10 דברים שאסור לפספס בניו יורק

ניו יורק, התפוח הגדול, ואחת הערים התוססות והדינמיות ביותר בעולם, מציעה שלל אטרקציות ואתרים שאסור לפספס. חופשה בניו יורק מאפשרת רק לטעום מעט מנפלאות העיר, לכן כדאי לתכנן את הטיול מראש ולבקר באתרים חשובים ומעניינים, ליהנות משופינג, לבקר במוזיאונים נפלאים, לטייל בפארקים העצומים וכמובן ליהנות מחיי הלילה הסוערים בעיר. לפניכם 10 דברים שאסור לכם לפספס בעת הטיסה לניו יורק.  
תמונת נוף בניו יורק
תמונת נוף בניו יורק

סנטרל פארק (Central Park)

אחד מסמלי ההיכר של ניו יורק וללא ספק מקום שאסור לפספס. הסנטרל פארק מהווה ריאה ירוקה לתושבי העיר, יש בו שבילי הליכה וריצה ומסלולי אופניים, אגמים יפים, צמחייה עשירה, מדשאות גדולות עליהן ניתן לערוך פיקניק ולנוח, מתקני שעשועים לילדים, מזרקות ועוד. הפארק נפתח בשנת 1859 ונמצא באזור האפר מנהטן, יש בו גם גן חיות, מגרש החלקה על הקרח הפועל בחורף ומתחם הופעות. 

פסל החירות (Statue of Liberty)

סמל ההיכר המפורסם ביותר של ניו יורק ויש הטוענים של ארה"ב כולה. ניתן לצאת לשיט במעבורת כדי לצלם את הפסל ולחזות בו מקרוב, אפשרות נוספת היא לקחת מעבורת לאליס איילנד ולעלות במעלית לראש הפסל כדי לצפות בנוף המדהים, עם זאת יש לקחת בחשבון תורים ארוכים המשתרכים במקום. הפסל ניתן כמתנה לאמריקאים בשנת 1886 על ידי ממשלת צרפת והוא נחשב לסמל מובהק של ערכי הדמוקרטיה, החירות, חופש השוויון והביטוי.

טיימס סקוור

אזור התיירות הפופולרי ביותר בעיר, מאות אלפי אנשים מבקרים במקום מדי יום וזוכים לתצוגה מדהימה של אורות הניאון ושלטי הלדים השוטפים את האזור. כיכר הטיימס הומה אדם, סביבה בתי מלון יוקרתיים, שלל מסעדות, חנויות ענק, מאות עסקים שונים, בשעות הבוקר ניתן לצפות במגישי תכנית הטלוויזיה "בוקר טוב אמריקה" המשדרים מהמקום באולפן שקוף. כתובת: מפגש הרחובות 42 וברודווי.

מוזיאונים בניו יורק

ניו יורק מציעה שפע מוזיאונים מעניינים וייחודיים, העיר מציעה חוויה תרבותית לכל חובבי האמנות, ההיסטוריה, הארכאולוגיה וכדומה. בין המוזיאונים שאסור לפספס בעת שהותכם בעיר:

מוזיאון המטרופוליטן-

מוזיאון מרשים ועצום בגודלו שאסור לפספס בעת הביקור בניו יורק. במקום תצוגה מדהימה הכוללת מיליוני מוצגים מתקופות שונות, ממצרים העתיקה ועד פריטי אמנות מודרנית. כתובת:1000 5th Ave.

מוזיאון גוגנהיים-

אחד המוזיאונים הידועים והחשובים ביותר לאמנות מודרנית. במקום תערוכות קבועות ומתחלפות, בין השאר ניתן לחזות בציורים מדהימים של אמנים מפורסמים כמו פיקאסו, קנדינסקי ועוד רבים אחרים. כתובת: 1071 5th Ave.

מגדל טראמפ

אחת מאטרקציות החובה בעיר, במיוחד עכשיו לנוכח בחירתו של טראמפ לנשיא ארה"ב. גורד השחקים מתנשא לגובה 262 מ' וכולל 70 קומות, במקום מרכז קניות מפואר עם חנויות מותגים יוקרתיות כמו גוצ'י, מסעדות יוקרתיות ובתי קפה אלגנטיים. כתובת: 725 5th Avenue at 56th Street.

גראונד זירו

אתר ההנצחה לזכר קורבנות 9/11, במקום בו עמדו מגדלי התאומים. באתר ההנצחה בריכות מים גדולות עם מפלים ולוחות ברונזה עליהם חרוטים שמות הקורבנות של אירוע הטרור. מומלץ לבקר גם במוזיאון המרשים במקום. כתובת: 180 Greenwich St.

ברודווי

רחוב ברודווי הוא אתר חובה לכל מי שמבקר בניו יורק, יש שלל הצגות ומחזות זמר המועלים על בימות ברודווי לאורך כל השנה, ביניהם הצגות ידועות שרצות כבר שנים כמו פאנטום האופרה ויש אופרות רוק כמו איש הפיל ומופעי אקרובטיקה מרהיבים.

שופינג בניו יורק

ניו יורק היא גן עדן לחובבי השופינג, ישנם אזורי קניות פופולריים כמו השדרה החמישית עם שלל חנויות המותגים היוקרתיים, שדרת מדיסון היוקרתית עם חנויות בוטיק וחנויות מעצבים, אזור הסוהו עם חנויות האופנה המדליקות, צ'יינה טאון ועוד. כמו כן, אסור לפספס קניות בבתי הכלבו הענקיים, מומלץ לבקר במייסיס, מוסד קניות ותיק ופופולרי בעיר השוכן במבנה בן 7 קומות ובו שלל מוצרים. תכשיטים אפשר לרכוש בטיפאניז וכדאי לבקר גם במרכז הקניות בלומינגדיילס המציע גם מתחם מזון ענק המשתרע על פני קומה שלמה.

סיור קולינרי בניו יורק

ניו יורק נחשבת לבירה מובילה בתחום הקולינריה, יש בעיר שפע מסעדות מכל הסוגים, לרבות מסעדות שף יוקרתיות. אין לפספס את סצנת האוכל ברחוב, יש משאיות המציעות אוכל מעולה במגוון סגנונות וטעמים במחירים נוחים, אך כדי להכיר את נפלאות הקולינריה של העיר מומלץ להצטרף לסיור קולינרי הכולל טעימות וחוויה מקורית, מעניינת ובעיקר טעימה ומרגשת.


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: