האטרקציות ומקומות הבילוי המומלצים בשארם א שייח

שארם
לכל עונה בשנה יש את הקסם שלה בפינת החמד הזו בדרום חצי האי סיני, אך חג הפסח הוא הזמן האידיאלי לטוס לשארם, בעיקר בגלל מזג האוויר המושלם לטיולים, לבטן גב, לשנורקלינג או צלילה ובאופן כללי לחוויית נופש מיוחדת במינה. 

אז בין אם אתם מתכננים לנסוע בקרוב או רק התחלתם לחשוב על כך, ריכזנו עבורכם מספר אטרקציות ומקומות בילוי מומלצים בשארם א שייח לחוויית תיירות מושלמת:



 

 

מרכז הקניות Genena City

ג'ננה סיטי (או "אל ג'יננה סיטי") הוא אזור קניות הממוקם בתוך מלון בעל אותו שם. הוא ממוקם באזור מפרץ נעמה ומתאים לביקור משפחתי, שכן הוא כולל בתוכו מגוון רחב של חנויות מסחריות ומותגים בינלאומיים ומקומיים, מסעדות ובתי קפה, אך לא רק! במרכז זה תוכלו למצוא גם חמאם טורקי, שירותי עיסוי ואפילו מגרשי באולינג, החלקה על הקרח ומגרשי טניס הממוקמים באזורים שמסביב לו.
 

מפרץ הכרישים (Sharks Bay)

עד כמה שהשם עלול להיות מפחיד ומרתיע, אל פחד! אמנם פעם היו בו כרישים (ומכאן שמו), אך הצפיפות האנושית הרחיקה אותם למקומות אחרים בים האדום וכיום אין בו אפילו כריש אחד. מה שכן יש בו, הוא מעין כפר נופש ובו מלונות יוקרה, חופים פרטיים מדהימים עם מים צלולים, ואפילו מועדוני צלילה המיועדים לאורחי המלונות. המפרץ ממוקם בחלקה הצפוני של העיר ומומלץ במיוחד לחובבי השקט והשלווה.
 

כיכר ומתחם הסוהו

הכיכר היא מרחב ציבורי תוסס המוקף בחנויות, בתי קפה ומסעדות, ואילו מתחם סוהו הוא אזור מודרני יותר הכולל מסעדות יוקרה, ברים ומועדוני לילה. מלבד אתרי הבילוי במתחם, תוכלו למצוא בו גם אטרקציות לילדים כמו באולינג, החלקה על הקרח וקניון. בלילה אפשר ליהנות מאורות צבעוניים המאירים את המתחם ואפילו מזרקה שמציגה מופע אורות ומוזיקה. הכיכר ומתחם הסוהו מציעים שילוב ייחודי של חוויות מסורתיות ומודרניות, מה שהופך אותם ליעד חובה לביקור בשארם א-שייח.
 

שמורת הטבע של נאבק

שמורת טבע מדהימה, הממוקמת מעט צפונית לשארם א-שייח'. חלק נכבד ממנה נוצר מסחף שנגרם עקב שיטפונות הזורמים לים דרך ואדיות הרריים, שיצרו את מרחבי ואדי קיד. השמורה מכילה מערכת אקולוגית ייחודית ומגוונת הכוללת שוניות אלמוגים, דיונות חול ומישורי חוף.
אחת האטרקציות המרכזיות של השמורה הוא יער המנגרובים, אחד הגדולים בעולם. המנגרובים משמשים בתי גידול למגוון של בעלי חיים ימיים כולל דגים, סרטנים וציפורים. המבקרים יכולים לחקור את היער ברגל או בסירה ולצפות בחי ובצומח הייחודיים של מערכת אקולוגית נדירה זו.
גולת כותרת נוספת של שמורת הטבע של נאבק, הן שוניות האלמוגים. אפשר לשנרקל או לצלול במקומות שונים בשמורה כולל בלגונה הכחולה ובמפרץ מרסה אל שייח', כדי לחקור את העולם התת-ימי התוסס ולגלות את יופיין המדהים של שוניות האלמוגים.


 

פארס סי-פוד (Fares seafood)

אם אתם חובבי פירות ים, כדאי שתכירו את מסעדת "פארס סי פוד" הממוקמת בלב העיר. המסעדה ידועה באווירה הנינוחה, הרגועה והידידותית שלה, ומעוצבת בסגנון פשוט ומסורתי. המסעדה מציעה מגוון רחב של מנות פירות ים טריים לרבות דגים, שרימפס וקלמרי המבושלים בדרכים שונות. התפריט בה כתוב גם בערבית וגם באנגלית, מה שמקל על תיירים ומקומיים למצוא בקלות מה לאכול.
 

החור הכחול

לחלק מהאנשים זה עלול להישמע מפחיד, אך לחובבי הצלילה והשנורקלינג מדובר באתר נדיר ומפעים ביופיו. מדובר בבולען תת ימי טבעי אשר מגיע לעומק של 130 מטר ונחשב לאחד מאתרי הצלילה המובילים בעולם. המים צלולים ושוניות האלמוגים שופעות חיים ימיים צבעוניים בו מזמנים חוויית צלילה ושנורקלינג ייחודית ומרגשת. המיקום שלו נמצא מעט רחוק משארם, במרחק נסיעה של כ- 100 ק"מ - בחוף המזרחי של חצי האי סיני, אך גני האלמוגים התוססים הנמצאים בו, הדגים הרבים השוכנים בו כולל דגי תוכי, דגי פרפר ודגי ליצנים, שווים את הנסיעה והמאמץ להגיע אליו.
 

