עשרת הדברים שאסור לפספס בברצלונה

תמונת מוף ברצלונה
ברצלונה, בירת קטלוניה, היא עיר קסומה ותוססת לצד חוף ים יפיפה. העיר מציעה בין השאר דילים אטרקטיביים לברצלונה, בניינים מרשימים ואתרים היסטוריים עתיקים וחשובים, ביניהם מבנים בעלי ארכיטקטורה מקורית וייחודית פרי גאונותו של האדריכל הנודע אנטוני גאודי. ברצלונה מציעה שילוב מרתק בין היסטוריה מפוארת ועבר עשיר לצד החיים המודרניים, והמקומיים הידועים בחיבתם היתרה לסיאסטה ולחיים נוחים ושלווים.
 
העיר מציעה שווקים צבעוניים יחד עם חנויות יוקרה ומותגים, מבחר עצום של מסעדות עם אוכל מעולה, לרבות טאפאס בר מעולים, וכמובן כדורגל משובח, מוסיקה נפלאה ואווירה ספרדית תוססת ומלהיבה.בזכות הדברים הללו, קהל רב טס לברצלונה כמדי שנה לנפוש בברצלונה את החופשה שלהם.
 
 
תמונת נוף ברצלונה           תמונת נוף ברצלונה
 
 

מבנים ואתרי ארכיטקטורה מומלצים

ברצלונה משופעת  בארכיטקטורה מרתקת ויוצאת דופן, יש בעיר שלל מבנים ואתרים פרי תכנונו של הארכיטקט הקטלוני המופלא אנטוניו גאודי אשר יצירותיו פזורות ברחבי העיר. שניים מהאתרים המרשימים והמומלצים ביותר:
 
·סגרדה פמיליה (La Sagrada Familia)-
אתר חובה בברצלונה בו מבקרים מיליוני תיירים מדי שנה, הכנסייה המרשימה תוכננה על ידי גאודי, בנייתה החלה ב- 1882 ועדיין נמשכת. לכנסייה צריחים גבוהים ומחודדים, מומלץ לעלות במעלית לנקודת תצפית בראש אחד המגדלים ולזכות בנוף עוצר נשימה. כתובת: Mallorca 401.
 
·פארק גואל–
עוד יצירה נפלאה ומלאת השראה של גאודי הנראית כמו פארק מהאגדות. כבר בכניסה תראו את פסל הלטאה המכוסה במוזאיקה צבעונית, אחד מסמלי העיר. הפארק המדהים ביופיו כולל מבנים מעניינים ומוזרים, גינות מטופחות, פסלים ובפארק נמצא גם מוזיאון שהיה ביתו של גאודי בו ניתן לצפות בחפציו האישיים, ברהיטים ייחודיים ועוד. כתובת:  Carrer d`Olot.
 
הרובע הגותי (barri Gòtic)
רובע מקסים וציורי המהווה אתר חובה בברצלונה, ובו אפשר לטייל שעות ארוכות על מדרכות אבן בין סמטאות צרות וקסומות ובין בתי האבן העתיקים מימי הביניים. כדאי לשבת באחד מבתי הקפה הקטנים והנעימים כדי לספוג את אווירת המקום ומומלץ לסייר בין חנויות הבוטיק המיוחדות, גלריות אומנים ועוד מקומות בילוי אותנטיים. בנוסף, הרובע מציע את אתרי החובה שאין להחמיץ כמו הארמון המלכותי והקתדרלה של ברצלונה.
 

מוזיאונים שכדאי לבקר בהם

אוהבי הציור והאומנות ימצאו בעיר שפע מוזיאונים וגלריות לאמנות שכדאי לבקר בהם ומוזיאונים שאסור להחמיץ 
 
מוזיאון פיקאסו
נמצא ברובע הגותי, שם תוכלו להתרשם מתצוגה של יצירות רבות של הצייר המפורסם, מעל 3,500 יצירות מתקופות שונות. בנוסף, מוצגות במוזיאון תערוכות מתחלפות נוספות, מומלץ להתעדכן מראש. כתובת: Carrer Montcada, 15-23.
 
מוזיאון מירו
שנמצא במתחם "הר היהודים". ז'ואן מירו ידוע ביצירות אמנות מלאות חיים וצבע, במוזיאון תצוגה מרשימה של ציורים, פסלים וקדרות. עבודותיו המגוונות מוצגות במוזיאון מרשים וייחודי אשר מתאים גם למי שלא חובב מוזיאונים. כתובת: Parc de Montjuïc.
 

כדורגל

גם אם אינכם חובבי כדורגל, משחק של קבוצת הכדורגל FCברצלונה באצטדיון קמפ נואוהוא חוויה בלתי נשכחת לכל החיים. האווירה באצטדיון מיוחדת ומחשמלת, המקום מלא באנרגיה גועשת ובקהל חם המעודד את קבוצתו שעות ארוכות בשירה וריקודים. כדאי לבדוק מראש האם עומד להתקיים משחק של הקבוצה, ובמידה ולא מומלץ לבקר במוזיאון Barcelona FC Museu, אתר חובה לאוהדי הקבוצה ולכל תייר המטייל בעיר. כתובת: C. Aristides Maillol, 12.
 

קניות בברצלונה

ברצלונה מציעה שפע מרכזי קניות, חנויות מעצבים, מותגים מובילים ושווקים תוססים וציוריים. העיר מציעה שלל פריטי אופנה במחירים אטרקטיביים, במיוחד בתקופות הסיילים. מומלץ לצאת לקניות בשדרות פסיאו דה גרסייה וברחוב Diagonalבהם תמצאו בגדי מעצבים וחנויות אופנה של גוצי', זארה ואיסימיאקי, לצד בגדים יומיומיים במחירים משתלמים.
 
·קניון ארנה (Arena)-
קניון מודרני יחסית חדש המציע 180 חנויות, מסעדות, בתי קפה ואולמות קולנוע. כל המותגים הספרדיים המוכרים נמצאים בו, ביניהם זארה, פול אנד בר ומנגו. כתובת: Gran Via de les Corts Catalanes, 373-385.
 
·קניון Mare Magnum- 
הקניון ממוקם בסוף מדרחוב הרמבלה, ליד הנמל, ובו חנויות מותגים ורשתות אופנה ספרדיות ובינלאומיות. כתובת: Moll de Espana, Port Vell.
 

אוכל בברצלונה

ברצלונה היא גן עדן לאוהבי דגים, מאכלי ים וכמובן מנות הטאפאס. העיר מציעה מבחר עצום של מסעדות מעולות וחגיגה של טעמים עם מנות מסורתיות מהמטבח המקומי. אסור לפספס את דברי המתיקה והמאפים במאפיות ובקונדיטוריות, מומלץ להזמין את הפאייה, תבשיל אורז עם מאכלי ים. ב- Botafumier הוותיקה תיהנו מארוחת גורמה עם מאכלים מקומיים מצוינים. לקינוח תוכלו למצוא גלידריה ייחודית Eyescream And Friends עם גלידה מעולה המוגשת בצורה יוצאת דופן.
 
 
שדרות הרמבלס ושוק בוקריה
המדרחוב הידוע משתרע בין כיכר קטלוניה עד לנמל, ובו חנויות יוקרה ומותגים מוכרים, מסעדות, בתי קפה, ברים טרנדיים, גלריות ודוכנים רבים. מהמדרחוב יוצא שוק בוקריה המפורסם, שוק אוכל ססגוני וציורי עם שלל דוכני אוכל מעולים בהם ניתן לרכוש ולטעום בשרים, תבלינים, דגים, פירות ים, ירקות ופירות, ובשוק יש ברים קטנים ונחמדים ודוכני אוכל המציעים אוכל טעים.




 
 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: