שווקים בפריז

תמונת נוף פריז
פריז, בירת הרומנטיקה העולמית, היא אחת הערים המרשימות והיפות ביותר ברחבי תבל. התיירים הרבים הפוקדים את העיר מדי שנה, נהנים ממגוון נרחב של אתרי תיירות מובילים, הכוללים בין היתר את מגדל אייפל, כיכר הבסטיליה, השאנז אליזה, מוזיאון הלובר ועוד. מבחינת אפשרויות הלינה והאירות יש שפע של מלונות בפריז בדרגות שונות כך שחופשה בעיר האורות יכולה להתאים לכל אחד ובכלל זה גם לחופשה עם הילדים.
בנוסף, פריז מעמידה לרשות התיירים פינוק מושלם באחד מבתי הקפה הרבים הפזורים בכל רחבי העיר, והיצע נרחב של אטרקציות תיירותיות לכל בני המשפחה. סיבה נוספת שהופכת את פריז לאחת הערים התיירותיות ביותר בתבל היא היצע השווקים הנרחב והאופי המיוחד של כל אחד ואחד מהם. טיסות לפריז יפגישו אתכם עם קרוב ל-100 שווקים פעילים ותוססי התרחשויות, חלקם מקורים וחלקם ניצבים תחת כיפת השמיים ואורות העיר הקסומה. בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם רשימה של מספר שווקים מובילים שעל חלקם אסור לכם לפסוח במסגרת חבילת נופש בפריז.
 
תמונת נוף פריז           תמונת נוף פריז
 
 

שווקי מזון וירידי אוכל

 
 
שוק הילדים האדומים –
שוק וותיק שנחשב כבר למוסד פריזאי. השוק נוסד במהלך המאה ה-17 והוא קרוי על שם בית יתומים שפעל באזור, שהילדים החוסים בו נהגו להתהלך עם בגדים בצבע אדום. השוק פעיל בכל ימות השבוע, למעט יום שני, והוא מציע לכם חוויה קולינארית מכל קצוות תבל. בשוק תמצאו דוכני מזון מהמטבח המרוקני, האיטלקי, הספרד, האפריקאי ועוד. דוכני המזון המוכן ניצבים לצד דוכני ירקות וחומרי גלם אורגניים, ומסביב לשוק תמצאו פינות ישיבה בהן תוכלו לאכול בעונג רב את סוגי המזון השונים אותם רכשתם בשוק.
 
 
 
 
השוק של רחוב לנואר – 
השוק ממוקם בין שתי סמטאות צרות במרכז רחוב לנואר, והוא מציע לכם סחורה טרייה ואנינת טעם של גבינות, יין, בשר, דגים ומאפים. השוק פעיל בימי חמישי וראשון בלבד, והוא מתאפיין במיטב התוצרת החקלאית המקומית. ברחבי השוק תמצאו מגוון אמני רחוב שינעימו את זמן שהייתכם בין הדוכנים השונים.
 
 
השוק האורגני של שדרות רספייל - 
שוק מקומי המציע מגוון סחורות על טהרת המזון הבריא והאורגני. בימי ראשון בולטת בשוק תנועה ערה של מיטב השפים ממסעדות פריז, המגיעים לשוק לרכוש חומרי גלם בריאים ואורגניים באיכות משובחת. מאפים, יינות, גבינות, חומרי גלם אורגניים ועוד, הם רק חלק מההיצע הנרחב של הסחורות המבוססות על חומרים טבעיים ונמכרים בשוק.
 
 
לינואל פולאן - 
מאפייה ענקית שהתפרסמה בכל רחבי העולם אודות ללחם הבאגט הפריך והטעים שלה. בתוך המאפייה תוכלו לעבור בין דוכני מאפים ולחמים שונים. הרוב המכריע של המסעדות הנחשבות בפריז רוכשות את מאפי הלחם מהמאפייה, ובקומת המרתף תוכלו תוכלו לצפות כיצד אופים את הלחם המיוחד בתוך תנור אבן ענקי. הביקור במאפייה הוא שילוב של טעם וריח מנצח!
 
 
 
 

שווקי פשפשים

 
 
שווקי הפשפשים הפזורים ברחבי פריז הם מקום אידיאלי למצוא בו חפצים ומזכרות מאוספים ישנים בכלל תחומי החיים, החל מגלויות מתחילת המאה ה-20, דרך סט כלי פורצלן ועד לרהיטים עתיקים ופריטי אופנה מכל התקופות. בין שווקי הפשפשים הבולטים בפריז תמצאו את:
 
 
רחוב העתיקות - 
רחוב carre rive , הנמצא ברובע ה-7 של העיר, מכונה על ידי תושבי פריז כ"רחוב העתיקות הרשמי של העיר". לכל אורך הרחוב תמצאו גלריות וחנויות המאכלסות מגוון עצום של פריטים ישנים ומוצרי עתיקות. שיטוט בין החנויות יחשוף אתכם גם לסחורות נדירות ופריטים בעלי היסטוריה ארוכה מאוד. המקום נחשב לאחד הבולטים ביותר באירופה בתחום העתיקות, ואספנים רבים מכל רחבי היבשת משוטטים בין הגלריות והחנויות השונות.
 
