איזור חניה

אטרקציות בכרתים יש בשפע ובראשם נמצאים החופים המקסימים של האי הנפלא הזה. טיסות לכרתים ייקחו אתכם לאזור -Chania אזור עם חופים מקסימים עם חולות רכים וצבעוניים, מים צלולים וכן הרבה מפרצונים נטושים שכדאי לטייל בהם. החופים פשוט נראים כמו גן עדן עלי אדמות... כשמזמינים חבילות נופש בכרתים חובה לשלב ביקור בחאניה.
ראוי לציין כי כרתים היא גם אחד היעדים הפופולאריים ביותר עבור חבילות נופש לפסח
 
 

חוף Elafonisi

הוא אי קטן המחובר לכרתים ע"י ריף רדוד שניתן לחצותו כאשר הים שקט. האי הזה שוכן בפינה הדרום מערבית של כרתים וניתן להגיע אליו באמצעות סירה מ Paleohora או באמצעות רכב מהעיירה Vathi עד לנקודה מסוימת ואז לחצות את הריף. המקום הקסום הזה היה נטוש במשך זמן רב אך כעת הוא נהיה אתר פופולארי ויכול להיות די עמוס בעונת הקיץ. יש רק מספר קנטינות בחוף ואין שם אפשרויות לינה אבל כן ניתן לעשות שם קמפינג.
 

חוף Balos

הוא אחד מהחופים היפים ביותר בכרתים. הוא שוכן בנקודה הצפון מערבית של Chania. מן ההרים שמעל החוף הוא נראה כמו לגונה. בחוף יש חולות לבנים ומים צלולים. מעבר לחוף יש אי הנקרא Gramvoussa שיש בו מבצר ונציאני עם נוף מדהים של האזור ושל הים.
 
 

חוף Falassarna

נחשב לאחד מהחופים הטובים ביותר בכרתים. הוא שוכן באזור מקסים הנושא את אותו שם, ליד כפר Platanos, באזור המערבי של האי. יש לו חולות זהובים רכים ומים נקיים וצלולים להפליא. ניתן לשכור מיטות שיזוף בחוף. Falassarna הוכרז כאחד מהחופים הנקיים ביותר בכל יוון. זהו מקום שקט ואידיאלי אבל מזג האוויר בו לא כל כך נעים בימים שיש בהם רוחות חזקות. באזור יש מספר טברנות. מכיוון שהתחבורה הציבורית מוגבלת לאזור זה של האי, מומלץ להגיע אליו באמצעות רכב או אופנוע.

חוף Platanias

הוא אחד ממרכזי התיירות המפותחים ביותר בכרתים. החוף פופולארי במיוחד בחודשים יולי ואוגוסט, אך עדיין יש מספיק מקום לכולם בחוף הענקי הזה. Platanias שוכן בחלק הצפוני של כרתים.יש שלל פעילויות ואטרקציות ובראשן פעילויות ספורט ימי. בחוף יש הרבה מסעדות/בתי קפה. גם חיי הלילה תוססים באזור עם מקומות בילוי רבים- מסעדות, מועדונים וברים. אפשר להגיע לחוף באוטובוס או רכב.  
 
 

חוף Stalos

ממוקם מעל העיירה Stalos, כ-7 ק"מ ממערב לעיר Chania וניתן להגיע אליו באמצעות אוטובוס. זהו חוף ארוך וחולי המכוון לתיירים. מכיוון שהחוף מאוד   מאוד ארוך תמיד ניתן למצוא בו מקומות שקטים פחות צפופים. בלילות ניתן ליהנות מחיי הלילה בעיירות הסמוכות בייחוד ב- Platanias ו Agia Marina.
 
 

חוף Kiani Akti

הוא חוף מקסים הממוקם 18 ק"מ ממזרח לעיר Chania (בערך 30 דקות נסיעה). החוף מאוד מאורגן ולא מאוד עמוס. בחוף יש שפע של   פעילויות ספורט. הוא מאוד נעים ומזמין ומומלץ למשפחות. ראוי לציין כי יש גם טברנות באזור.
 
 

חוף Georgioupoli

שוכן במרחק של 37 ק"מ ממזרח ל Chania. זהו חוף חולי ארוך המשתרע על פני 9 ק"מ. החלק המערבי של החוף מאוד פופולארי ולעיתים יכול   להיות עמוס. למי שמעדיף פרטיות בחלק המזרחי יש כמה נקודות שהן בדרך כלל נטושות. החוף הוא מאוד מאורגן כאשר ניתן לשחות ולהשתזף וכן ליהנות ממגוון     פעילויות ספורט ימי. על החוף יש גם טברנות וברים. באזור יש את נמל הדייגים של העיירה Georgioupoli שמושך אליו תיירים רבים. באזור החוף יש גם מגוון אפשרויות לינה. ניתן להגיע אליו באמצעות תחבורה ציבורית מאוד נגישה מכרתים. מומלץ בנוסף גם לקפוץ לביקור בנחל Kournas הקרוב.
 
 

חוף Maleme

נחשב לחוף מאוד רגוע ושליו. למי שמגיע לשחות מומלץ להיזהר מעט מפני שהים עלול להיות סוער. אתר החוף מציע מתקנים רבים לתיירים כולל מלונות סמוכים וטברנות. החוף מציע גם מגוון של פעילויות ספורט ימי כולל דייג, צלילה ועוד. בסמוך לחוף יש אתר הנצחה עם מטוס גרמני שהופל המסמן את הקרב הגדול בין תושבי כרתים והגרמנים במלחמת העולם השנייה. החוף נמצא כ-16 ק"מ ממערב ל Chania וניתן להגיע אליו בקלות באמצעות תחבורה ציבורית.
 
 

חוף Germaniko Pouli

ממוקם כ-2 ק"מ ממערב לעיר Chania. מדובר בחוף גדול וחולי. יש בו הרבה מתקנים לתיירים וביניהם מיטות שיזוף ושמשיות וכן אפשרויות לינה סמוכות החל ממלונות יוקרה וכלה באתרי קמפינג מוסדרים. יש באזור מספר טברנות ובתי קפה. ניתן להגיע לחוף באמצעות אוטובוס, רכב ואופנוע.
 
 

Chrissi Akti

משמעות השם שלו זה "חוף זהוב" בשל הצבע המדהים של החול. הוא נמצא במרחק הליכה מ- Chania ומציע הרבה אפשרויות לינה מסביב. האזור מורכב למעשה מ-3 חופים עם מים צלולים ובהירים ובטוחים במיוחד לילדים. באחד מהחופים יש אף אזור לילדים ובכולם יש מגוון מתקנים לתיירים כמו מיטות שיזוף, שמשיות וספורט ימי.
 
 

חוף Kalathas

הוא אחד מהחופים הפופולאריים ביותר בחאניה. החוף מאוד מאורגן וניתן לצלול בו. כמו כן יש מסביבו שלל אפשרויות לינה. המים בחוף הם רדודים ומתאימים גם לילדים. במשך השנה החוף הוא די שקט אבל במשך הקיץ יש בו הרבה פעילות. מדובר בחוף שהוא קרוב מאוד לעיר וצעירים רבים בוחרים לבלות בו. יש במקום גם טברנה שפתוחה בקיץ. החוף מפורסם גם בזכות כך שהוא היווה אתר צילום לסרט "זורבה היווני" המפורסם.
 
 

חוף Kolimbari

שוכן בכפר דייגים קטן הנושא את אותו שם, במרחק של כ-24 ק"מ ממזרח לעיר חאניה. הוא ממוקם בין הצוקים שטוחים המקיפים את העיר קיסמוס.    ענף התיירות לא כל כך מפותח באזור זה ולכן זהו מקום מושלם למי שמחפש חופשה יוונית שקטה. האזור גם מתאים מאוד לטיולים וסיורים רגליים. יש באזור מעין טיילת המשתרעת בין 5 טברנות ובית קפה מיוחד הבנוי בבנייה מסורתית של אבן. החוף נקי עם מים תכולים ורדודים. מאוד נחמד להשתזף שם ולהיכנס למים על רקע של נוף צוקים ירוקים מקסימים. בלילות אתם מוזמנים ליהנות מארוחה רומנטית לאור הירח בטברנות השוכנות לאורך החוף. באזור הנמל יש גם מספר אתרי הנצחה מימי מלחמת העולם השנייה. ניתן להגיע אל החוף באמצעות אוטובוסים או ורכב.
 
 

חוף Marathi

שוכן במרחק של כ-14 ק"מ ממזרח לעיר חאניה. בחוף יש מים צלולים. החוף הוא מאוד מאורגן ופופולארי בייחוד בקרב המקומיים. המים רדודים   ומושלמים עבור משפחות וילדים. לאורך החוף ניתן למצוא מספר מסעדות וטברנות המגישות דגים טריים.
 
 

 Agia Marina

הוא אחד מאתרי התיירות החשובים ביותר בחאניה. הוא שוכן כ-3 ק"מ ממערב לחאניה ויש הרבה אוטובוסים שמגיעים אליו. מדובר בחוף ארוך וחולי עם הרבה מתקנים וביניהם ברים, טברנות קטנות ופעילויות ספורט ימי. יש גם אזורי קמפינג מוסדרים לאורך קו החוף ומערבה עד לעיר קיסמוס. הברים לאורך החוף נשארים פתוחים כל הלילה.
 
 

חוף Agioi Apostoloi

נמצא כ-3 ק"מ ממערב לעיר חאניה. הוא פופולארי הן בקרב המקומיים והן בקרב תיירים. למרות שיש לו נטייה להיות עמוס בעונות השיא, בייחוד בסופי שבוע, הוא עדיין שקט יותר מאתרים אחרים בחאניה. בסמוך לחוף יש הרבה אפשרויות לינה. החוף הוא מאוד מאורגן- יש מיטות שיזוף ושמשיות וכן גם פעילויות ספורט ימי. באזור יש גם ברים וטברנות רבות המגישות מעדנים יווניים מסורתיים. ניתן להגיע לחוף באמצעות אוטובוסים, מוניות ורכב.
 
 

חוף Drapanias

ממוקם במרחק של כ-35 ק"מ ממערב לחאניה ליד העיירה קיסמוס. למרות שבחוף עצמו אין ממש היצע של מתקנים או אפשרויות לינה, הוא נמצא במרחק של כ-5 ק"מ בלבד מהעיירה דראפאנוס השוקדת על פיתוח מתקנים רבים לתיירים וביניהם ברים, טברנות ואפשרויות לינה. החוף גם קרוב להריסות של העיר העתיקה Mythymna.
 
 

חוף Finikas

הוא חוף קטן ומרוחק בחלק הדרומי של חאניה. הוא נמצא במרחק של כ-80 ק"מ מהעיר מאניה. החוף הוא סלעי והוא נחשב לאידיאלי לצלילות שנורקל. מכיוון שהוא כל כך מרוחק אין בו מתקנים לתיירים או אפשרויות לינה באזור.
 
 

חוף Frangokastello

נמצא בחלק הדרומי של כרתים, במרחק של כ-80 ק"מ מהעיר חאניה. הוא נמצא בקדמתם של מספר מקומות תיירותיים וביניהם המצודה הונציאנית המפורסמת פרנגוקסטלו Frangokastello. זהו חוף מוסדר עם שמשיות ומיטות שיזוף, מים צלולים, טברנות דגים ומספר בתי מלון קטנים.
 
 

חוף Gialiskari

נמצא במרחק קרוב לכפר המקסים פליאוחורה בדרום כרתים. החוף הוא מאורגן עם שמשיות ומיטות שיזוף אבל מעבר לכך אין מתקנים לתיירים. המתקנים הכי קרובים נמצאים בכפר פליאוחורה.
 
 

חוף Glyka Nera

משמעות השם היא מים מתוקים. החוף נקרא כך משום שכאשר חופרים בור בחול מופיעים וצפים מים מתוקים מן הקרקע. החוף מאוד יפה כאשר הוא נחשב גם לחוף נודיסטים וכן מותר לעשות בו קמפינג. זהו חוף מבודד הקרוב לעיירה ספאקיה בחלק הדרומי של האי. ניתן להגיע אליו ברגל או בסירה.


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: