילת בשעות אחה"צ כך גם תוכלו ליהנות משקיעה יפהפייה, ליהנות מאווירה מיוחדת וגם לראות את מגדלי האש במלוא תפארתם וצבעוניותם.

ונציה הקטנה

אזור ונציה הקטנה הנמצא ממש על הטיילת, הוא אזור אשר מורכב ממספר איים בגדלים שונים, המחוברים באמצעות גשרים. עבור תשלום סמלי תוכלו לשוט בגונדולות אשר לקחו את השראתן היישר מוונציה שבאיטליה ויישמו אותן בגרסה המקומית. בהחלט מדובר במחווה קסומה לעיר האיטלקית, המזמנת חוויה רומנטית ונעימה במיוחד.

שייט בים הכספי

דרך נוספת נהדרת לחוות את העיר, היא דרך שייט בים הכספי. הזדמנות נפלאה לצפות בנופיה של העיר, בקו האופק היפהייפה שלה, ואפילו לקבל סיור מודרך באתרים האיקוניים של העיר. באפשרותכם לבחור בין שייט קצר, לשייט ארוך. אגב, אם אתם בעניין של חוויות ימיות, תוכלו להגיע לחוף באליגה (Baligah) היפהייפה, חוף נקי ומזמין, שיעשה לכם חשק לטבול בים הכספי! החוף נמצא במרחק של 35 קילומטרים מבאקו, עם דרכי הגעה שונות אותן תוכלו לחקור עם הגיעכם לעיר.

מוזיאון השטיחים

מוזיאון זה, בעל המראה הייחודי והכה מיוחד המעוצב כשטיח מגולגל, פורש בפניכם, פשוטו כמשמעו, את התרבות האזרית, באמצעות עשרות שטיחים קסומים וססגוניים. השטיחים המוצגים לראווה במוזיאון מיוצרים ברמות ייצור וגימור שונות. מאז 2014 ועד היום, המוזיאון בן ה- 3 קומות פתוח לציבור, ונותן הזדמנות נדירה להכיר את מסורת השטיחים האזרית שלא הרבה מודעים לקיומה אך היא בהחלט מסקרנת ומעניינת, וללמוד על החשיבות של מסורת זו בקהילה האזרית. תוכלו להגיע למוזיאון כחלק מהטיול בטיילת של העיר.

רחוב ניזאמי (Nizami)

ברחוב ניזאמי תוכלו למצוא אין סוף בתי קפה, מסעדות וחנויות. חובבי המותגים ישמחו לגלות שברחוב זה קיים קניון עם מותגים בינלאומיים כמו H&M, זארה ועוד, כמו גם מותגים מקומיים. המחירים, אם אתם תוהים, די דומים לארץ.