מסלולי אורות במדריד בכריסמס

תמונת נוף מדריד
טיסות למדריד בירת ספרד בעונת חג המולד יפגישו אתכם עם עיר הלובשת הוד והדר מדי שנה במהלך חודש דצמבר. מדי שנה, מספר שבועות לפני ציון הכריסמס וחגיגות השנה האזרחית החדשה, מתקשטת מדריד באלפי נורות השופכות אור מרהיב על כל רחובותיה של מדריד. על כן, חופשה במדריד בעונת חג המולד נחשבת לאחת מהחופשות הפופולאריות ביותר בעולם. ראוי לציין שהעיר מציעה גם אינספור אפשרויות אירוח ויש שפע של בתי מלון במדריד במגוון דרגות. מדריד מציעה עוד אטרקציות רבות ומגוונות, מקומות בילוי, שופינג נהדר, טיולים וסיורים נושאים וביניהם סיורים קולינאריים שונים ומיוחדים.

תמונת נוף מדריד             תמונת נוף מדריד
 
 
הנורות המקשטות את העיר מגיעות בכל גודל ובכל צורה שרק אפשר להעלות על הדעת, נורות בצורת כוכבים, פתיתי שלג, טבעות, עיגולים, ענפים ועוד. יותר מ-4 מיליון נורות נתלות בכל רחבי העיר ומהווים תפאורה מושלמת לתקופת החגים. מאות מעצבים ואדריכלים עוסקים במהלך כל השנה בהפקת האירוע הנוצץ ביותר במדריד, שמגיע לשיאו בין תחילת דצמבר ועד לאמצע ינואר.
 
האורות ברחובות מדריד באותה תקופה מהוות יעד תיירותי מרכזי לאלפי חוגגים המגיעים לעיר מכל קצוות העולם, המחזה המרהיב והנוצץ, מושך גם ישראלים רבים (שלמרות שאינם מציינים את הכריסמס) עדיין יכולים ליהנות ממחזה מרהיב של פעם בשנה.
 
מדי שנה, יותר ויותר רחובות במדריד לוקחות חלק במחזה המרהיב, וכתוצאה מכך מסלולי ההליכה בעקבות האורות מתארכים. האורות דולקים מדי ערב החל מהשעה שש ועד לשעות 22:00 או חצות (תלוי בתאריך), ובערב השנה האזרחית החדשה, האורות דולקים לאורך כל הלילה.
 
האורות הדולקים הם מחזה מרהיב המאפשר לכם ממסלולי מדליק במיוחד ברחובות מדריד. בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם מספר מסלולי אורות במדריד של תקופת הכריסמס, ולצידן מספר אטרקציות לבילוי "על הדרך".
 

מסלול אוטובוס האורות

עיריית מדריד, המשקיעה משאבים רבים בקישוט העיר המוארת במהלך חג הכריסמס, דואגת גם לספק להמוני התושבים והתיירים, שירות אוטובוסים מוזל, העובר בכל הנקודות המרכזיות של רחובות מדריד המקושטים. האוטובוס הדו- קומתי מאפשר ל-100 נוסעים ליהנות מחוויית הרחובות המוארים תוך כדי נסיעה איטית ברחובותיה הראשיים של העיר המקושטת.
 
שירות ההיסעים בתחבורה זו הינו בחינם לילדים עד גיל 7, ובעלות מינימאלית למבוגרים. שירות האוטובוסים פועל מתחילת דצמבר ונמשך עד לתחילת חודש ינואר, מדי שנה, בהתאם לימי הפעילות ושעות הפעילות של הרחובות המוארים. מסלול האוטובוס יוצא מכיכר קולון והוא עובר בכל הרחובות המרכזיים של מדריד.
 
השירות הינו דינמי, ובכל מספר דקות יוצא אוטובוס הממלא את עצמו במהירות רבה בתיירים ומבקרים נלהבים, האוטובוס הראשון יוצא בשעה 18:00 והאחרון, טיפה מעט אחרי 21:00.
 

מסלול הליכה מרחוב התיירות אל הכיכר המפורסמת

מסלול הליכה מומלץ לאורך הרחובות המוארים, יוצא מרחוב התיירות השוקק חיים ה- GRAN VIA. רחוב ה"גראן ויה" שוקק החיים מתקשט אף הוא באלפי נורות, וכל חנויות הרחוב ובתי הכולבו ברחוב מתקשטים במצבעים ייחודיים לקראת החג. ההליכה מתבצעת לאורך רחוב "גראן ויה" לכיוון פוארטה דל סול. הרחוב המחבר בין ה"גראן ויה" לבין פוארטה דל סול, הוא רחוב PRACIADOS.
 
כאשר תגיעו אל כיכר דל סול תוכלו לחזות בעץ אשוח ענקי הבנוי כולו מנורות צבעוניות. מכיכר דל סול נמשיך בסיור הרגלי שלנו אל PLAZA MAYOR  כיכר פלאזה מאיור. הכיכר מקושטת בהמוני נורות צבעוניות ועשרות דוכני מכירה מוצבים בכיכר ומציעים לכם מגוון נרחב של מוצרים לחג.
 

מסלול הליכה משער הקשתות למופע אורקולי

מסלול הליכה "מדליק" נוסף לאורך רחובותיה המוארים של מדריד, יוצא משערPUERTA DE ALCALA  (שער אלקלה) הנמצא בכיכר העצמאות. קשתות השער מקושטות באלפי נורות היוצרות מחזרה רומנטי ומרשים במיוחד. מקצהו הצפוני של השער יש להתחבר עם רחוב SERRRANO  ולהמשיך לאורך כ-4 רחובות שכול מסלול ההליכה שלכם מלווה במיליוני נורות קטנות המייצרות מיצג מואר גדול ומרשים.
 
לאחר כ-4 רחובות מומלץ לפנות אל רחוב JORGE JUAN, שם מופיעות נורות בגדלים אסימטריים ומייצרים מחזה מרשים במיוחד. המשך ההליכה ברחוב זה יובילו אתכם אל צומת הרחובות של ולזקז ורחוב GOYA. אורות ולזקז מתאפיינים במסך נורות כחול וענפי העצים באורות לבנים, רחוב "גויה" תמצאו קוביות צבעוניות בגדלים שונים, ובקצה הרחוב' בסמוך לבית הכולבו המרכזי מתקיים מופע אור קולי מרהיב וחגיגי מדי ערב.
 
בנוסף לרחובותיה המוארים של מדריד לאורך תקופת חג הכריסמס (מתחילת חודש דצמבר ועד ל-6 בינואר מדי שנה), תמצאו ברחבי העיר גם מגוון נרחב של אטרקציות בילוי ופנאי הקשורות לסמלי החג. בכל מרכזי הקניות של מדריד, תוכלו למצוא היצע נרחב של מבצעים ו-סיילים מיוחדים הנערכים כחלק מהכנות החג. כמו כן, החנויות ומרכזי הקניות הבולטים, לובשים חג ומתקשטים אף הם באלפי נורות צבעוניות, עצי אשוח ומגוון נרחב של סמלים לחג.
 

חגיגות הלילה הטוב

ב-24 לדצמבר מציינים הנוצרים ברחבי מדריד את חגיגות הלילה הטוב (NOCHEBUENA). בערב זה מתאספות המשפחות הספרדיות לארוחת חג חגיגית המגיעה לשיאה בחצות הליל עם הרמת כוסית שמפניה וברכת חג שמח בין האורחים. עם סיום הטקס המסורתי "פושטים" מיליוני צעירים בכל רחבי מדריד על מקומות הבילוי וחוגגים עם המון מוסיקה, ריקודים ושתייה עד אור הבוקר. מומלץ לצאת ולחגוג עם ההמון הצוהל ברחובות מדריד באותו הלילה.

חגיגות הלוטו במדריד

אירוע ייחודי נוסף הנערך במדריד בחודש דצמבר (בסמוך לכריסמס), הוא אירוע "הלוטו השמן" מדובר בהגרלת לוטו המתקיימת אחת לשנה בתאריך 22 לדצמבר והיא נושאת פרס "שמן" במיוחד לזוכה. כמעט כל העם הספרדי נוהג למלא כרטיס לוטו ולנסות מזלו בהגרלה הכי מדוברת של השנה. אם גם לכם יוצא להסתובב ברחובות מדריד באותה תקופה מומלץ לנסות את מזלכם (מי יודע אולי מדובר במזל של מתחילים)...
 
 
אם כבר החלטתם לפנק את עצמכם בדיל איכותי למדריד, שימו לב לאירועים ייחודיים נוספים המתקיימים בעיר בחודשי דצמבר וינואר:
 
מופע כניסת החג - מופע אורקולי מיוחד המתקיים בכל שנה באתר אחר ברחבי מדריד. המופע מלווה בפירוטכניקה מרהיבה ובמופע זיקוקי די נור ארוך במיוחד. תהלוכה צבעונית היוצאת מאחד הרחובות הסמוכים למקום בו נערך המופע מקדימה לאירוע הססגוני והצבעוני בו לוקחים חלק רבים מתושבי העיר והתיירים הפוקדים אותה באותה עת.
 
אירועי השנה האזרחית החדשה - חגיגות השנה האזרחית החדשה הגדולות ביותר במדריד, מתקיימות מדי שנה בכיכר דל סול. ברחבי הכיכר מצטופפים המוני חוגגים לשמוע את צלצול 12 הפעמונים המבשר על שעת חצות וכניסת השנה האזרחית החדשה. מייד לאחר צלצול הפעמונים מתקיים במקום מופע זיקוקי די נור ומופע פירוטכני מרהיב. בכל רחבי העיר נערכות מסיבות סילבסטר, והאווירה הייחודית משכרת ומשחררת חושים עוד אור הבוקר. באותו לילה, כל רחובותיה המקושטים של מדריד נותרים דולקים עד להופעת אור ראשון של בוקר.
 
מצעד שלושת החכמים - מצעד חגיגי המסכם את תקופת חג המולד וחגיגות השנה האזרחית החדשה. המצעד מתקיים מדי שנה בתאריך 5 לינואר, והוא מתחיל במצעד חגיגי היוצא מ-PASEO DE LA CASTELLANA. את המצעד מלווים אמנים מקומיים, אנשי קרקס, רקדנים, אקרובטים ועוד מגוון הפתעות. ממכוניות המלוות את המצעד נזרקים לעבר הקהל ממתקים ופרסים קטנים לילדים, והמצעד מגיע לשיאו במופע אור קולי המתקיים בפלזה דה סילבס, שם גם ננעלים אירועי החג.
 
תקופת הכריסמס היא ללא ספק הזמן האידיאלי לבקר ברחובות מדריד, מזג האוויר החורפי, הצבעוניות הרבה ואינספור אירועי החגיגות ברחבי העיר, יעניקו גם לכם חופשת חורף המחממת ומאירה את הלב.זה הזמן לתכנן את חופשת הסילבסטר הבאה שלכם במדריד, וככל שתקדימו את הגעתכם לעיר, כך תוכלו ליהנות מהיצע  אירועים ומסיבות גדול יותר.



 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: