מוזיאונים באמסטרדם

תמונת נוף אמסטרדם

מוזיאונים באמסטרדם

אמסטרדם, בירת הולנד, היא ללא ספק אחת הערים הססגוניות והמלאות עניין באירופה ובעולם כולו. הרב-גוניות של העיר, לצד החיים המתירנים והליברליים של רוב התושבים בה, הופכים את אמסטרדם למטרופולין צבעוני ושוקק חיים בכל רמות החיים. יש מגוון של חבילות נופש באמסטרדם ומבחינת אפשרויות הלינה והאירוח יש אינספור מלונות באמסטרדם בדרגות שונות היכולים להתאים לכל תקציב.
 
טיסות לאמסטרדם יקחו אתכם אל עיר בילויים תוססת לבני כל הגילאים, המתאימה לחופשה משפחתית מיוחדת והמציעה לכם גם מגוון נרחב של אפשרויות שופינג, מרכזי בילוי וכמובן אינספור מוזיאונים וגלריות אומנות מובילות. בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם רשימה של כל המוזיאונים המרכזיים ביותר באמסטרדם.
 
 
תמונת נוף אמסטרדם           תמונת נוף אמסטרדם
 
 

רייקסמוזיאום

אחד המוזיאונים המובילים והחשובים ביותר בעולם, ממוקם במרכז אמסטרדם ומהווה גם המוזיאון הלאומי של הולנד. המוזיאון אומנם נוסד בשנת 1800 בעיר האג, אך עבר לאמסטרדם בהוראתו של המלך לואי בשנת 1808. מבנה המוזיאון הינו יצירת אומנות מרשימה בפני עצמה המשלבת בין סגנון הבנייה הגותי לסגנון הרנסאנס. במוזיאון תמצאו מספר רב של יצירות אומנות מפורסמות ובהן: משמר הלילה של הצייר רמברדנט.
 
 
 

מוזיאון ואן גוך

וינסנט ואן גוך הינו יליד הולנד ובמהלך שנות פעילותו כיוצר ואמן הוא שהה רבות בעיר אמסטרדם. מוזיאון ואן גוך שהוקם בשנת 1973 מוקדש ברובו ליצירותיו של האמן ולממשיכי דרכו האמנותית. ברחבי המוזיאון תפגשו במגוון יצירותיו הנצחיות של האמן, וכמו כן, במספר פריטים רב הקשורים לאורחות חייו. מוזיאון ואן גוך ממוקם בסמוך למוזיאון הממלכתי של אמסטרדם, והוא מאפשר לכם לעקוב מקרוב אחרי התפתחותו האמנותית של היוצר לפי סדר כרונולוגי.
 
 
 

מוזיאון התנ"ך

על גדות תעלת הרנחראכט ממוקמים שני בתי תעלה המאכלסים את מוזיאון התנ"ך. במוזיאון תמצאו מיצגים מרשימים של מקדש שלמה, מקדש הורדוס ומיצג מרהיב של ארון הברית. כמו כן, ברחבי המוזיאון תפגשו במגוון פריטים ארכיאולוגיים מתקופת מצרים העתיקה הכוללים בין היתר: כלי חרסינה, מנורות שמן, מטבעות ועוד. מוזיאון התנ"ך מתהדר באוסף מרשים של ספרי תנ"ך עתיקים מהמאה ה-15 ועד לימינו.
 
 
 

בית אנה פרנק

נקודה יהודית נוספת ברחבי אמסטרדם הוא כמובן מוזיאון אנה פרנק הממוקם בבניין בו הסתתרו אנה פרנק ובני משפחתה מפני המשטרה הנאצית במהלך מלחמת העולם ה-2. המבנה שופץ והותאם לקליטת מבקרים רבים לאחר פרסום יומנה של אנה פרנק. המוזיאון נפתח רשמית (לאחר שיפוצים רבים) בשנת 1999 ומאז ועד היום ביקרו במקום למעלה ממיליון מבקרים. המוזיאון מציג שיחזור מקורי של חדרי המחבוא של משפחת פרנק, וכמו כן, מציג חפצים אישיים של בני המשפחה, לרבות יומנה המפורסם של אנה פרנק.
 
 

המוזיאון הימי של הולנד

מבנה מרשים המרכז לתוכו את כל ההיסטוריה הימית של הולנד. המוזיאון הוקם על גבי מחסן נשק וותיק ששירת את הצי ההולנדי במסעותיו ברחבי העולם. בשנים האחרונות המוזיאון שופץ מחדש והוא מאפשר לכם ליהנות ממגוון נרחב של מוצגים ימיים הכוללים בין היתר: מפות היסטוריות, דגמי ספינות וכלי נשק ימיים, אוסף ייחודי של מפות מסע ושחזור מרהיב של ספינות הולנדיות מהמאה ה-18.
 
 

נמו - מוזיאון המדע

מתחם מרשים המשלב בתוכו חוויה מעשירה של תרבות ומדע לכל בני המשפחה. המוזיאון ממוקם בצמוד למוזיאון הימי של הולנד, והוא מאפשר לכם ליהנות ממגוון מודלים הקשורים למדע ולמוח האנושי. חלק מהמיצגים במוזיאון משלבים חוויה אינטראקטיבית בין המיצגים לבין קהל המבקרים במוזיאון.
 
 
 

מאדם טוסו - מוזיאון השעווה

במרכז כיכר דאם (הכיכר המפורסמת ביותר באמסטרדם) תמצאו את מוזיאון השעווה - מאדם טוסו. ברחבי המוזיאון תוכלו לצפות במגוון בובות שעווה של דמויות מפורסמות מכל תחומי החיים. כמו כן, תוכלו לבקר במתחמי החזרה בזמן המצויים במוזיאון וליהנות מחוויה תלת מימדית.
 
 
 

סטדלייק מוזיאון

המוזיאון המכונה גם "המוזיאון הלאומי של אמסטרדם" ממוקם בכיכר המוזיאונים בעיר ונמצא בסמוך למוזיאון ואן גוך. ברחבי המוזיאון תפגשו במיטב היצירות של האמנות המודרנית וביצירות מופת של פיקסו, סזאן, מונה ועוד. המוזיאון מציג תערוכות יוצאות דופן של מיצגי וידאו-ארט ומשלב בתוכו את כלל זרמי האמנות המודרנית והעכשווית.
 
 
 

מוזיאון רמברנדט

במרכז רחוב היהודים באמסטרדם ממוקם בית רמברנדט. המוזיאון המוקדש ליצירותיו של האמן ממוקם בבית מגורים בו חי רמברנדט בשלהי חייו האמנותיים. במוזיאון תמצאו למעלה מ-200 רישומים שבוצעו על ידי האמן המוביל.
 
 
 

מוזיאון הארנה אמסטרדם

אצטדיונה הביתי של קבוצת הכדורגל אייאקס אמסטרדם, הפך מזמן למוסד תרבותי אותו אתם חייבים לשלב בכל ביקור שלכם בעיר. מוזיאון הארנה ממוקם בתוך האצטדיון המפואר הכולל למעלה מ-50 אלף מושבים. המוזיאון מציג את כל ההיסטוריה המפוארת של קבוצת הכדורגל המקומית, החל מהקמתה על ידי מספר שחקנים יהודים חובבים ועד להפיכתה לקבוצת פאר אירופאית. ברחבי המוזיאון תמצאו גם בית קפה, חנות מזכרות ואף תוכלו לבקר באחד מאימוני או משחקי הקבוצה המקומית.
 
 
 
 

הייניקן - מוזיאון הבירה

מוזיאון חוויתי נוסף באמסטרדם הוא מוזיאון הבירה של חברת "הייניקן". המוזיאון מאפשר לכם לצפות בהליך ייצור הבירה, להתוודע להיסטוריה של ממלכת הבירה המקומית ואף ליהנות מלגימה איכותית של בירה תוססת המוגשת לכם בבר המקומי.
 
 

המוזיאון הטרופי

אחד המוזיאונים הגדולים ביותר בהולנד ואחד ממוזיאוני האתניים המרשימים ביותר בעולם. המוזיאון מחולק למספר מתחמים המייצגים יבשות ואזורים שונים ברחבי העולם. בכל מתחם תפגשו במיצגים ואוספי אומנות ועתיקות הקשורות לאזורים שונים בעולם. המוזיאון נמצא בתוך מבנה מרשים הנמצא בחלקה המזרחי של אמסטרדם והוא מהווה אטרקציה תיירותית בקרב תיירים מכל רחבי העולם, המבקרים במוזיאון מדי יום.
 
 

מוזיאון גוף האדם

רוצים לצאת מעורר חושים בגוף האדם? מוזיאון גוף האדם ממוקם לא הרחק מאמסטרדם ומציע לכם חוויה יוצאת דופן וייחודית. המוזיאון בנוי ממספר קומות, כאשר בכל קומה תוכלו לבקר בחלק אחר מגוף האדם. המוזיאון מעפיל קבוצות מבקרים לאורך כל ימות השבוע, והוא נחשב לאחד מהמוזיאונים המבוקשים ביותר בקרב תיירים רבים מכל קצוות תבל.
 
 
 

מוזיאון ואן לון

מבנה מגורים ייחודי ששימש כמשכנם של בני משפחת ואן לון אשר מילאו תפקידי מפתח בהיסטוריה ההולנדית במהלך המאה ה-19. ברחבי המוזיאון הנמצא בתוך מבנה המגורים תוכלו להתרשם ממגוון פריטי ריהוט ששימשו את בני המשפחה, וליהנות מגן מרהיב ומרשים ביופיו. כמו כן, מתקיימות במקום תערוכות מתחלפות בנושאי אמנות שונים.
 
 
 

המוזיאון להיסטוריה יהודית

מוזיאון נוסף הרוחב כבוד לתרבות היהודית המפוארת שהתקיימה בהולנד לאורך ההיסטוריה. המוזיאון ממוקם במבנה בית הכנסת הגדול של אמסטרדם עד לתחילת מלחמת העולם ה-2. במוזיאון מוצגים תערוכות מתחלפות חפצי קודש ויצירות אמנות יהודיות. המבנה הייחודי והשמור של המוזיאון לצד האוסף המרשים של פריטי היודאיקה זיכה את המוזיאון בפרס ייחודי מטעם מועצת המוזיאונים של אירופה  בשנת 1989. המוזיאון מומלץ לכל תייר ישראלי ויהודי השוהה באמסטרדם.
 
 
 
בנוסף לרשימת המוזיאונים ומרכזי התרבות המצוינים לעיל, תוכלו למצוא ברחבי אמסטרדם שפע של גלריות ומוזיאונים נוספים. בכל רחבי העיר פזורים בתי אמנות ויצירה של יוצרים מקומיים ולא מוכרים המאפשרים לכם ליהנות מהצצה תרבותית לעולמו הפנימי של היוצר. המתירנות המאפיינת את אמסטרדם מעמידה לרשותכם גם מוזיאונים מדליקים וייחודיים בדמות מוזיאון הסקס ומוזיאון החשיש הממוקמים במרכז העיר. מוזיאונים אלו מצטרפים לרשימת ארוכה של מקומות בילוי ותרבות המציעים לכם חוויה יוצאת דופן וייחודית שרק בעיר מתקדמת וליברלית כמו אמסטרדם תוכלו לפגוש. זה הזמן לברר לגבי חבילות הנופש באמסטרדם, וליהנות מעיר קסומה, ייחודית ומלאת מסתורין של אירופה..


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: