מוזיאונים בניו יורק

ניו יורק, "התפוח הגדול" הלוהט והעדכני ביותר באמריקה. העיר המאוכלסת ביותר ברחבי ארצות הברית ועיר המסחר, הכלכלה והתרבות החשובה ביותר בעולם המערבי והמודרני. ניו יורק מאכלסת קרוב ל-9 מיליון איש והיא מחולקת לחמישה רבעים מרכזיים: הברונקס, מנהטן, ברוקלין, קווינס וסטטן איילנד.
כ-40 מיליון תיירים מכל קצות תבל מגיעים לעיר בטיסות לניו יורק מדי שנה, והיא נחשבת לעיר המתויירת ביותר בעולם. התיירים הרבים הפוקדים את העיר נהנים מהיצע מרשים של  מתחמי תיירות ומוקדי תיירות, הכוללים בין היתר אפשרויות שופינג, מחזות זמר, כיכר טיימס, סנטרל פארק, בניין האמפייר סטייט, פסל החירות, תיאטראות ברודווי ועוד. ניו יורק גם היוותה ועודנה מהווה השראה לאינספור סרטים וסדרות טלוויזיה.
העיר ניו יורק נחשבת למרכז הרוחני החשוב ביותר של התרבות המודרנית, וברחבי העיר תוכלו למצוא היצע מגוון של מרכזי תרבות, תיאטראות ומוזיאונים מכל הסוגים ומכל זרמי האומנות השונים. במאמר הבא ריכזנו עבורכם רשימה של המוזיאונים הבולטים והחשובים בניו יורק, לצד מוזיאונים מקוריים ומפתיעים במיוחד.
תמונת נוף בניו יורק
תמונת נוף בניו יורק

מומה - המוזיאון לאומנות מודרנית

אחד המוזיאונים המובילים והחשובים ביותר בעולם. ממוקם בין השדרה החמישית לשישית ברחוב מספר חמישים ושלוש. מבנה המוזיאון נחשב לאחד מהמבנים האדריכליים המרשימים ביותר ברחבי ניו יורק, ובתוך המבנה תוכלו ליהנות מתצוגות רבות ומתחלפות של אומנות מודרנית מכל זרמי האומנות העכשווית. מבנה המוזיאון נוסד בשנות ה-30 של המאה ה-20, ומאז ועד היום הוא זוכה לשיפוצים והרחבות מעת לעת.

מטרופולין - המוזיאון לאומנות בניו יורק

כשמו כן הוא, מוזיאון ענק המחייב אתכם לבקר בו מספר פעמים במידה ואתם מעוניינים לסייר בכל מתחמי המוזיאון השונים. המוזיאון ממוקם בשדרה החמישית של מנהטן, ומחיר הכניסה למוזיאון הוא על פי שיקולכם האישי (כאשר בכניסה יופיע לכם המחיר המומלץ לתשלום). המוזיאון מארח תערוכות מתחלפות הזוכות להוקרה והערכה רבה בקרב מבקרי אומנות מכל העולם. כמו כן, תוכלו להתארח במתחמים קבועים הפזורים ברחבי המטרופולין של המוזיאון, והבולט שבהם הוא מתחם האמונות המצרית העתיקה, מתחם זה הינו בעל מבנה זכוכית המאפשר למבקרים בו להתרשם מהנוף המרהיב של הסנטרל פארק.

מוזיאון ברוקלין

למעלה מחצי מיליון מבקרים מדי שנה הופכים את מוזיאון ברוקלין לאחד המוזיאונים המשפיעים והמרכזיים ביותר בניו יורק. האוספים הבולטים של המוזיאון מציגים מגוון יצירות אומנות מכל תקופות ההיסטוריה, החל מאומנות מצרית עתיקה, דרך אומנות יוונית, רומית ועד לאומנות מודרנית ועדכנית. בדומה למוזיאונים רבים ברחבי ניו יורק, גם כאן מחיר הכניסה הוא בגדר המלצה בלבד, וכל ההכנסות מוקדשות לפיתוח ושימור מבנה המוזיאון.

Fit מוזיאון האופנה

בית הספר הנחשב ביותר בעולם למקצועות האופנה מאכלס בתחומו גם מוזיאון מקורי ומפתיע. המוזיאון ממוקם בשכונת צ'לסי שבמנהטן, והוא נמצא בתוך מבנה בית הספר. ברחבי המוזיאון תוכלו להתרשם מהיצע נרחב של פריטי אופנה ותלבושות שונות החל מהמאה ה-18 ועד לימינו. 4,000 זוגות נעליים שונות, 15 אלף פריטי אקססוריז ולמעלה מ-30,000 פריטי לבוש הם התצוגה הקבועה והמרתקת של המוזיאון.

מוזיאון וויטני לאומנות

מתחם תרבותי המוקדש כולו לתרבות האמריקאית ובעיקר לאומנות המודרנית. המוזיאון ממוקם בשדרת מדיסון, והוא כולל אוסף מרשים של עבודות אומנות של אומנים מודרניים לצד תערוכות מתחלפות בנושאי קונספט שונים. מבנה המוזיאון מורכב מפירמידה הפוכה וששת קומות המוזיאון מעניקות לכם גם חוויה אדריכלית מרתקת.

הסטודיו של הארלם

מוזיאון המוקדש ליוצרי האומנות וליצירות האומנות האפרו-אמריקאיות. במוזיאון מוצגים מגוון יצירות אומנות מהמאות ה-19 וה-20, ולעיתים רבות התערוכות במקום נושאות מסר פוליטי מובהק. האוסף הקבוע של המוזיאון מכיל למעלה מ-1,500 פריטי אומנות הכוללים: ציורים, צילומים, מיצגים ומולטימדיה של יוצרים ממוצא אפריקאי.

Mad המוזיאון לאומנות מודרנית ועיצוב

מוזיאון המשלב בין תחום האומנות לתחומי העיצוב השונים. המוזיאון ממוקם בכיכר קולומבוס והוא מורכב מחללי תצוגה גבוהים במיוחד. בין התערוכות המוצגות במקום תמצאו נושאי חשיבה לא קונבנציונאליים כגון: עבודות יד שונות העשויות בחומרים לא צפויים, פסלים העשויים מחרקים ועוד. במקום מתנהלים גם המון מפגשי אומנות ויצירה בין היוצרים לבין קהל המבקרים במוזיאון.

המוזיאון האינדיאני

מתחם תרבות המוקדש כולו להיסטוריה ואורחות החיים של האינדיאנים. המוזיאון ממוקם בדרום מנהטן, והוא מאכלס מגוון נרחב של יצירות אומנות ופריטים הקשורים לעולם הרוח והחומר של התרבות האינדיאנית ברחבי אמריקה הצפונית.

מוזיאון השעווה מאדאם טוסו

הסניף הניו יורקי של מוזיאון השעווה המפורסם. המוזיאון ממקום בכיכר טיימס במרכז מנהטן, והוא מאכלס כמות עצומה של דמויות שעווה מכל תחומי החיים, לרבות, פוליטיקאים, אנשי רוח, ספורטאים, סלבריטאים, אנשי אומנות, מוסיקה ועוד. בנוסף לתצוגת בובות השעווה, מתקיימות במקום תערוכות ופעילויות שונות לכל בני המשפחה, המאפשרים לכל אחד ואחת מכם להכיר מקרוב את הליך בניית בובות השעווה ועוד.

מוזיאון גוגנהיים

אחד המוזיאונים המוכרים והאהובים ביותר בניו יורק. מציג מגוון נרחב של יצירות אומנות מודרניות ועכשוויות. המוזיאון בנוי בצורת ספירלה ייחודית המעניקה ערך נוסף ליצירות האומנות המוצגות במקום. מוזיאון גוגנהיים ממוקם במרכז מנהטן.

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע

מוזיאון המציע חוויה אינטראקטיבית בין פריטי האומנות השונים לבין הקהל הרחב. המוזיאון ממוקם בשדרת סנטרל פארק והוא נחשב לאחד האהובים ביותר על קהל הילדים בניו יורק. ברחבי המוזיאון תוכלו ליהנות (ובחלק מהמקרים גם לגעת ולהתרשם) מבעלי חיים מפוחלצים, שרידי דינוזאורים, אוסף של מטבעות ויהלומים, פלנטריום לחקר כדור הארץ והחלל ועוד.

מוזיאון המורשת היהודית

ניו יורק ידועה בקהילה היהודית הגדולה והדומיננטית שלה. בחלק הדרום מערבי של מנהטן תמצאו את מוזיאון המורשת ליהדות והאנדרטה לשואה. התערוכות המוצגות ברחבי המוזיאון נוגעים בנושאי מסורת ומורשת יהודית, וכמו כן, בתרבות יהודי אמריקה ובהתחדשות היהדות ברחבי ארצות הברית, ישראל והעולם.

המוזיאון לטלוויזיה ושידורי רדיו

כעיר המובילה בעולם בטכנולוגיות התקשורת להמונים תוכלו לסייר במוזיאון ייחודי הממוקם בלב השדרה החמישית , ועוסק כולו בתקשורת האמריקאית. ברחבי המוזיאון מוצגים באמצעות מיצגי תמונות,וידאו, אודיו ועוד, מיטב הרגעים מהקולנוע,טלוויזיה ורדיו מימי הסרט האילם ועד לימינו. המוזיאון מעניק מקום של כבוד לתרבות הפופולארית של ארצות הברית, וברחבי המוזיאון תוכלו לצפות בכל הרגעים הבלתי נשכחים של המסך הקטן והגדול כאחד.

מוזיאון הסקס

המוזיאון הפופולרי הוא גם המוזיאון השנוי ביותר במחלקות בארצות הברית. הכניסה למוזיאון מותרת לגילאי 18 ומעלה, והוא ממוקם על רחוב 27 בשדרה החמישית. ברחבי המוזיאון ניתן לצפות במגוון נרחב של כרזות, מודעות, פוסטרים, סרטים, תמונות וציורים העוסקים בחיי המין. היצירות במקום הן מראשית המאה ה-19 ועד לימינו.

מוזיאון מכבי האש של ניו יורק

לאחר אירועי "אסון התאומים" בספטמבר השחור של אמריקה בשנת 2001, הפך מתחם תחנת הכיבוי בניו יורק למוקד עלייה לרגל. במקום נפתח מוזיאון המציג את פועלו של אנשי כיבוי האש בניו יורק. המוזיאון מציג את ההיסטוריה הארוכה של התחנה מראשית ימי הקמתה בתחילת המאה ה-20 ועד לימינו. כמו כן, תוכלו לחזות בתמונות ובאביזרים מרגשים ששימשו את הכבאים באותו יום נוראי בתחילת ספטמבר.
 
 
בנוסף לרשימת המוזיאונים המופיעים לעיל, תוכלו לאתר עוד מאות גלריות ומתחמי אומנות המציגים מגוון נרחב של יצירות אומנות מכל סוג. ניו יורק, כמרכז התרבות העולמי מושכת אליה מדי שנה מיליוני תיירים הפוקדים את כלל המוזיאונים הרבים ברחבי העיר, זה הזמן להתחיל לברר לגבי אפשרויות אירוח ובתי מלון בניו יורק וליהנות מכל מה שיש לעיר האגדית הזו להציע!