סיור קולינרי במדריד

תמונת נוף מדריד
טיסות למדריד יפגישו אתכם עם בירת ספרד, שהיא ללא ספק חגיגה קולינארית משובחת, המשלבת בין התרבות הים תיכונית לזו האירופאית. העיר התיירותית ביותר בספרד נהנית לא רק ממגוון נרחב של אתרי היסטוריה, תיירות פנאי ובילוי, אלא גם מהיצע נרחב של אטרקציות שונות, מסעדות, בארים, אפשרויות שופינג, סיורים שונים וביניהם מסלולי האורות המפורסמים, בתי קפה מעדניות וירידי אוכל, המאפשרים לגלות עולם חדש של טעמים וריחות ודילים אטרקטיבים למדריד. ראוי לציין שיש אינספור בתי מלון במדריד בדרגות שונות.
 
חופשה במדריד או חבילת נפש במדריד משמעותה קרבה לים, ההופכת את מדריד לחגיגה של ממש בכל הקשור למאכלי ים ומסעדות דגים. כמו כן, תמצאו במדריד שפע של מסעדות ו-טאפאס בר, המתמחים בסוגים שונים של מטעמים, שחלקם לקוחים מהמטבח הספרדי התוסס, וחלקם מיתר מדינות ברחבי העולם. בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם מגוון נרחב של מסעדות, בתי קפה, בארים ושווקים מקומיים, שיעניקו לטיול שלכם במדריד, חוויה קולינרית מרנינה ואנינה. בתיאבון!

תמונת נוף מדריד               תמונת נוף מדריד
 
 

מה אוכלים במדריד?

לא משנה איזה דיל למדריד בחרתם, שפע המסעדות, הבארים, בתי הקפה, הקונדיטוריות והמאפיות בעיר, מאפשרים לכם לטעום ולאכול הכול מהכול. המאכלים הנפוצים ביותר במדריד הם הדגים ומאכלי הים, הטאפאסים השונים, הפאייה, צ'ורוס (סופגנייה מוארכת שקשה להתנגד לה) ועוד מגוון נרחב של מטעמים מכל מטבחי העולם.
 
קבלו רשימה של מספר מסעדות מומלצות במדריד:
 
BOTIN - 
מסעדה הרשומה בספר השיאים של גינס, כמסעדה העתיקה ביותר בעולם. המסעדה אהובה במיוחד על הקהל המקומי, ותיירים רבים מגיעים אליה בגלל ההמלצות של תושבי המקום לאוכל מקומי, טעים ופשוט. המסעדה ממוקמת ב-CELLA DE CUCHILLEROS מספר 17.
 
ALOQUE - 
טאפאס בר המתמחה במנות טאפאס שונות בגדלים שונים ובטעמים מיוחדים כמו כן, תוכלו ליהנות מבר יינות הכולל למעלה מ-300 סוגי יין. ממוקם ב-TORRECILLA DEL LESL  מספר 20.
 
LA BARRACA -
אחת ממסעדות הפאייה המשובחות ביותר במדריד. ממוקמת ב-CELLA REINA  מספר 20, ופעילה במקום מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת. המסעדה מתמחה במנות פאייה בשילוב פירות ים, בשר וגם מגוון הצעות צמחוניות.
 
LA TRAINERA - 
מסעדה הממוקמת ב-CELLA LAGASCA  מספר 60, ומתמחה בעיקר במאכלי ים, פירות ים ודגים. עיצוב המסעדה פשוט ונעים וטעם האוכל נחשב לאחד הנפלאים ביותר במדריד.
 
STUDESTADA - 
מסעדה יוקרתית במיוחד המשלבת בין המטבח הארגנטינאי לזה האסייתי, השילוב הייחודי יוצר מנות מרתקות וטעימות כאחד, לדוגמא: שיפוד כבש בציפוי קרמל. המסעדה ממוקמת ב-CELLA DE PONZANO מספר 85, והיא זוכה לביקורות נלהבות בקרב תושבי מדריד.
 
סושי בר 99 -
סלמון טרטר ברוטב חרדל, סשימי צדפות בליווי סירופ תפוז, סושי רול ומגוון נרחב של קינוחים מפתיעים במיוחד, הם רק חלק מהיצע המנות האסיאתיות של הסושי בר שממוקם ב- CELLA DE PONZANO מספר 99.
 
OLE LOLA -
טאפאס בר הממוקם ברחוב סאן מטאו מספר 28. העיצוב המרהיב של המקום משתלב בצורה מושלמת עם מנות הדגים הפריכים ומנות הטאפאס השונות והמגוונות.
 
TEMPRANILLO -
למעלה מ-150 סוגים שונים של יין ספרדי מלווים את הטאפאס המשובחות במקום. נמצא ברחוב ה-CAVA BAJA הנחשב לרחוב הטאפאסים של מדריד.
 
LA PARRALA - 
טאפאס בר המאפשר לכם ליהנות ממנות מוקפדות הן ברמת חומרי הגלם והן ברמת עיצוב המנה על הצלחת. כמו כן, תוכלו ליהנות מהיצע נרחב של בירות מכל רחבי העולם, וליהנות מהשילוב המנצח של בירה תוססת ואוכל משובח!
 
ALMANEDRO 13 -
המסעדה נקראת על שם הרחוב בו היא ממוקמת. במסעדה מוגשים מאפים ייחודים הממולאים בגבינה, סלמון ועוד הפתעות קולינאריות מקומיות. המקום מתאפיין בהגשת משקאות בהירים בלבד. (בירה בהירה, יין, שרי יבש, שמפניה וכו).
 

תרבות הריקוד והבישול במדריד

פלמנקו, אמנות הריקוד הספרדי, היא ללא ספק סימן ההיכר התרבותי של מדריד. ברחבי העיר פזורים מספר מסעדות המאפשרות לכם ליהנות מהופעת פלמנקו מקורית ואותנטית המשלבת מספר רקדנים, נגני גיטרות ספרדיות, וזמרת צוענייה. בין המסעדות הבולטות המעניקות לכם את השילוב המצוין של אוכל טוב ומופע פלמנקו משובח, תמצאו:
 
CASA PATATS -
מועדון פלמנקו וותיק ונחשב הממוקם ברחוב צועני בפאתי מדריד (רחוב CANIZARE). במקום תוכלו להתפנק ממגוון טאפטאסים ומנות דגים, יין ספרדי משובח, מופע פלמנקו אותנטי, ואפילו תוכלו ללמוד לרקוד פלמנקו באמצעות המדריכים הרבים הנמצאים במקום.
 
CORRAL DE LA MORERIA - 
מסעדת שף הממוקמת ב- CELLA MORERIA  מספר 17. במסעדה מוגשים לכם מגוון נרחב של מנות שף, ומדי ערב מתקיימים במקום מופעי פלמנקו מלהיבים.
 

שווקים, ריחות וטעמים במדריד

 
השווקים העירוניים במדריד הם ללא ספק שילוב מעניין וייחודי של ריחות, טעמים וסחורה איכותית (שחלק ממנה עשויה בעבודת יד). השווקים המקומיים הם גם אפשרות ליהנות מאוכל מקומי המוגש לכם בעמידה בעשרות דוכני המזון לאורך השוק, או לחילופין, במסעדות ובתי הקפה האותנטיים הנמצאים בסמוך לשווקים השונים. בין השווקים הבולטים במדריד תמצאו מגוון אפשרויות:
 
MERCADO DE LA PAZ  -
השוק היוקרתי ביותר במדריד, כאן תמצאו בגדי יוקרה ופריטי אופנה של המעצבים הגדולים ביותר, לצד מנות אוכל מתוחכמות ואנינות טעם להפליא. השוק ממוקם ברובע סלמנקה. השוק פעיל מדי יום שני עד שישי בין השעות 9 בבוקר ל-2 בצהריים, ולאחר הסיאסטה המקומית בין השעות חמש וחצי בערב עד 8 בערב.
 
EL RASTO - 
שוק הפשפשים הגדול והוותיק ביותר במדריד. ממוקם במרכז העיר, ופעיל בימי ראשון בלבד החל משעות הבוקר. ברחבי השוק תוכלו ליהנות מהיצע מרשים של דוכני מכירה מכל תחומי החיים, וכמובן, ממגוון נרחב של דוכני מזון מקומיים המגישים לכם מנות טאפאפס, יינות ועוד.
 
MARAVILLAS -
שוק אוכל מקומי הפועל מאז שנת 1942. ברחבי השוק תמצאו היצע נרחב של דוכני מזון וחומרי גלם המחולקים לפי קטגוריות: בשר, גבינות, פירות ,ירקות, ריבות, מאפים ועוד. כמו כן, ברחבי השוק מספר דוכני מזון המתמחים באוכל דרום אמריקאי ואוכל ספרדי אותנטי. השוק ממוקם ברחוב BRAVO MURILLO מספר 122, והוא פתוח בעיקר בסופי שבוע.
 

פסטיבלים מלאי טעם

מדריד, בירת ספרד, מארחת מספר ירידים ופסטיבלים חשובים לאורך כל השנה. בכל הפסטיבלים תוכלו ליהנות משפע של דוכני מזון, מבצעים או מנות מיוחדות המוגשות במסעדות המקומיות. בין האירועים הבולטים המתקיימים במדריד תמצאו:
 
הקרנבל במדריד - 
מספר שבועות מחודש פברואר ועד לחג הפסחא (מדי שנה), המתאפיינים במגוון אירועים ססגוניים ואירועי רחוב ייחודים, וכמובן , בהיצע מגוון של ירידי מזון ואוכל מקומי.
 
ARCO -
פסטיבל האמנות השנתי של העיר מדריד, מתקיים מדי שנה במהלך חודש פברואר, ולכבוד האירוע, מיטב המסעדות במדריד נוהגות לפנק את התיירים ומבקרי הפסטיבל במנות אומנותיות ומעצובות להפליא.
 
חגיגות הגאווה במדריד -
קהילת הלהט"ב מציינת את יום הגאווה במפגן עוצמה ברחובות מדריד. במהלך המצעד מתמלאים שדרות בתי הקפה ומסעדות הנמצאים במסלול המצעד. במהלך היום מוגש אלכוהול במחירים מיוחדים.
 
יריד הגורמה הבינלאומי במדריד -
יריד וותיק המתקיים מדי חודש אפריל, ומסמל את תחילת עונת התיירות בעיר. במהלך היריד מתקיימים תחרויות מזון רבות. הזוכים ביריד מקבלים את העונג לייצג את ספרד בתחרויות בינלאומיות. בשרים, דגים, פירות ים, שמן זית, יינות ועוד, הם רק חלק מהיצע נרחב של דוכני מזון הפזורים בכל רחובותיה הראשיים של מדריד.
 
זה הזמן להתמכר לטעם הנפלא של האוכל הספרדי, להכיר מקרוב את נפלאות הטאפאס, היינות וארוחות הדגים, להתענג על ההיצע הקולונארי העולמי וליהנות מכל הצבעים והריחות הנפלאים המתלווים לחוש הטעם.



 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: