אטרקציות לילדים בניו יורק

ביקור בארצות הברית בלי להיות בניו יורק מרגיש כאילו חסר משהו. תיירים רבים מתכננים את הטיול כך שיכלול טיסה ישירה לניו יורק ושהות של לפחות למספר ימים, כדי לחוש את האווירה, האנרגיות וגם כדי לעשות שופינג היסטרי.
ומה עושים עם הילדים? כל הסרטים, סדרות הטלויזיה והסיפורים של החברים מראים לנו שזו לא עיר שמתאימה לילדים. תתפלאו. כשמתכננים נכון, אפשר למצוא ממש הרבה אטרקציות לילדים בניו יורק, מהנות ומשמחות.
תמונת נוף בניו יורק
תמונת נוף בניו יורק

מתאהבים בעיר

ניו יורק היא עיר מיוחדת במינה וגם תושבי ארצות הברית שאינם חיים בה מסכימים שהיא שונה בתכלית השוני מערים אחרות באמריקה. היא מגוונת, מפוצצת באנרגיות, מהירה מאד ועם התפאורה המרשימה של קצות בניינים הנושקים לשמיים.
גם מי שלא היה בה מעולם מרגיש כאילו הוא מכיר אותה מאין ספור סצנות מסרטים, סדרות, תמונת בעיתון וסיפורים של חברים. מורכבת מערב רב של מהגרים מכל העולם, הא מציעה בליל של טעמים, סגנונות, ריחות וצלילים שפשוט אי אפשר להשאר אדיש אליהם, גם אם מדובר בילדים.
לא חסרות אטרקציות לילדים בניו יורק למען האמת, סר להניח שגם לא תספיקו להתרשם מכולן:

הפלגות-

דרך מקסימה להתוודע לעיר ממבט מבחוץ היא באמצעות שיט במעבורת. ישנם כמה סוגי הפלגות, אחת מהן, הקרויה ''Circle line cruiseמציעה הפלגה תיירותית של כשעתיים וחצי, במהלכה מקיפים את מנהטן ומביטים בה על קו הרקיע, עם הבניינים היפים ועם תצפית על הנמל. הפלגות נוספות הן באמצעות מעבורת שיוצא ממנהטן לכיוון 'סטאטן איילנד'. בשיט זה חולפים על פני פסל החירות, מביטים על מנהטן ונהנים ממראות ייחודיים שילדים יאהבו. פסל החירות הוא אטרקציה בפני עצמה, עם 354 מדרגות בהן ניתן להעפיל לראשו וליהנות מתצפית עוצרת נשמה.

תצפיות-

קל מאד למצוא נקודות תצפית מרשימות בניו יורק, זאת מאחר וישנם אין ספור גורדי שחקים גבוהים. לא בכולם מתאפשר הטיפוס לקומות הגבוהות. מגדל האמפייר סטייט הוא מהמוכרים והמפורסמים בעיר. בנייתו הסתימה בשנות השלושים של המאה הקודמת ויש בו 102 קומות המתנשאות לגובה של 321 מטרים. אם סופרים את האנטנה שיוצאת מגגו, יהיה הגובה מעל 400 מטרים. במגדל זה מוארות שלושים הקומות העליונות מדי ערב, החל משעות החשיכה ועד חצות הלילה, כשצבעי התאורה משתנים בהתאם לעונות השנה. למשל בחגים הלאומיים הוא מואר בצבעי הדגל, כחול ואדום, בחג המולד הירוד ואדום וכדומה. בבניין יש מרפסת תצפית נפלאה, הנמצאת בקומה ה-86. ניתן להעפיל עוד עד לקומה המאה ושתיים בתוספת תשלום וליהנות מנוף שאין מילים לתאר אותו.כמו כן פועל בבניין, בקומה השנייה, סימולטור עצום הנקרא 'מסע בשמי ניו יורק', אשר מדמה טיסה מעל ניו יואר וצפייה באתרים המפורסמים שלה.
תצפית נפלאה נוספת היא במרכז רוקפלר, בקומה השבעים. מתצפית זו ניתן לראות את החלק הצפוני של ניו רק ואת הסנטרל פארק, גשר ברוקלין, נהר ההדסון ואת פסל החירות. בכניסה לבניין תתקלו במפל עשוי קריסטלים. הילדים יתרשמו עמוקות.

עוד אטרקציות לילדים בניו יורק

בעיר מצוי המוזיאון הראשון בעולם שנפתח לילדים, מוזיאון הילדים בברוקלין. הוא מתאים גם לגיל הרך, עם פעילויות אינטראקטיביות חווייתיות והפעלות לקטנטנים. מוזיאון נוסף הפועל במתכנת דומה הוא מוזיאון הילדים במנהטן.
כמו בערים רבות באירופה, גם בניו יורק מצוי מוזיאון השעווה מאדאם טוסו ובו דמויות של מפורסמים מכל הזמנים ומכל הסוגים, עשויים כולם משעווה. המוזיאון הוא בן חמש קומות ויש בו גם תצוגות אינטראקטיביות.
אם ילדכם חובב מחשבים וטכנולוגיה הם ישמחו לבקר במעבדת פלאי הטכנולוגיה של סוני, למעשה מוזיאון אינטראקטיבי למדע ולטכנולוגיה, בו אפשר גם להפיק סרטונים, להלחין מוזיקה ממוחשבת, להמציא משחקי מחשב או לתכנת רובוט. ארבע קומות המוזיאון מבטיחות מגוון רחב של פעילויות מעניינות וכמה תערוכות, קבועות ומתחלפות.
כמובן שאי אפשר בלי קצת טבע ואותו תמצאו במספר פארקים יפים, ביניהם סנטרל פארק היפהפה, ענק ומטפח המשתרע על פני יותר משלושת אלפים דונם. בפארק יש מכל טוב של אגמים, מדשאות, כרכרת עם סוסם, מזרקות, גן בוטני, גן חיות אפילו טרה קסומה. בסופי שבוע מתקיימים גם מופעים של תיאטרון בובות ובמהלך הקיץ מועלות שם הצגות מבוססות על ספריו של שייקספיר. קרוסלה עתיקה מאד אף היא מפארת את הפארק ובחורף ישנם משטחים להחלקה על הקרח.
פארקים מומלצים נוספים הם פארק בטרי, פארק נהר ההדסון ופארק היי ליין הסמוך לשוק צ'לסי.
כפי שניתן לראות לא חסרות אטרקציות לילדים בניו יורק, הכוללות גם חנויות ייעודיות להם, ביניהם "שוורץ" המפורסמת, חנות צעצועים ענקית וחלומו של כל ילד ועוד מגוון פעילויות מהנות ומשמחות.
פרטים ומידע נוסף על כל האטרקציות, חבילות נופש, מחכים לכם באתר דיזנהאוז.