צלילות בסיני

צלילות בסיני
סיני היא יעד אטרקטיבי לחובבי הצלילות והשנורקלינג ולא בכדי. אם כבר צללתם בעבר או שאתם מחפשים מקום חדש לצלול בו, ודאי שמעתם על הלגונות הכחולות, על שוניות האלמוגים ועל מגוון הצמחים ובעלי החיים התת-ימיים הנמצאים באיזורו של חצי האי סיני ועל חוויית הצלילה הייחודית שהם מזמנים אליהם.

הקירבה לישראל הופכת את סיני, באופן טבעי (תרתי משמע) לאטרקטיבית עבור ישראלים רבים, אך לא רק: תיירים מכל העולם מגיעים לצפות ולחוות בעולם התת-ימי המרהיב הנמצא בחופי סיני, וחוזרים אליו שוב ושוב, שכן כל יעד בו, כל עיר, כל רצועת חוף, מציעה חוויה מיוחדת במינה.

במאמר זה נסקור מספר מקומות המהווים יעדי צלילה אטרקטיביים וגם נספר קצת על ספארי צלילה ועל הדברים שחשוב לדעת לפני שיוצאים אליו

סיני

 

 

דהב

במרחק של כשעתיים נסיעה (ברכב) מגבול טאבה, נמצאת אחת מעיירות החוף היפהפיות של סיני: דהב!
חופיה של דהב ידועים ביופיים ובפוטנציאל הטבעי הגלום בהם לצלילה וקיימים בה מועדוני צלילה אשר יספקו לכם גם צלילה מודרכת וגם קורסי צלילה ברמות שונות. בין האתרים השונים לצלילה בדהב או בסמוך אליה, תוכלו למצוא את המקומות הבאים:

  • החור הכחול - במרחק של 6 קילומטרים צפונית לסיני, נמצא אחד מאתרי הצלילה המרתקים ביותר אך גם המסוכנים: החור הכחול. ראשית, שמו מעיד על אופיו - מדובר במעין חור מפרץ עגול, שעומקו מגיע לכ- 130 מטרים. שימו לב שצלילה בו אמנם יפהפייה וחווייתית, אך מותרת רק בליווי מדריך צלילה מוסמך, שכן צלילה בעומק רב מדי עלולה להיות מסוכנת. יחד עם זאת, מאות רבות של צוללנים פוקדים את המקום ואכן צוללים שם צלילה מודרכת ומספרים על חוויה יוצאת דופן
  • ג'אבר אל בינת (בתרגום חופשי לעברית - "קבר הבנות") אל תתנו לשם המאיים הזה להפחיד אתכם, שכן מדובר במקום מרהיב ביופיו עם אינסוף אלמוגים ולהקות דגים ממינים וזנים שונים. אתר זה נמצא כ- 10 קילומטרית דרומית לדהב וההגעה אליו מתבצעת בדרך כלל עם סירה.
  • ראס אבו גלום - אתר צלילה הנמצא כ-8 קילומטרים מצפון לחור הכחול. מדובר באתר יחסית מבודד ורבים מגיעים אליו ישירות מהחור הכחול, על ידי סירה ואפילו ברכב.
 

 

ראס מוחמד

ראס מוחמד נמצאת בקצה הדרומי של חצי האי סיני. מיקומה זה מעניק לה את אופיה המבודד והמיוחד והופך אותה לפופולארית מאוד בקרב חובבי עולם הצלילה, שכן צלילה בראס מוחמד מעניקה מעין תחושת ראשוניות מנותקת, כך שבכל מקום בו תבחרו לצלול בה, מובטחת לכם חווייה מיוחדת במינה. ראס מוחמד מוגדרת כשמורת טבע ויש בה פיקוח באופן תמידי, ששומר עליה ומונע ממנה מלההירס בעקבות התיירות הרבה המתקיימת בה.
בראס מוחמד קיימים לא מעט אתרי צלילה, ריכזנו עבורכם שלושה מהם:

  • Anmone (בתרגום חופיש לעברית: שושנה) - מדובר בריף עצום ויפהפה ובו מאות שושני ים בצבעים ססגוניים ומרהיבים, ביניהן מסתתרים אינסוף דגים, בעיקר גדי השושנון, אשר מסתובבים שם בלהקות ענקיות ויוצרים מחזה מדהים ביופיו.
  • מצפה הכרישים (Shark Observatory) - אל תטעו לחשוב ששמו של האתר ניתן לו בעקבות הכרישים בו, כי אין שם כרישים כלל וכלל. אז מה כן יש בו? מים בצבע כחול עמוק, כל כך עמוק שהעין כמעט לא מכירה צבע כזה בים. כמו כן צלילה באתר זה תפגיש אתכם עם לא מעט דגי זכוכית וצבי ים שחיים בשלום עם הצוללנים ששוחים איתם כבר עשרות שנים. מומלץ להגיע לצלילה בשעות הבוקר, אז אור השמה נמצא בזווית היפה ביותר בריף זה.
  • "דונראבן" (Dunraven) - אתר צלילה פופולארי זה, נמצא כ- 11 ק"מ מערבית לראס מוחמד. מדובר בספינה בריטית שזה היה שמה "דונראבן", אשר טבעה בו לפני יותר מ- 100 שנים ומאז היא מונחת על קרקעית הים. האלמוגים הרבים שצמחו על גביה והפריטים החלודים שנמצאים שם עד היום, מספקים חוויית צלילה מהפנטת. יחד עם זאת מדובר בצלילה מאתגרת ולכן אם אתם מרגישים שאתם מנוסים מספיק, רדו למעמקי הספינה וגלו את הסיפור המרתק של הספינה במו עיניכם.


 

 

שארם א שייח

רבות דובר על שארם א שייח ועל חוויית הנופש בה, ולא בכדי. כמו ברוב המקומות לאורך רצועת החוף, צלילה בשארם א שייח היא חווייה טבעית יפה ומפתיעה. גם כאן, המקומיים הבינו את הפוטנציאל הגלום בה ופיתחו את כל האיזור מבחינה תיירותית, כדי שמי שמגיע לצלול יוכל ליהנות מדברים נוספים שיש לעיר להציע. בשונה משאר הערים על רצועת החוף, יש בה נמל תעופה, כך שטיסה לשארם א שייח הפכה גם היא לדבר פופולארי במיוחד, עם תיירים רבים המגיעים אליה מהארץ ומהעולם כולו.
בשארם ישנם לא מעט מועדוני צלילה דרכם ניתו לצאת לצלילות מודרכות, לעבור קורס צלילה, לשכור ציוד צלילה ואפילו לצאת להפלגות עם שנורקלינג, כך שגם מי שלא צולל יכול ליהנות מהיופי התת ימי של המקום הזה.
 

ספארי צלילה

ספארי צלילה בסיני הוא חוויית חובה לכל מי שאוהב לצלול. זהו מסע צלילה ברחבי הים האדום שאורך מספר ימים ומשלב בד"כ צלילות יום יחד עם צלילות לילה. האלמוגים הצבעוניים, השוניות המרהיבות, בעלי החיים התת ימיים ואפיילו הספינות הטרופות הנמצאות בקרקעית הים (כמו ה"דונראבן" שצויינה מעלה), כל אלו מבטיחים חוויית צלילה מיוחדת במינה. שימו לב, כי ספארי צלילה מתאים לצוללנים יחסית מנוסים, שכן הצלילות מתבצעות לפעמים במקומות עם זרמים חזקים ובגבהים משתנים. בכל מקרה, כדי לצאת לספארי צלילה יש לרכוש ביטוח מתאים, בנוסף לביטוח הנסיעות הרגיל.

לסיכום

צלילות בסיני הן אכן פופולאריות מאוד וככל הנראה ימשיכו להיות פופולאריות, כל עוד העולם התת-ימי יישמר ולא יהרס על ידי התיירות ההולכת וגוברת בו. לפני שאתם יוצאים לצלילה, ודאו כי יש לכם את כל מה שאתם צריכים, שרכשתם ביטוח מתאים ובזמן הצלילה - השתדלו לשמור על שוניות האלמוגים ועל החיים התת-ימיים וכמובן ליהנות מכל רגע.


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: