סיור בניו יורק בעקבות סדרות טלוויזיה וסרטים

בין שלל האטרקציות בניו יורק, ומגוון המוזיאונים ומחזות הזמר אי אפשר לדבר על העיר מבלי להזכיר את: סקס והעיר הגדולה (על שלל אפשרויות השופינג המוצגות שם) מד-מן, סיינפלד, קינג קונג, נהג מונית, הסנדק, ועוד רבים וטובים, הם רק חלק ממגוון הסרטים והסדרות שהתבססו על נופיה המופלאים של ניו יורק. התרבות האמריקנית השתרשה בקרב חובבי תרבות ואמנות בכל רחבי העולם, הודות לאלפי סרטים וסדרות טלוויזיה, שחלקם הגדול עוסק באופן ישיר בתיאור החיים בתקופות שונות במטרופולין העצום של ניו יורק.
 
הדימוי של ניו יורק ברחבי העולם הושרש בעיקר הודות לסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה שהתמקדו בחיי הפרט בעיר הגדולה. ניו יורק, המארחת למעלה מ-40 מיליון תיירים בשנה, זוכה לפופולאריות עצומה גם הודות לאתרים הרבים המצולמים ללא הפסקה בכל סדרות הטלוויזיה המובילות וסרטים שוברי קופות בכל רחבי העולם.
 
במהלך ביקור בניו יורק תוכלו לצאת למספר סיורים מודרכים המתקיימים בעיר בעקבות כל הלוקיישנים המפורסמים ביותר מסדרות הטלוויזיה וסרטי הקולנוע. בכתבה שלפניכם נצא לסיור לא רשמי במגוון האתרים הבולטים בעיר שהיוו מקור והשראה לסצינות בלתי נשכחות שהופיעו על גבי המסך הגדול והקטן כאחד. תהיו בשקט...מצלמים!
תמונת נוף בניו יורק
תמונת נוף בניו יורק

סיינפלד

קומדיית המצבים המצליחה ביותר של כל הזמנים. הסדרה שנחשבת עד היום לסדרת מופת בתרבות הסיטקום האמריקנית, מתמקדת בסיפור קורותיהם של ארבעה חברים (קצת מוזרים) בניו יורק  של תחילת שנות ה-90 במאה ה-20. הסדרה אומנם צולמה באולפנים בלוס אנג'לס,   אך כל הלוקיישנים האמיתיים המופיעים בה צולמו בניו יורק האמיתית. Tom'S RESTAURANT, SOUP NAZI, בית החולים "רוזוולט" , פדנט- בית ההוצאה לאור, אצטדיון הבייסבול של הינקיס ועוד אתרים רבים מהווים חלק מסיור בלתי נשכח החושף אתכם לכל הלוקיישינים בהם צולמו פרקים בלתי נשכחים מהסדרה שנבחרה על ידי דעת רבים לסדרת הקומדיה הכי טובה שנוצרה אי פעם.

סקס והעיר הגדולה

סקס והעיר הגדולה היא אחת הסדרות המזוהות ביותר עם ניו יורק המודרנית. הסדרה שעסקה בחייהן של ארבעה רווקות ניו יורקיות, הביאה למסך הקטן מגוון מרשים של טרדנים ואופנות שחלקן התפתחו בעקבות הסדרה לתופעות אופנה חוצות גבולות.
 
בין האתרים הבולטים ביותר המופיעים בסדרה, אותם תוכלו לראות בכל סיור בעיר ניו יורק תמצאו את חנות הדגל של פראדה, מסעדת סושי –סמבה, הגן בג'פרסון מרקט (שהפך בעקבות סצינת החתונה בסדרה לאתר מבוקש לקיום טקסי חתונה בניו יורק), מאפיית מגנוליה, בית הסירות בסנטרל פארק ועוד מגוון נרחב של לוקיישנים, מרכזי תרבות וחנויות אופנה שהופיעו לאורך כל שנות הסדרה באוויר.

מד מן

סדרת המופת שעסקה בהווי החיים של פרסומאים צעירים בניו יורק של תחילת שנות ה-60 במאה ה-20, הפכה לאחד מתופעות התרבות המובילות בעיר. בכל רחבי העיר תוכלו למצוא מסיבות קונספט העוסקות באווירת הסדרה, כולל תפאורה הולמת של ביגוד והנעלה ברוח התקופה, מוזיקה מאותם ימים ועוד מגוון פריטים הקשורים לסדרה.

הסנדק

טרילוגיית המופת של הבמאי פרנסיס פורד קופולה, עסקה בהווי חיי הפשע של ניו יורק בתחילת המאה ה-20. הסרט המתאר את קורותיו של דון קורליאונה, אחד מראשי משפחות הפשע החשובים ביותר של ניו יורק באותה תקופה. ביקור ברובע סטייט איילנד יאפשר לכם להציץ לאחוזה בה צולמו סצינות רבות מתוך הסרט. הסרט כולו צולם באולפנים בניו יורק, שעד היום ניתן לקיים בהם סיורים מודרכים וליהנות מכל התפאורה הרבה שהופיעה בסרט.

אתרי צילומים מפורסמים בעיר

כמעט כל נופיה המרהיבים של ניו יורק והאתרים המפורסמים ביותר שלה הופיעו בסצינה כזו או אחרת באחד מהסרטים או סדרות הטלוויזיה הרבות שצולמו בעיר. בכל אתר תיירותי אליו תפנו בניו יורק, תוכלו לזהות תפאורת רחוב אמיתית שתהיה מוכרת לכם מסצינה כזו או אחרת.
 
כמה אתרים מובילים בעיר שזכו לאינספור ימי צילום למיטב הסרטים וסדרות הטלוויזיה:
 
בניין האומות המאוחדות – מתחם המשמש כמטה של בניין האו"ם, ממוקם בגדות נהר האיסט שבניו יורק. בבניין צולמו אלפי סצינות מסרטים ותכניות טלוויזיה, הבולטות שהן: "מזימות זרות"- בכיכובם של שון פן וניקול קידמן. הסרט ברובו צולם בתוך המבנה, כאשר כל הצילומים התקיימו בשעות הלילה.
 
כיכר טיימס סקוור - הכיכר זוכה לאינספור עיבודים קולנועיים במגוון סרטים ותקופות, המפורסמים שבהם הם "נהג מונית" ו-"קאבוי של חצות".
 
הארלם – שכונה ברובע מנהטן שבניו יורק, מופיעה רבות בסרטי מותחן ופשע.
 
סנטרל פארק – עשרות רבות של סצינות מסרטים וסדרות צולמו ברחבי הסנטרל פארק ובמבנים סמוכים אליו, ביניהם: הסרט "שיער" , "גרין קארד" בכיכובם של אנדי מקדואל ו-ג'רארד דה פארדייה הצרפתי, סדרת הטלוויזיה משנות ה-80 "תהילה" ועוד רבים וטובים.
 
מלון פלאזה - "קורקודיל דנדי" , "שכחו אותי בבית 2" , "כך היינו" ועוד, הם רק חלק ממגוון סרטים שעלילתם התרחשה במלון פלאזה השוכן בצמוד לאזור הדרומי של סנטרל פארק.
 
חנות הצעצועים של שוורץ - זוכרים את הסצינה בה טום הנקס מרקד על גבי פסנתר רצפה בסרט "ביג", ובכן הפסנתר עדיין ניצב במקומו בחנות הצעצועים הענקית של "שוורץ" הממוקמת בפינת הרחוב ה-58 מול הכניסה לסנטרל פארק.
 
ברוקלין - הרובע המאוכלס ביותר בניו יורק, הוא גם אחד מהמקומות ששימשו לצרכי תפאורה במגוון סרטי קולנוע מוכרים, כגון: "החבר'ה הטובים", "עשה את הדבר הנכון" המופתי של ספייק לי ועוד.

תחנות טלוויזיה בניו יורק

בניו יורק פועלות למעלה מ-100 תחנות טלוויזיה מקומיות, ארציות ובינלאומיות. המפורסמות שבהן: NBC ,CBS ,ABC ,FOX ,HBO ועוד. לכל אחת מתחנות הטלוויזיה מרכז אולפנים משלה, בה תוכלו לקיים סיורים מודרכים במקום.
 
כמו כן, פועל בני יורק המוזיאון לשידורי טלוויזיה ורדיו. המוזיאון הממוקם בשדרה החמישית זוכה להערכה רבה בקרב התיירים הרבים הפוקדים אותו לאורך כל ימות השנה. ברחבי המוזיאון תוכלו ליהנות מתצוגות ייחודיות המציגות לכם טכניקות ישנות וותיקות של שידורי רדיו מסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, ומגוון טכניקות של שידורי טלוויזיה מאמצע המאה ה20. המוזיאון כולו הוא שיר הלל לתרבות ההמונים הפופולאריות ביותר, וברחבי המוזיאון תוכלו ליהנות מחנות מזכרות המציע לכם מגוון נרחב של פריטים מימי הרדיו העליזים והכוכבים הראשונים של עידן המסך הקטן.

ברודווי

מתחם מחזות הזמר וההצגות של ניו יורק הוא לא ספק תפאורה מוכרת מאלפי סרטים וסדרות טלוויזיה. את התיאטראות בברודווי נהוג לחלק על פי קטגוריות הכוללות בין היתר את "ברודווי", "אוף ברודווי" ו-"אוף אוף ברודווי". אולמות ה"אוף ברודווי" הינם תיאטראות קטנים יחסית עם כ-300 מקומות ישיבה בלבד.
 
המופעים בתיאטרות "ברודווי" הם ברוב המקרים מחזות זמר עתירי תקציב והשקעה, בעוד באולמות "אוף ברודווי" ההפקות המועלות הן בדרך כלל של יוצרים אנונימיים שברבות הימים עוד יזכה לתהילה והכרה.
 
 
הצגות התיאטרון של "אוף אוף ברודווי" נחשבות להפקות מקור ניסיוניות המועלות בדרך כלל בבתי קפה ומתחמי תרבות אלטרנטיביים באזור. רוב מחזות הזמר בברודווי מועלות מדי ערב החל מהשעה 20:00, אך קיימים לא מעט מחזות זמר הפונים לכל בני המשפחה ואותם תוכלו לראות גם במהלך הצגות יומיות בשעות הצהריים המאוחרות או שעות אחר הצהריים המוקדמות.
 
סיור בברודווי יכול לחשוף אתכם לגרסאות תיאטרון של סדרות הטלוויזיה והסרטים המוכרים, ואף לחשוף אתכם להצגה מעניינת שאולי ביום מן הימים תהפוך לסרט קולנוע שובר קופות, אתם תוכלו לומר שראיתם את זה לפני כולם.