אטרקציות בברלין

תמונת נוף ברלין
ברלין, בירת גרמניה, היא אחת הערים הגדולות ביותר במדינה ובאירופה כולה, הן מבחינת כמות התושבים והן ברמת השטח עליו היא מתפרשת (כ-900 קמ"ר). ברלין מהווה אטרקציה תיירותית לא רק בשל ההיסטוריה המפוארת והמורכבת של העיר, אלא גם בזכות אינספור מוקדי תרבות, מוזיאונים, אומנות בילוי ופנאי. כמות הטיסות לברלין רק הולכת וגדלה עם השנים.
 
ברלין נחשבת בעיני רבים לבירת התרבות של אירופה, ומהווה מוקד משיכה לתיירים מכל רחבי העולם גם בזכות חיי הלילה הסוערים שבה. ברלין המודרנית מושכת אליה מדי שנה מיליוני מבקרים ותיירים מכל רחבי העולם ומאז נפילת חומות העיר (שחצצו בין מזרח ומערב העיר), הפכה ברלין לאחת הערים המתפתחות והמתקדמות ביותר באירופה ברמה התיירותית. על כן מה הפלא שיש מגוון עצום של חבילות נופש לברלין.
 
אם גם אתם מתכננים ביקור וחופשה בבירת גרמניה בפעם הראשונה, זה הזמן לגלות את האטרקציות המרכזיות הפזורות בכל רחבי העיר. בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם את 10 עצירות החובה שלכם בביקור הראשון שלכם בברלין.
 
תמונת נוף ברלין            תמונת נוף ברלין
 
 

ארמון שרלוטנבורג 

הארמון הגדול ביותר בברלין, ממוקם במערב העיר במרכז רובע שרלוטנבורג. הארמון תוכנן ונבנה במהלך המאה ה-17 והוא שימש לאורך ההיסטוריה כמקום משכנם של שושלות מלוכה שונות. הארמון מעשרות חדרים מלכותיים, גן בוטני מרהיב, מרכזי תרבות ומוזיאונים. כיום, ניתן לקיים במקום סיורים מודרכים המאפשרים לכם להציץ אל אוספי האוצרות הרבים הנמצאים במתחם, ליהנות ממוזיאון ייחודי המציג יצירות ופריטים מהעולם העתיק. כמו כן, במתחם הארמון ממוקמת גלריה לאומנות מודרנית, מסעדות ובתי קפה הממוקמים בשטח הארמון. הגינות המרהיבות המקיפות את הארמון משמשות את כלל תושבי האזור והתיירים הרבים הפוקדים את ברלין.

אי המוזיאונים 

בחלקו הצפוני של אי קטן הממוקם על גדות נהר השפרה בברלין, תמצאו מקבץ מרשים של מוזיאונים ומרכזי אומנות. כל אחד מהמוזיאונים הרבים הממוקמים על האי עוסק בתחומי יצירה ואומנות שונה, וביחד הם מעניקים לכם חוויה תרבותית ראשונה במעלה. בשנת 1999 הכריזה אונסקו על "אי המוזיאונים" כאתר מורשת בינלאומי ומדי שנה פוקדים את האי מיליוני תיירים מכל קצוות תבל. בין המוזיאונים הבולטים באי תמצאו את "מוזיאון בודה" הנמצא בקצה הצפוני של האי ומבנהו הייחודי משתלב באופן מרשים עם גדות הנחל. מוזיאון פופולארי נוסף הוא "מוזיאון פרגמון" בו תמצאו את האוספים הנדירים ביותר באומנות העולם העתיק.

מגדל הטלוויזיה של ברלין

מגדל שנבנה במהלך שנות ה-60 של המאה הקודמת. המגדל מתנשא לגובה של 365 מטרים ומהווה את המבנה השלישי בגובהו בכל רחבי אירופה. המגדל המרשים הפך לאתר עלייה לרגל בקרב תיירים רבים הנהנים מנקודת תצפית מרשימה הממוקמת בגובה של 200 מטרים מהקרקע וממסעדה מיוחדת ומסתובבת.

אנדרטת השואה

האנדרטה לזכר יהודי אירופה שנהרגו במהלך שואת היהודים ממוקמת בצידה המזרחי של ברלין, בסמוך למתחם עסקים מוביל בעיר. האנדרטה משתרעת על פני שטח של כ-19,000 מ"ר, אשר מאכלסים קוביות בטון בגדלים שונים המזכירים בתי עלמין. האנדרטה המרגשת נחנכה לקהל הרחב במהלך שנת 2005 ומאז ועד היום היא מהווה נקודה חשובה לכל יהודי וישראלי המטייל בברלין, כאות נצחית להמשך קיומו של העם היהודי.

בניין הרייכסטאג

בניין הפרלמנט הגרמני השוכן במרכז ברלין נבנה במאה ה-19. הבניין משמש כבית הנבחרים של גרמניה המאוחדת החל משנת 1991, ובמהלך שנות ה-90 של המאה הקודמת זכה לסדרת שיפוצים שהפכו את המבנה לאחד מאתרי התיירות החשובים והבולטים ביותר בברלין.

האצטדיון האולימפי של ברלין

אצטדיון אולימפי שנבנה למטרות אירוח אולימפיאדת ברלין בשנת 1,936, הזכורה בעיקר בשל ניצחונו של האצן האפרו אמריקני גסי אוונס בתחרות ה-100 מטר, למורת רוחו של היטלר. כיום, האצטדיון מהווה מגרש כדורגל מרשים המארח את משחקיה של קבוצת הרטה ברלין. בשנת 2006 אירח האצטדיון את גמר המונדיאל וזכה למקצה שיפורים ושיפוצים שהפכו אותו לאחד ממתקני הספורט המתקדמים ביותר בעולם. האצטדיון מאכלס כ-75 אלף מקומות ישיבה, ומותקנות בו כ-5,000 נורות המייצרות אפקטים מיוחדים בזמן המשחק.

קתדרלת ברלין (ברלינר דום)

קתדרלה ייחודית הממוקמת באי המוזיאונים בברלין. הקתדרלה נבנתה בסוף ה-19 על גבי שרידי קתדרלה וותיקה יותר שנבנתה במקום בסוף המאה ה-18. במהלך מלחמת העולם ה-2 ,נהרסה הקתדרלה והיא נבנתה מחדש בסוף המאה ה-20.

קה.דה.וה

חנות כולבו ענקית הממוקמת במערב ברלין. שטחי המסחר ברחבי המבנה עומדים על כ-60 אלף מ"ר של שטחי מסחר, ומדי יום מבקרים במקום כ-50 אלף צרכנים בממוצע. המתחם בנוי ממספר קומות מסחר, כאשר בכל קומה תוכלו למצוא שפע של מוצרים בתחום אחד (הלבשה, הנעלה, קוסמטיקה וכו). הקומות העליונות של המבנה (קומות 6 ו-7) מוקדשות כולן למתחמי מזון והסעדה, ובמקום תמצאו את כל סגנונות האוכל שרק תרצו. הקונדיטוריות הייחודיות לצד מסעדות היוקרה ודוכני המזון הייחודים מחייבים אתכם לבקר במקום לפחות פעם אחת במהלך הביקור שלכם בברלין.

טירגארטן

פארק קסום ורחב ידיים הממוקם ברובע טיגארטן בברלין. הפירוש המילולי של שם זה הינו "גן חיות", למרות שמעולם לא היה במקום גן חיות. במתחם הפארק תמצאו שדרות מרהיבים של צמחייה ועצים, שבילי הליכה ואופניים, יערות מיניאטוריים, מתחמי דשא, פרחים ועוד. בחלקו הצפוני של הפארק ממוקם "בית תרבויות העולם" שהינו אחד המבנים המרשימים והיפים ביותר בברלין המודרנית. המבנה הייחודי של בית תרבויות העולם מאכלס מדי ערב מופעים, כנסים ותערוכות מכל רחבי העולם ומושך אליו אלפי מבקרים מדי יום. במרכז הפארק, הנחצה על ידי "רחוב ה-17 ביוני" ממוקם מגדל הניצחון, הנישא לגובה של למעלה מ-60 מטרים, ובראשו ניצב פסל בדמותה של אלת הניצחון. רחוב ה-17 ביוני החוצה את פארק טירגארטן נחשב לאחד מהרחובות השוקקים ביותר בברלין והוא מאכלס מצעדים רבים לאורך כל ימות השנה.

גן החיות של ברלין

גן החיות הממוקם בברלין נחשב לאחד הוותיקים והגדולים ביותר באירופה ובעולם כולו, הן ברמת שטח המתחם והן בכמות זני החיות הנמצאים בתחומו. גן החיות מתפרש על פני שטח של 350 דונם והוא ממוקם בקצהו הצפוני ביותר של פארק טירגארטן. גן החיות נוסד בסוף המאה ה-19 וכמו אתרים רבים בברלין הוא נהרס במהלך מלחמת העולם השנייה ומייד לאחריה זכה לשיפוץ והקמה מחודשים. בשטחי הגן תמצאו למעלה מ-14,000 בעלי חיים המורכבים מ-1500 זנים של חיות שונות. קרוב ל-3 מיליון תיירים פוקדים את הגן מדי שנה, והופכים אותו לאחד מאתרי התיירות הבולטים והמובילים ביותר בגרמניה בכלל, ובברלין בפרט.
 
מעבר לאתרי התיירות הנמצאים לעיל, תוכלו למצוא ברחבי ברלין היצע נרחב של מרכזי תרבות, בילוי קניות ופנאי נוספים. בשנים האחרונות, הפכה ברלין לאחת הערים המובילות ביותר באירופה בסצינת חיי הלילה, ומדי ערב מגיעים לרחבי ברלין, אלפי בליינים צעירים מכל המדינות השכנות.

דילים לברלין מאפשרים תיאום וביקור באתרים רבים המבטיחים חוויה של חיי הלילה הסוערים לצד מרכזי התרבות והאומנות הופכים את ברלין ליעד תיירותי נחשק ומבוקש בקרב ישראלים רבים ולכל מטרת חופשה, החל מנופש משפחתי, דרך חופשות רומנטיות ועד לחופשות באווירה צעירה ואנרגטית במיוחד. ברלין המהווה את "הבירה התרבותית" של אירופה מארחת בתחומה מספר רב של אירועי תרבות ואומנות בינלאומיים, בכל ימות השנה, תוכלו ליהנות מהיצע תרבותי רב המתקיים בעיר. זה הזמן לגלות את ברלין ולהתאהב!
 


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: