חופי הרקליון

אטרקציות בכרתים יש בשפע ובראשם נמצאים החופים המקסימים של האי הנפלא הזה. טיסות לכרתים ייקחו אתכם לאזור הרקליון - אחד מהאזורים הפופולאריים ביותר בכרתים. הוא מציע הרבה כפרים ועיירות שחלקם מאוד מתויירים וחלקם די מרוחקים. העיר הרקליון וכן העיירות חרסוניסוס ומאליה מציעות הרבה מתקנים לתיירים, בעוד שהכפרים בחלק הדרומי של החוף מספקים נקודה נהדרת להתרשם מהחיים הכפריים של כרתים. כשמזמינים דילים לכרתים חובה לשלב ביקור בהרקליון.
ראוי לציין כי כרתים היא גם אחד היעדים הפופולאריים ביותר עבור חבילות נופש לפסח
 
 

על החופים של הרקליון

לאורך החלקים הצפוניים והדרומיים של הרקליון תוכלו ליהנות מחופים מדהימים. מסביב לאתרי התיירות החופים הם מאורגנים עם  הרבה בתי מלון,    טברנות ומרכזי ספורט ימי. למי שמחפש פרטיות ואזורים פחות תיירותיים יש באזור כמה מפרצונים מבודדים המעניקים תחושת פרטיות מוחלטת.
 
 

חוף Matala

הוא אחד מהחופים המפורסמים ביותר ביוון והוא שוכן בחוף המערבי של אזור הרקליון. בחוף יש חול בגוון זהוב עדין, שמשיות מבמבוק להשכרה וכן מיטות שיזוף. החוף היפיפה מוקף בצוקים שהופכים למפרצון מבודד. בצוקים הסלעיים שבצד אחד של החוף ישנן מערות שנחפרו אל תוך הסלעים עצמם בזמנים קדומים יותר. באזור תמצאו כפר דייגים קטן הממוקם מאחורי החוף ומציע את כל אפשרויות הלינה והמתקנים הדרושים לתיירים וכן אזור לקמפינג.
 

חוף Hersonisos

הוא אחד מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר בכרתים. הוא נמצא במרחק של כ-27 ק"מ ממזרח לעיר הרקליון, בחלק הצפוני של האזור. זהו אתר מאוד עמוס המציע את כל סוגי המתקנים והאירוח לאלפי מבקרים. יש לו חוף ארוך עם חול זהוב המשתרע על פני קילומטרים רבים, עצי דקל ומים צלולים.
 
 

חוף Amoudara

נחשב לחוף מצוין השוכן במפרץ הרקליון, 5 ק"מ ממערב לבירה, בחלק הצפוני של האזור. יש לו חול רך וזהוב, מים צלולים והוא מציע מספר מתקנים. החוף זכה לשבחים רבים על היותו נקי ביותר. ניתן למצוא באזור גם טברנות רבות וכן אפשרויות לינה ואירוח.

חוף Amnissos

נמצא במרחק של 9 ק"מ ממזרח לעיירה הרקליון, בסמוך לעיירה אמניסוס. זהו חוף מקסים, חולי, עם מים בהירים ונקיים. בקיץ החוף    הופך למאוד עמוס מפני שהוא מאוד מאורגן עם ספורט ימי, מיטות שיזוף, שמשיות, מקלחות וטברנות דגים לאורך החוף. יש בו גם מציל. בסמוך לחוף יש גם הרבה בתי מלון ואפשרויות אירוח לתיירים. מעבר לכך, החוף הוא גם חשוב ליוונים מבחינה היסטורית. חפירות ארכיאולוגיות גילו באזור התיישבויות מהתקופה הנאוליתית (תקופת האבן החדשה הפרההיסטורית).
  

חוף Tymbaki

הוא חוף קטן השוכן בחלק הדרומי של כרתים, כ-67 ק"מ מהעיירה הרקליון ו-3 ק"מ מכפר Tymbaki. החוף ידוע גם בשם .Kokkinos Pyrgosיש לידו נמל עגינה קטן לספינות דייג. החוף    אינו פופולארי כמו החופים השכנים שלו ובדרך כלל הוא די מושפע מהרוחות המנשבות באזור כך שהגלים בו גבוהים. החוף אינו מאורגן אבל הוא מאוד שקט ונקי. בסמוך לו יש הרבה אפשרויות לינה ואירוח וכן גם מספר טברנות מסורתיות.
 

חוף Stalida

הוא חוף יפיפה השוכן כ-32 ק"מ מעיר הרקליון. יש בו אתרי תיירות אטרקטיביים המכוסים בצמחייה ענפה , עצים וגינות פרחים. החוף עצמו מאוד מרשים עם חוף לבן ומים צלולים. באתר התיירות יש טברנות מצוינות ומגוון אפשרויות אירוח.
 
 

חוף Agia Pelagia

כפר הדייגים Agia Pelagia אגיה פלאגיה שוכן בחלק הצפוני של כרתים, מצפון-מערב לעיר הרקליון. זהו חוף ארוך הם חול זהוב נהדר שהופך ללבן בנקודות מסוימות. המקום המקסים הזה תמיד מוגן מפני רוחות ומציע מספר מתקנים למבקרים. בכפר התיירותי יש אפשרויות אירוח ולינה מכל הסוגים, טברנות וברים.
 
 

חוף Malia

העיר מאליה Malia שוכנת באזור מרתק המפורסם בטחנות הרוח שלנו. חוף מאליה הוא יפיפה עם חול לבן מקסים ומים צלולים והוא נחשב לאחר מהחופים הטובים ביותר של כרתים. העיר העתיקה של מאליה נמצאת ממערב לדרך הראשית והיא כלל איננה תיירותית ושומרת על כל המנהגים היווניים המסורתיים במקום. האתר הארכיאולוגי המפורסם של מאליה נמצא במרחק של כ-3 ק"מ ממזרח לעיר.
 
 

חוף Agia Pelagia Mononaftis

הוא במרחק של ק"מ אחד בלבד מצפון מערב לכפר הדייגים Agia Pelagia אגיה פלאגיה, הנחשב לאחד מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר. החוף עצמו - Mononaftis  שמשמעות השם ביוונית זה "מלח בודד" הוא חוף קטן וחולי. מדובר בחוף מאוד מאורגן עם מיטות שיזוף ושמשיות . לצד החוף יש גם מגוון אפשרויות לינה וטברנות. החוף גם מעולה לצלילה מכיוון שהעולם התת ימי שלו עשיר מאוד.
 
 

חוף Agia Pelagia Psaromoura

שוכן מצפון לעיר הרקליון. זהו חוף די קטן עם חול ומפרצונים וקצת סלעים. מדובר בחוף שקט ורגוע והמקומיים אוהבים לבלות בו בסופי שבוע. יש בו שמשיות אבל הוא אינו מוגן מהרוחות הצפוניות שמגיעות אליו. שדה התעופה נמצא במרחק של כ-27 ק"מ ממנו.


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: