אטרקציות בבודפשט

תמונת נוף בודפשט
בודפשט, עיר הבירה של הונגריה, מהווה גם את המרכז התרבותי, העסקי, הכלכלי והתיירותי של המדינה. בודפשט הממוקמת על שתי גדות נהר הדנובה, הפכה בשנים האחרונות לאחד מיעדי התיירות המבוקשים והפופולאריים ביותר בקרב ישראלים רבים, המעוניינים לצאת לחופשה מפנקת בכל תקופות השנה.
טיסות לבודפשט ייקחו אתכם אל עיר המתאימה באופן אידיאלי למגוון נרחב של צרכי חופשה, החל מחופשת חורף מפנקת, דרך חופשה זוגית ורומנטית ועד לחופשות קיץ משפחתיות. יש אשר יעדיפו לבחור בדילים מעולים לבודפשט אשר ברוב המקרים כוללים לינה, טיסה, ארוחות ועוד. היצע מוקדי התיירות בעיר, מגוון הקניות והשווקים בבודפשט ובייחוד חיי הלילה בבודפשט, יעניקו לכם את כל המרכיבים של חופשה חלומית ומפנקת במיוחד. לגבי אפשרויות לינה ראוי לציין כי ניתן למצוא בתי מלון בבודפשט בדרגות שונות- החל ממלונות פשוטים וכלה במלונות יוקרה ופאר.
 
במאמר הבא ריכזנו עבורכם את האטרקציות המרכזיות בבודפשט, וזה הזמן לפנות כמה דקות, לקרוא את השורות הבאות ולהבין את סוד הקסם של בירת הונגריה, בודפשט.

תמונת נוף בודפשט           תמונת נוף בודפשט
 
 
 
 

בודפשט עם הילדים

במידה והחלטתם לטוס לבודפשט עם הילדים, להלן מספר אטרקציות שלא תרצו לפספס:

אוטובוס התיירים אמפיבי:
אוטובוס תיירים המסייר בין רחובותיה המרכזיים של העיר ואף משלב מעין "ריחוף" על פני מימי הנדובה, מה שהופך את חווית הנסיעה למאתגרת, כיפית ורטובה.

 
אקווה פארק:
פארק מים ענק (אחד הגדולים ביותר באירופה). הפארק ממוקם בפרברים הצפוניים של בודפשט ונסיעות חינם יוצאות מדי יום ממרכז העיר. במרחבי הפארק תמצאו מגוון עצום של מתקני מים, בריכות שחייה וגלים, מתקני שעשועים, פארק הרפתקאות ייחודי, ספא מפנק ועוד.
 
טרופיקאריום:
אקווריום ענקי המאכלס מגוון עצום של דגים וזוחלים החיים מתחת לפני המים. במתחם תוכלו לצפות בכרישים השוחים במנהרות ענק בתוך האקווריום.
 
גן החיות של בודפשט:
נחשב לאחד מגני החיות הגדולים ביותר ביבשת אירופה. ברחבי הגן תפגשו מאות סוגים של בעלי חיים. מומלץ להקדיש מספר שעות רב ככל שאפשר לביקור בגן ולצפייה בכל החיות.
 
מילנריס פארק:
פארק שעשועים הממוקם בתוך מתחם ענק. בנוסף למתקני השעשועים תוכלו ליהנות ממגוון הפעלות אינטראקטיביות המתקיימות במקום בנושאי מדע, מחשבים ועוד.
 

אתרי תיירות פופולאריים בבודפשט

בית הפרלמנט:
מבנה עצום ומרשים שנבנה בתחילת המאה ה-20. בתוך המבנה תוכלו לחזות באוצרות של ממלכת הונגריה לאורך ההיסטוריה.
 
מצודת הדייגים:
מצודת אבן ייחודית שנבנתה עוד במאה ה-19. מבנה האבן משמש תצפית אידיאלית לחזות בנופי העיר הקסומה.
 
הגשר התלוי:
גשר סצ'ני הינו הגשר התלוי המפורסם ביותר של העיר (וגם הפך לאייקון התיירותי המזוהה ביותר עם עיר). מומלץ לחצות את הגשר בסיור רגלי קצר וליהנות מהנוף המרשים ומסירות המשייטות לאורך הנהר מתחת.
 
בזיליקת סנט אשטפן:
בזיליקה ייחודית שנבנתה לאורך 50 שנה. מבנה מרשים וגדול מימדים, מומלץ לבקר בכל חדרי הבזיליקה ולהתרשם מהסגנון האדריכלי הייחודי.
 
כנסיית אנה הקדושה:
כנסייה בסגנון הבארוק. מעוטרת במגוון ציורים מרשימים הנמצאים בכיפת הכנסייה. ברחבי הכנסייה תוכלו להתרשם ממגוון פסלים ופריטי דת.
 
אנדרטת הנעליים:
מיצג זיכרון מרשים ומצמרר העומד לזכרם של היהודים הרבים שנטבחו בירי והושלכו אל מימי הדנובה בשנת 1944 במהלך מלחמת העולם השנייה. האנדרטה נמצאת לאורך גדות הדנובה, בצמוד לבית הפרלמנט בעיר.
 
גבעת גלרט:
גבעת תצפית מרשימה השוכנת על פסגת גבעה בגובה 140 מטר. האתר נבנה באמצע המאה ה-19. הגבעה ידועה כאחד מהאתרים הרומנטיים ביותר בבודפשט, והנוף הנשקף מפסגות הגבעה הוא ללא ספק אחד מהנופים המרהיבים ביותר שתוכלו לקלוט בעיניכם ובעיני עדשת המצלמה שלכם.
 
הרובע היהודי:
במרכז הרובע, ברחוב דוהאן, ממוקם בית הכנסת הגדול ביותר באירופה. בית הכנסת הגדול יכול להכיל כ-3,000 מתפללים בעת ובעונה אחת. המבנה המרשים של בית הכנסת והעושר הססגוני שלו גם מבחוץ וגם מבפנים הפכו אותו לאחד ממוקדי התיירות הפופולאריים ביותר בקרב תיירים ישראלים ויהודים מכל תפוצות תבל. בצמוד לבית הכנסת ממוקם המוזיאון היהודי בתוך בית הולדתו של חוזה מדינה היהודים- תיאודור זאב הרצל.
 
גשר החירות:
גשר שנבנה בשלהי המאה ה-19 ובא לציין אלף שנה לכיבוש הונגריה. במהלך מלחמת העולם השנייה הופצץ הגשר ונהרס בשלמותו, הוא נבנה ושופץ מחדש ומאז נושא את השם גשר החירות, ממוקם בין השוק המקורה של בודפשט לגבעת גלרט.
 
מערת פאל וולגי:
מערת נטיפים קסומה וייחודית שהתגלתה רק בשנים האחרונות. עד היום נחשפו כ-20 ק"מ של מערות נטיפים תת קרקעיות המספקות לכם מראה מרהיב של נטיפים ייחודיים.
 
מרגרט:
אי ייחודי המשתרע בלב נהר הדנובה ואורכו כ-2.5 ק"מ. בלב האי ממוקמים מגדל המים וכנסיית סנט מיכאל. האי מכוסה בשטחי פארק ירוק ובחורשות סבוכות.
 
עיר המרחצאות:
כ-120 מרחצאות פעילים ברחבי בודפשט, ובכל אחד מהם תוכלו ליהנות מחוויה חמימה לגוף ולנשמה.
מתמחי המרחצאות הפופולאריים ביותר הם:
שצ'ני – אתר המרחצאות הגדול ביותר באירופה.
גלרט - ממקום במלון גלרט על הגדה המערבית של הדנובה
קיראלי - ממוקם בסמוך לגדה של בודה.
רודאש - חמאם טורקי מסורתי
ועוד.
 
חווית הביקור במרחצאות הייחודים של בודפשט יכולים להפוך כל חופשת חורף לאירוע חמים ונעים במיוחד, אך גם במהלך חודשי הקיץ מומלץ לבקר באחד המרחצאות למטרות עיסוי, ג'קוזי וסאונה.

מוזיאונים בבודפשט

המוזיאון הלאומי:
המוזיאון המרכזי והגדול ביותר בהונגריה. ברחבי המוזיאון מוצגות שתי תערוכות קבועות ומגוון תערוכות מתחלופת. התערוכות הקבועות עוסקות בהיסטוריה המפוארת של הונגריה עד המאה ה-19, והתערוכה השנייה עוסקת בהונגריה המודרנית של המאה ה-20.
 
המוזיאון הלאומי של בודפשט:
מתחם היסטורי הסוקר את ראשית ימי ההתיישבות בבודפשט מתקופת האבן ועד לימינו. המוזיאון ממוקם בסמוך לארמון המלך ומציג בפניכם את ההיסטוריה של בודפשט באמצעות פסלים, פריטי אומנות עתיקים ועוד.
 
הגלריה הלאומית של בודפשט:
אוסף מרשים ועצום של פריטי אומנות הונגריים מכל תקופות ההיסטוריה. תוכלו לצפות כאן בפריטים היסטוריים מתקופות הרנסנס, הבארוק, הגותית ועוד.
 
המוזיאון לאמנות שימושית:
מתחם תרבותי מרתק המעניק לכם סיור מעניין בין אוצרות שונים. המבנה נוסד במאה ה-19 ונחשב לאחד המבנים המרשימים והיפים ביותר בבודפשט. רהיטים וחפצי נוי מאכלסים את קומת הקרקע והקומה ה-1 של המוזיאון, ובקומה השנייה מוצבים פריטי מסחר ואומניות שימושיות אחרות.
 

מתחמי קניות מרכזיים בבודפשט

הונגריה בכלל ובודפשט בפרט, עברו בשנים האחרונות שינוי מדהים בכל הקשור להרגלי הצריכה והשופינג. כיום, תוכלו למצוא בבודפשט מגוון מפנק, יוקרתי ואקסקלוסיבי של מתחמי קניות, שווקים מקומיים וקניונים מפוארים.
בין הקניונים והשווקים המובלים בבודפשט תמצאו את:
 
קניון אסיה :
קניון ענק הממוקם בשני מבנים נפרדים. מאכלס כ-120 חנויות יוקרה לצד חנויות פריטים מהמזרח הרחוק.
 
רחוב ואצי:
מרכז הקניות השוקק חיים של בודפשט. לאורך הרחוב תמצאו עשרות תיאטראות ומתחמי תרבות ואינספור קניונים ומתמחי קניות. בסוף הרחוב תוכלו ליהנות משוק מקורה המאכלס קרוב ל-200 דוכנים שונים של פירות, ירקות, מוצרי מזון, תבלינים וכמובן גולת הכותרת של הונגריה: פפריקה!
 
קניון וסט אנד:
הקניון הגדול ביותר בבודפשט, בהונגריה ובאירופה כולה. מפגן עצום של מותגי יוקרה ורשתות אופנה מכל רחבי העולם.
 
שוק הפשפשים:
שוק העתיקות ופרטי אספנות הגדול ביותר במדינה. ברחבי השוק ניתן לאתר סחורות יד שנייה מכל רחבי אירופה.
 
אם כן, חבילות נופש בבודפשט הן מגוונות מאוד. אז אם גם אתם רוצים לטעום מעיר תיירות מרכזית ובעלת היסטוריה ארוכה ומפוארת, זה הזמן לבדוק את חבילות הנופש הייחודיות המוצעות לכם לבודפשט, ולהתחיל לתכנן את החופשה המפנקת הבאה שלכם. בודפשט אידיאלית לביקור לאורך כל ימות השנה ולכל מטרת חופשה!


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: