מחזות זמר בניו יורק

בין שלל האטרקציות בניו יורק, המוזיאונים ואפשרויות השופינג האינסופיות - מהעיר יוצאות גם בשורות תרבותיות, אומנותיות וכלכליות לכל רחבי העולם. העיר ניו יורק היא העיר המזוהה ביותר עם החלום האמריקאי ואת תפאורת העיר תוכלו לראות במיטב הסרטים ותכניות הטלוויזיה המשפיעות ביותר בתקופה המודרנית.  ניו יורק גם היוותה ועודנה מהווה השראה לאינספורסרטים וסדרות טלווזיה.
חלק נכבד מהתרבות האמריקאית שייך למתחם ברודווי, שהוא למעשה השם הרשמי לשדרה ה-7 של ניו יורק. ברודווי הוא שם ידוע ומוכר בכל העולם לתעשיית מחזות הזמר והצגות התיאטרון. ברחבי השדרה תמצאו עשרות תיאטראות המעלים מדי ערב (ולעיתים אף מספר פעמים ביום) הצגות ומחזות זמר מושקעים ומרהיבים כאחד.
 
טיסות לניו יורק יפגישות אתכם עם חווית הצפייה באחד ממחזות הזמר הרבים המוצעים בברודווי. חוויה זו הפכה לחלק בלתי נפרד מענף התיירות המשגשג של העיר. מדי שנה, מבקרים בניו יורק למעלה מ-40 מיליון תיירים מכל קצוות תבל, וחלק נכבד מהם מגיע מדי ערב להיות חלק מהחוויה התרבותית של ניו יורק.
 
ריכזנו לכם רשימה של מיטב מחזות הזמר המועלים בברודווי, וכמו כן מספר עצות וטיפים שימושיים להשגת כרטיסים. תבלו!
תמונת נוף בניו יורק
תמונת נוף בניו יורק

ספיידרמן

להקת "יו 2" אחראית על המוזיקה, התפאורה לקוחה היישר מנופי מנהטן, הפעלולים לקוחים היישר מספרי הקומיקס וסדרת הסרטים, וכל אלו מרכיבים לכם את המחזמר המושקע והמרהיב ביותר שתראו- ספיידרמן. במהלך המחזמר מרחף איש העכביש "ספיידרמן" מעל הקהל באולם והופך את ההפקה למושלמת וחווייתית כאחד.

מלך האריות

מחזמר נפלא לכל בני המשפחה המבוסס על הסרט של וולט דיסני. במחזמר צפו קרוב ל-50 מיליון איש בכל רחבי העולם והוא זכה בלא מעט פרסי תיאטרון יוקרתיים, כולל הפרס למחזמר הטוב ביותר. המחזמר מגולל את סיפורו של סימבה, גור האריות הקטן שהופך למלך החיות!

מרי פופינס

מחזמר ייחודי המשלב את עולם הדמיון עם עולם המציאות. הפקה מושקעת המשלבת תפאורה נוצצת, פסקול מוכר ואהוב והמון רגעי במה בלתי נשכחים.

הבחורים מג'רזי

מחזמר המשלב להיטים שלא יפסיקו להדהד בראשכם. המחזמר מגולל את סיפורם של ארבעה חברים מג'רזי ההופכים לכוכבי פופ בינלאומיים.

ארץ הפלאות

סיפורה של אליס בארץ הפלאות מהווה בסיס להפקת מחזמר זה. בהפקה הייחודית תזכו ליהנות מתפאורה קסומה של ארץ הפלאות, לראות בגודל אמיתי את כל הדמויות המוכרות מסיפור הילדים המפורסם ולחזות באחד ממחזות הזמר האהובים והאהודים במיוחד על כל בני המשפחה.

שיער

מחזמר שהפך לקלאסיקה ומסכם את תקופת שנות ה-60 בארצות הברית של אמריקה. המחזמר משלב את כל להיטי הענק שהפכו מזמן לפסקול החיים האמריקאי. המחזה המקורי הועלה בשנות ה-60 וזכה מאז לאינספור עיבודים בימתיים והפקות קולנוע. בשנת 2008 הועלה המחזמר מחדש בהפקה מושקעת, גדולה ועוצמתית יותר.

מאמא מיה

הפקת תיאטרון המשלבת את כל להיטיה האהובים והמוכרים של להקת "אבבא". מופע ססגוני וצבעוני המשלב את אופי החיים בשנות ה-70 החופשיות לצד כל להיטי הלהקה המפורסמת.

פרסיליה מלכת המדבר

אחד המחזות האהובים ביותר בברודווי. תפאורה צבעונית, תלבושות מושקעות ומרהיבות ופסקול המשלב את כל להיטי שנות ה-70, כל אלו מרכיבים את אחד ממחזות הזמר המוצלחים ביותר בשנים האחרונות.

שיקאגו

מחזמר המבוסס על הסרט הידוע. כל השירים, כל הדמויות וכל הגאז הזה... הכול בהפקת תיאטרון מושקעת וייחודית.

פנטום האופרה

ללא ספק אחד ממחזות הזמר הגדולים ביותר בכל הזמנים. המחזמר הועלה לראשונה בשנת 1986, ומאז ועד היום, במשך 26 שנה הוא אחד ממחזות הזמר המפורסמים והאהובים ביותר בכל רחבי העולם. הפקה הכוללת את השירים המקוריים של המחזמר שהפכו ללהיטי מצעדים בכל העולם. סיפור המחזה מגולל את תהליך התאהבותו של פנטום האופרה בזמרת אופרה צעירה בבית האופרה של פריס.

קרקס השמש - מופע לכבוד מייקל ג'קסון

מחווה בימתי מרגש ומיוחד לכבודו של מלך הפופ מייקל ג'קסון. המחזה משלב את להיטיו הגדולים ביותר של הזמר בסיפור מיוחד ומרגש על חייו.

קרקס השמש – זרקנה

מופע בימתי עוצר נשימה המגולל את סיפורו של קוסם היוצא למסע הרפתקאות בעקבות אהובתו. המחזמר משלב מגוון אפקטים ייחודים ופעלולי אקרובטים המותרים את קהל הצופים נדהמים וחסרי מילים...

המרשעת

אחד ממחזות הזמר המרשימים ביותר. מגולל את סיפורה של המכשפה המרשעת מהמערב בסיפור הילדים המוכר והאהוב "הקוסם מארץ עוץ". המחזמר נחשב לאחד האהובים והפופולאריים ביותר בברודווי.

בלו מון גרופ

מופע מרהיב בו הקהל נוטל חלק בלתי פוסק ממהלך ההצגה. שלוש דמויות כחולות מפעילות את קהל הצופים במופע המשלב תיאטרון, אומנות, מדע, קרקס, פנטומימה ועוד.

סטומפ

מופע ריקוד מרהיב המשלב תנועה, מוסיקה, הומור ותיאטרליות. אחד מהמופעים המרשימים והקצביים ביותר שתראו!

סוס מלחמה

מופע המשלב בובות ושחקנים בהצגה מרגשת וכובשת לב המגוללת את סיפורו של אלברט הצעיר וסוסו הנאמן גואי. הסיפור מתרחש בתקופת מלחמת העולם ה-1, ונחשב לאחד מהמחזות התקופתיים המרשימים ביותר שנראו על בימות ברודווי.

שרק

סדרת סרטי האנימציה הפופולרית הועלתה כמחזמר בימתי בשנת 2011 ומאז זוכה להצלחה כבירה בקופות. המחזמר מבוסס על התסריט המוכר מהסרט ומשלב מוזיקה מקורית, תפאורה מושקעת וכמובן את כל הדמויות האהובות והמוכרות מסדרת הסרטים.
 
 
 
רשימה זו של מחזות הזמר מצטרפת אל שורה ארוכה של מופעים וחיי תרבות עשירים וססגוניים הממתינים לכם בכל רחבי ניו יורק. מרבית התיאטראות בניו יורק ממוקמים בין הרחובות ה-41 ל-55 לאורך השדרה החמישית והשישית.
 
את התיאטראות בברודווי נהוג לחלק על פי קטגוריות הכוללות בין היתר את "ברודווי", "אוף ברודווי" וכן "אוף אוף ברודווי". אולמות ה"אוף ברודווי" הינם תיאטראות קטנים יחסית עם כ-300 מקומות ישיבה בלבד. המופעים בתיאטרות "ברודווי" הם ברוב המקרים מחזות זמר עתירי תקציב והשקעה, בעוד באולמות "אוף ברודווי" ההפקות המועלות הן בדרך כלל של יוצרים אנונימיים שברבות הימים עוד יזכה לתהילה והכרה.
 
הצגות התיאטרון של "אוף אוף ברודווי" נחשבות להפקות מקור ניסיוניות המועלות בדרך כלל בבתי קפה ומתחמי תרבות אלטרנטיביים באזור. רוב מחזות הזמר בברודווי מועלות מדי ערב החל מהשעה 20:00, אך קיימים לא מעט מחזות זמר הפונים לכל בני המשפחה ואותם תוכלו לראות גם במהלך הצגות יומיות בשעות הצהריים המאוחרות או שעות אחר הצהריים המוקדמות.
 
בכיכר טיימס (טיימס סקוור) הממוקם לא הרחק משדרת ברודווי תוכלו למצוא מגוון נרחב של משרדי כרטיסים העוסקים במכירת כרטיסים למגוון ההצגות ומחזות הזמר במחירים סבירים. כמו כן, תוכלו להזמין כרטיסים למיטב המופעים באמצעות חבילות הנופש הייחודיות. כרטיסים תוכלו למצוא גם באמצעות בתי המלון הגדולים והמובילים בניו יורק.
 
פירוט נרחב על ההצגות, המחזות, שעות הפעילות וכדומה תוכלו למצוא בעשרות מידעונים המוצגים בכל העיתונים המקומיים של העיר ניו יורק. כמו כן, תוכלו למצוא מידע נרחב באתר האינטרנט הרשמי של ברודווי.
 
חשוב לזכור - הפקות היוקרה של ברודווי הן מחזה מרהיב ויוקרתי המותאם לכל אחד מבני המשפחה (תלוי בנושא המחזה). גם ילדים שאינם בקיאים בשפה האנגלית יוכלו ליהנות מהעושר הויזואלי המושקע בכל אחד ממחזות הזמר הפופולריים.
 
זה הזמן לברר לגבי אפשרויות לינה ומלונות בניו יורק וגלות את העולם העשיר, המרתק והייחודי של ניו יורק, זה הזמן לבקר בשדרת ברודווי המפורסמת וליהנות ממגוון הצגות ומחזות זמר שיעצימו את חווית החופשה  האמריקאית שלכם!