הפארק הלאומי ראס מוחמד

שמורת טבע הממוקמת ממש בקצה הדרומי ביותר של חצי האי סיני. כמו החור הכחול, גם היא נחשבת לאחד מאתרי הצלילה המרהיבים בעולם וידועה בשוניות האלמוגים המדהימות ובחיים הימיים המגוונים בהן. זהו יעד חובה עבור צוללנים ו"שנורקליסטים" שרוצים לחקור את העולם התת ימי. גודל השמורה קרוב ל-500 קמ"ר והחלק היבשתי בצפון השמורה מאופיין בדיונות חול ולכן מומלץ מאוד להגיע אליה עם רכב. השמורה היא מישורית בחלקה ויש בה גם גבעות קטנות שחלקן מתנשאות לגובה של 70 מטר מעל פני הים ומהוות נקודת תצפית על הים האדום.
 

הקניון הצבעוני

קניון טבעי וצבעוני הנמצא כ-170 ק"מ צפונית לשארם א-שייח ומהווה אתר ביקור חובה למטיילים ולמשפחות אוהבי טבע. הקניון נוצר משחיקת סלעי אבן חול ואבן גיר במשך מליוני שנים, אשר יצרו מבוך של מעברים צרים וקירות נישאים שמגיעים לגובה של עד 40 מטר. המבקרים יכולים לטייל דרך הקניון ולהתפעל מהמאפיינים הגיאולוגיים המדהימים שלו, כולל הקימורים המתפתלים והנקיקים הצרים. הקניון הצבעוני מציע חוויה ייחודית ובלתי נשכחת המשלבת יופי טבעי מדהים ונפלאות גיאולוגיות. בין אם אתם מטיילים מנוסים, או מבקרים מזדמנים, הקניון הצבעוני ישאיר רושם מתמשך ותחושת יראה מהעוצמה והיופי המדהים של הטבע.
 

השוק הישן

אם אתם מעוניינים לקנות מזכרות, חפצי אמנות מקומית, או סחורות אותנטיות, השוק הישן הוא המקום המושלם לעשות זאת. בשוק ניתן למצוא מגוון רחב של חנויות ודוכנים המוכרים הכל החל מתכשיטים ותבלינים ועד בגדים וטקסטיל. בשוק יש גם מבחר מסעדות אותנטיות המגישות תבשילים מצריים קלאסיים, ובבתי הקפה הפזורים בו אפשר לשבת על כוס קפה ערבי ונרגילה. באזור השוק נמצא גם מסגד מוסטפא הבנוי אמנם בסגנון איסלאמי עתיק, אך למעשה הוא  בן פחות מ-10 שנים; המסגד הפך לסמל בעיר ולאתר תיירות פופולרי. בצידו יש ספרייה קטנה שמשאילה לתיירים ספרים באנגלית על האיסלאם ועל הנביא מוחמד.
 

מפרץ נעמה

מפרץ טבעי ואחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בשארם א-שייח', הידוע באווירה התוססת, במרכזי הקניות, המסעדות והברים. זהו מקום אידיאלי לבלות בו את היום בשמש וליהנות מהחוף, או לחוות את חיי הלילה התוססים של שארם א-שייח'. במפרץ יש מרכז קניות פופולרי במיוחד שפתוח בשעות הצהריים עד הערב המאוחרות. יש אומרים שהשם "נעמה" הוא שריד לשהות הישראלית במקום.
 

הקתדרלה השמימית

קתדרלה קופטית שנבנתה בשנת 2010 ושוכנת על ראש גבעה. התקרה שלה וקירותיה מאויירים בפאר בסיפורים מהתנ"ך ומחיי הקדושים. האיורים המופלאים הללו אוירו על ידי 19 אנשי צוות במשך שנתיים. בכנסיה יש גם חלונות ויטראז' גבוהים לתפארת. המגדלים התאומים המלבניים הגבוהים של הקתדרלה שולטים בקו הרקיע עם ארכיטקטורה אלגנטית.
 

מנזר סנטה קטרינה

מנזר הנמצא אמנם במרחק של כ- 200 ק"מ משארם, אך אל תתנו למרחק הזה למנוע מכם מלבקר בו. מדובר במנזר יווני-אורתודוקסי אשר סוחף אליו צליינים נוצרים רבים, שכן רבים מאמינים שבסביבתו התרחש אירוע "השיח הבוער". אחד משיאי הביקור במנזר סנט קתרינה הוא המוזיאון, המציג אוסף נבחר של איקונות דת וכתבי יד עתיקים מהמטמון הנוצץ של ספריית המנזר. הספרייה (לא פתוחה למבקרים) ידועה בכך שהיא מכילה את אחד מאוספי כתבי היד הנוצריים המוקדמים החשובים בעולם. מומלץ להקדיש לו יום אחד של טיול ואפילו לברר על נסיעת לילה לאזור המנזר כדי להגיע לקראת הזריחה על מנת ליהנות ממראה מרהיב של בוקר מוקדם במדבר וכמובן לנצל את השהות בו כמה שיותר.

 
לסיכום, שארם א-שייח הוא יעד הנותן מענה לתחומי עניין מגוונים. כך שבין אם אתם מחפשים חופשת סתלבט על החוף, ובין אם פעילויות פנאי למשפחה ולילדים או טיולי טבע והרפתקאות תת מימיות, בשארם א-שייח' תוכלו למצוא הכל: גם נוף טבעי כובש, גם אוכל טוב, גם קניות בכיף וגם חיי לילה תוססים. כל אלו ועוד הופכים את שארם א-שייח ליעד תיירותי לכל מי המעוניין בחופשה זולה וקרובה, ברמה גבוהה וייחודית.  
 

 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: