10 דברים שאסור לפספס בברלין

תמונת נוף ברלין
ברלין בירתה של גרמניה מציעה שפע בילויים מעניינים ומהנים, ושילוב מרתק בין העבר להווה. אתרים מרשימים ומבנים עתיקים לצד גורדי שחקים ומבנים מודרניים, מרכזי קניות גדולים וחדשניים, חיי לילה תוססים לצד בתי אופרה מפוארים, מוזיאונים מרתקים ואולמות קונצרטים.
לברלין אווירה מיוחדת, לכל פינה בעיר יש את המראה הייחודי שלה, שלל מקומות יפים לראות. העיר ידועה בסצנת חיי הלילה מהטובות בעולם, יש בה מועדונים גדולים, פאבים בהם מוגשת בירה מצוינת ומבחר גדול של מסעדות מעולות. תיאום דילים לברלין מאפשרים ביקור במגוון אתרים מעניינים ופופולרים בברלין עם תרבות ומסורת עשירה מאד.

תמונת נוף ברלין           
 
החומה ואיסד סייד גלרי
 
אסור לפספס את החומה המפורסמת של ברלין. בעבר חצתה החומה את העיר לשניים והיום נשארו מספר קטעים, עדות לפירוד בין מזרח ומערב. קטעי החומה נמצאים באזורים שונים של העיר, כדי לעקוב אחר מיקום שרידי החומה, יש ללכת בעקבות מסלול לבנים שעל הקרקע המסומן לאורכה של העיר.
מומלץ לחפש את השריד הארוך ביותר הוא ה- "איסד סייד גלרי" במזרח העיר ברחובMuhlenstrase. את קטע החומה הזה מעטרות כתובות גרפיטי צבעוניות אשר צוירו על ידי אומנים מכל העולם וזו הפכה למעין גלריה פתוחה המייצגת את סמל החירות.
 
פארק הטירגארטן ושייט על השפרה
 
הפארק המרכזי והריאה הירוקה של ברלין ממוקם דרומית לנהר השפרה. מומלץ לעצור למנוחה מהמרוץ בעיר, לטייל בשבילים המוצלים בין חורשות ואגמים, ליהנות מהמדשאות הירוקות ולהתרשם מהפסלים של גדולי האומה הגרמנית הפזורים בפארק.
חוויה יוצאת דופן ומומלצת למי שרוצה להתרחק לרגע מהעיר הסואנת היא שייט על נהר השפרה. לאורך הנהר עוברים מתחת לגשרים מרשימים וניתן לראות בניינים ואתרים מרכזיים ביניהם: הברלינר- דום יפיפה, הרייכסטאג וכיפתו השקופה, ומרחוק את כיפתו של בית הכנסת החדש. ישנן נקודות לאורך הנהר מהן אפשר לקחת את השייט.

מוזיאונים

ברלין מציעה מגוון רחב של מוזיאונים  וגלריות בהם תצוגות מרתקות של אומנות היסטורית ואמנות עכשווית. לחובבי הגלריות אפשר להיעזר במפתה גלריות שלברלין .  שני מקומות שאסור  לפספס הם:
 
·המבורגר בנהוף-
 
נקרא גם "מוזיאון ההווה" הוא אחד המוזיאונים הטובים בעולם לאומנות עכשווית. בניין המוזיאון היה בעבר תחנת רכבת בסגנון ניאו-רנסנס והיום מוצגות שם יצירות של אומנים כמו פלאבין, וורהול וראושנברג, כמו כן, חלקים מאוסף פליק, מיצגי וידאו שונים ועוד.
כתובת:Hamburger Bahnhof Invalidenstrate 43 
 
·אי המוזיאונים -
 
אי קטן בנהר השפרה שבעבר היה מרכז מפואר של ארמונות ובנייני פאר, עם הזמן הוזנחו המבנים המפוארים אך מה שנשאר במקום יוצר מרכז מרשים של מוזיאונים ומבנים היסטוריים מפוארים.המקום הוכרז כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו, מומלץ לבקר בגלריה הלאומית הישנה (Alte Nationalgalerie)
 
גן הבירה
 
בירה נחשבת למשקה הפופולרי ביותר בברלין ובגרמניה כולה. השיא מגיע בפסטיבל הבירה החל באוגוסט כל שנה. כדי ליהנות מבירות מקומיות מעולות אסור לפספס ביקור בגן הבירה (Schleusenkrug), הנמצא במרכז העיר. המקום מציע שלל בירות מקומיות ויש תפריט מגוון הכולל מבחר מנות איכותיות מהמטבח הגרמני הקלאסי, האווירה במקום מלהיבה וייחודית, ורוב ימות השבוע המקום שוקק חיים.
 
 
 
נוף ברלין
 

גם אם לא הצלחתם לתאם טיסה בתאריך המדוייק שאתם רוצים, תוכלו לנסות לתאם טיסות ברגע האחרון לברלין ולמצוא תאריכים הקרובים לצרכים שלכם ולטייל בעיר המדהימה ולגעת בכל האטרקציות והאתרים הפופולריים. ברלין מלאה ביופי, תרבות ואנשים מדהימים שישמחו לעזור לכם ולהסביר לכם על אתרים רבים ואזורים מעניינים.

חיי הלילה של ברלין

ברלין היא גן עדן לבליינים, שפע מסיבות עם הדיג'יים הטובים בעולם, מועדונים מטורפים מכל הסוגים, פאבים בכל מקום וברים מסורתיים שקטים.
אחד המועדונים הנחשבים הוא הBerghain, מבנה של פלדה ובטון בעל שתי קומות בו מנגנים מיטב התקליטנים של אירופה מוסיקה בסגנון טכנו והאוס. כתובת:Am Wriezener Bahnhof Freidrichshain.
אזור בילוי שאסור לפספס הוא הHackescher Market –ובו שלל מסעדות, ברים טרנדיים ובתי קפה, גלריות מעניינות וחצרות פנימיות יפיפיות.

אוכל בברלין

העולם הקולינרי בברלין עשיר ומשובח, מנקניקייה בדוכן רחוב דרך מנות מסורתיות של מרק תפו"א ועד מסעדות גורמה יוקרתיות.
ה"אימביס" אלו דוכני רחוב המוכרים נקניקיות בלחמנייה עם רוטב חריף, פתרון טוב להשביע את הרעב.אסור לפספס ביקור בדוכן הנקניקיות הוותיק והידוע קונופקס אימביס, כתובת: Schonhauser Allee 44a.
מסעדה מומלצת, מקום שלישי בטריפאדוויזור, היא Hackethals המגישה אוכל ביתי מסורתי משובח, בירה טובה ומציעה שירות מצוין. כדאי להזמין מקום מראש. כתובת:Pfulgstrasse 11 .
 
אתם מוזמנים להשתמש המנוע החיפוש של דיזנהאוז על מנת למצוא את הטיסה לברלין שתתאים לכם הכי טוב!


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק: