עצי סקויה בפארקים הלאומיים בקליפורניה

עצי הסקוויה הם הצמחים הגדולים ביותר בעולם, גם בנפחם וגם בגובהם. עץ סקוויה יכול להגיע לגובה של כמעט 100 מטרים ולגיל של 2,000 שנה ויותר. עצי הסקויה הגבוהים והעתיקים ביותר בעולם נמצאים בפארק הלאומי Sequoia National Park ובפארק Kings Canyon שבמדינת קליפורניה בארה"ב. האמריקנים לרוב קוראים לעצי הסקוויה בשם "רדווד" מפאת גזעם החום-אדמדם. 
 
 

היכן ניתן למצוא עצים אלה?


Redwood Mountain Grove

העץ הכי גבוה בעולם, המתנשא לגובה של לא-פחות מ-95 מטר נמצא בפארק זה. עץ זה נותר ללא שם (מי צריך שם כשאתה הכי גבוה בעולם?) ולידו נמצאים עוד שני עצים לא-פחות מרהיבים: Roosevelt Tree בנפח של כ-1000 קוב ו-Hart Tree בנפח של כ-980 קוב.
 
 

Giant Forest

כאן תוכלו למצוא חמישה מתוך עשרת העצים הגדולים ביותר בפלנטה: ג'נרל שרמן (General Sherman), פרזידנט (President), לינקולן (Lincoln), פרנקלין (Franklin) ומונרו (Monroe). בפארק זה יש עוד כשמונה עצים נוספים שבהחלט שווה להרים אליהם מבט.
ג'נרל שרמן נקרא על שם גנרל ממלחמת האזרחים בארה"ב. גובהו 83.8 מטר והיקף בסיסו כ-31 מטר! גילו המשוער הוא בין 2,300 ל-2,700 שנה.
 
 

General Grant Grove

בפארק זה נמצא עץ סקויה המתנשא לגובה של 81 מטר מעל פני האדמה והוא העץ השלישי בגודלו בעולם. הוא בן כ-3,000 שנה. בשנת 1926 הוא הוכרז כ"עץ חג המולד" הלאומי של ארה"ב.
 
 

Alder Creek Grove

באזור זה תוכלו למצוא את העץ החמישי בגודלו בעולם הנקרא Stagg Tree. העץ נמצא על קרקע פרטית (ולא בגן לאומי) אך ניתן לגשת אליו בקלות.
עץ נוסף הראוי לציון באזור הוא Waterfall Tree, אשר יש לו את היקף הגזע הגדול ביותר מבין כל עצי הסקויה החיים כיום – כ- 47 מ' !
 
 

Converse Basin

כאן נמצא העץ המכונה Boole Tree  שהוא העץ השישי בגודלו בעולם. משערים כי הוא בן יותר מ-2,000 שנה.