סיור קולינרי במנהטן, ניו יורק

באתר טריפ אדוויזר יש למעלה מ- 11,000 מסעדות מבוקרות במנהטן, האי שהוא ליבו של העיר ניו יורק. אני רוצה לקחת אתכם לסיור קולינרי שיכלול כמה מהמקומות המועדפים שלי.
 
נתחיל באחת המסעדות הטובות ביותר בעיר, שנמצאת באזור טריבקה (The Triangle below Canal Street) – Bouley. אני מכיר את המקום למעלה מ- 20 שנה, מהתקופה בה גרתי בניו יורק. בזמן ההוא היא כיכבה באופן קבוע בראש הדירוגים של מסעדות גורמה (למשל במדריך Zagat, התנ"ך של חובבי המסעדות בניו יורק ובכלל).  מאז הספיקה המסעדה לעבור מקום פעמיים ולרדת בדירוג שלה, חזרה קרוב למקום המקורי שלה וחידשה את ימי הזוהר. כל ארוחה במסעדה זו היא תענוג. אם תירצו לקבל ערך מקסימאלי לכספיכם – נסו את תפריט הטעימות בארוחת הצהריים  שמציע חמש מנות בעלות של 55$! אני עשיתי זאת בביקורי האחרון במקום. המנות המוצלחות ביותר היו Big Eye טונה וכבש אורגני מקולורדו.
 
 
המקום הבא בסיור הוא Del Posto - מסעדה איטלקית מאוד אלגנטית באזור שנקרא  Meat Packing Districtעל השדרה ה- 10 ורחוב 15. לאחר זמן רב של ציפייה הצלחתי להגיע לביקור במקום ונהניתי מארוחה מצוינת. אני מאד ממליץ לקחת את ה"תפריט של Del Posto" – שכולל חמש מנות: מנת פתיחה, מנה עיקרית ומנה אחרונה אישיות, וכן שתי מנות פסטה לחלוקה לשולחן. אני התחלתי עם Fin Fish Crudo– טעימה של חמש מנות דג נע – מעדן אמיתי. לאחר מכן חלקנו פסטה עם פטריות טראפל וכן לזאניה של "מאה שכבות" – שתיהן  טעימות להפליא. כמנה עיקרית לקחתי כבש בגריל.
 
 
נקודה נוספת לאוהבי יין - רשימת היינות מרשימה ביותר וכוללת יצרני יין מכל חלקי איטליה.
 
 
התחנה הבאה היא Jean-Georges, הממוקמת ליד Columbus Circleממול ל Central Park. זוהי מסעדת הדגל של אימפריית המסעדות של השף ג'אן ג'ורג' וונגריכטן.  היא אמנם ממוקמת בקומת הקרקע של מלון  Trump International, אבל החלונות העצומים מאפשרים לראות את הפארק שממול. סעדתי במסעדה זו פעמים רבות, לצהריים ולארוחת ערב, אבל אני מעדיף לבוא לצהריים, גם בגלל שניתן ליהנות מהנוף וגם כי תפריט הצהריים נותן ערך טוב יותר לעלות. כמה ממנות הדגל כוללות:  רצועות טונה Yellowfin  עם אבוקדו ורוטב פיקנטי, והמנה החביבה שלי - Black Bassעם מעטפת של אגוזים וגרעינים.
 
 
נעבור כעת לצדו המזרחי של האי, למסעדת Eleven Madison Park. המקום נמצא מול מדיסון סקוור פארק, קרוב לאזור המכונה Flatiron District. המסעדה מציעה חוויה קולינארית יוצאת דופן: תפריט טעימות רב-מנות שהינו הפתעה. כל סועד מציין מה המגבלות שלו (כלומר מה הוא אינו אוכל) ומעבר לכך כמעט ואינו בוחר דבר: המטבח עושה את הבחירות. המנות הינן מאד יצירתיות גם בצורת ההגשה וגם בטעמים. הארוחה לוקחת כשלוש שעות ( שעוברות די מהר...). החוויה אינה זולה, אבל לאוהבי אוכל גורמה היא משהו שחובה לנסותו.
 
כ- 35 רחובות צפונה, על רחוב 58, בין שדרות מדיסון ופארק - תמצאו את מסעדת Tao, מעין מקדש אסיאתי. האווירה היא מיוחדת ומלאת חיים, עם מוסיקה  קצבית ופסל ענק של בודהה במרכז המסעדה. התפריט כולל מספר רב של מנות ממיגון  המטבח האסיאתי. תפריט הצהריים הינו עסקה משתלמת והמיקום – בקרבת אזור הקניות החם ביותר בעיר – הופך את המקום להפסקת צהריים אידיאלית.
 
בחזרה למערב האי ולאזורColumbus Circle  - בקומה השלישית של מתחם קניות שנקרא טיים ורנר סנטר תמצאו את A Voce. מסעדה איטלקית זו מציעה גרסה עכשווית לתפריט איטלקי מסורתי, ועושה את זה היטב. המקום הינו בבעלות  ובניהול של קבוצת שפים מיומנים. אני יכול להמליץ על ה Tonno Crudo– מנת פתיחה של טונה נעה וכן את ה- Branzino (לברק) כמנה עיקרית. לא יכולתי שלא לנסות את עוגת הגבינה  ששזורה בשוקולד, שהיותה  סיום נהדר לארוחה.
 
התחנה האחרונה בסיור זה היא Sushi of Gari, על שדרת קולומבוס ובין רחובות 77 ו- 78. המסעדה נמצאת ממש מאחורי ה Museum of Natural History, ויכולה לשמש  מקום מצוין לאכול בו לאחר ביקור באתר התיירות הנהדר הזה. יש לה סניפים נוספים בחלקים אחרים של העיר, והיא מציעה את הסושי הטוב ביותר שאכלתי אי פעם. אם תרצו לפנק את עצמכם, נסו את תפריט ה Omakase– תפריט הטעימות  של השף. זהו תפריט " הפתעה"  שמציע מיגון מנות מיוחדות. לאוהבי טונה כדאי לנסות את ה Tuna of Gari– מבחר טעימות על טהרת הטונה – מעדן אמיתי.
 
 
בסיור זה שיתפתי אתכם בחלק מהמקומות המועדפים עלי במנהטן. ישנם מקומות רבים שלא נכנסו לרשימה ואני מקווה לכלול אותם בסיור נוסף שאכתוב.
תמונת נוף בניו יורק
תמונת נוף בניו יורק