 
שוק העתיקות במורווי - 
שוק פשפשים הפעיל בימים שבת, ראשון ושני. ברחבי השוק תמצאו מגוון נרחב של דוכני מציאות הכוללים פריטים ומוצרים מכל אורחות החיים, החל מהלבשה והנעלה, דרך צעצועים ומכשירי כתיבה ועד לאוספים ועתיקות. המגוון העצום מחייב אתכם לחטט בין הסחורות השונות המוצעות בכל דוכן ולמצוא את המציאה המשתלמת והכדאית ביותר לקנייה.
 
 
 
 

שווקים ייחודים

 
 
בכל רחבי פריז תוכלו למצוא שווקים ייחודים העוסקים בתחום אחד ומרכזי. להלן רשימה של השווקים הססגוניים והייחודים ביותר בפריז:
 
 
 
 
שוק הבולים - 
שוק מרכזי הנמצא בצידה הימני של השאנז- אליזה. ברחבי השוק תמצאו את אוסף הבולים וכרטיסי החיוג המרשים והגדול שראיתם אי פעם. חלק נרחב מהפריטים בשוק נחשבים לנדירות ורבים ממבקרי השוק מגיעים לצרכי החלפה ומיקוח.
 
 
 
 
שוק הספרים - 
במרכז הרובע ה-15 , בפארק ברנסאס, ממוקם שוק הספרים של פריז. השוק פעיל בימי שבת וראשון, והוא מעמיד לרשותכם אוסף נרחב של ספרים מתקופות שונות בהיסטוריה. תוכלו לאתר במקום רומנים מפורסמים במהדורות מקוריות עם ציון שנת ההדפסה על גביהם. כמו כן, תמצאו במקום אוסף נדיר של ספרי קומיקס, תקליטייה ענקית של תקליטים ודיסקים יד שנייה ועוד.
 
 
 
 
שוק הבדים בסנט פייר - 
ברחוב סנט פייר תמצאו שוק בדים ססגוני וצבעוני במיוחד המעמיד לרשותכם גלילי בדים מכל הסוגים: משי, כותנה, שיפון ועוד. השוק צבעוני, שוקק חיים והוא פעיל לאורך כל ימות השבוע, למעט יום ראשון. בסמוך לשוק  תמצאו מספר  מתפרות ובתי אופנה קטנים ומקומיים.
 
 
 
 
שוק הפרחים של פריז - 
שוק צבעוני וססגוני במיוחד הפועל למעלה מ-20 שנה ונחשב לאחד השווקים האהובים ביותר בפריז, הן בקרב תושבי המקום והן בקרב התיירים הרבים הפוקדים אותו בכל ימות השבוע. השוק ממקום באי סיטה, לא הרחק מכנסיית נוטרדאם. ברחבי השוק תמצאו מגוון עצום של פרחים, פקעות, זרעים וספרות מקצועיות בתחום הגינון. כמו כן, תוכלו לרכוש מוצרים מרהיבים ומיוחדים לגינות הנוי. בימי ראשון מוצבים בשוק גם ציפורים מרהיבים וניתן לרכוש במקום בעלי כנף, מוצרי מזון לציפורים, ציוד להחזקת ציפורים ועוד. שני שווקי פרחים נוספים מתקיימים בפריז, האחד ליד שער הניצחון והשני בסמוך לכנסיית מדלן.
 
 
 
 
הבוקיניסטים - 
מוכרי הספרים הישנים. על גדות נהר הסיין תפגשו ב"בוקיניסטים- מוכרי הספרים הישנים". תופעה זו נחשבת לייחודית לפריז. לאורך גדות הנהר מתיישבים מדי יום מוכרי הספרים הישנים ומציעים לכם לרכוש עיתונים וספרים ישנים. שיטוט בין הדוכנים יפגיש אתכם עם אנשים מקסימים מלאי ידע ועניין, וגם במגוון נרחב של ספרים ועיתונים ישנים. הדוכנים ניצבים מדי יום ושעות הפעילות במקום תלויות במצב רוח של אותו יום אצל ה"בוקיניסט".
 
 
שוק האמנים –
שוק רחוב הפעיל בכל יום ראשון בשבוע. השוק ממוקם בסמוך למגדל מונפראס, והוא מציע לכם מגוון נרחב של דוכני יצירה ואמנות של יוצרים בתחילת דרכם המקצועית. במקום תמצאו שפע של דוכני אמנות בתחום הציור, הרישום, הפיסול, העיצוב ועוד. השוק מרכז לתוכו את כל חובבי האמנות בפריז, הן החובבים והן המקצועיים ביותר. בנוסף לדוכני האמנות תמצאו במקום גם מופעי רחוב של יוצרים מקומיים והאווירה השורה במקום היא בהחלט תרבותית ונעימה ביותר.
 
 
 
 
 
זה הזמן להתחיל לתכנן את הטיול הבא שלכם ברחובות פריז, ליהנות מהריחות הממכרים של הקפה העולה באוויר, הריחות המשכרים של הלחמים הטריים ולהביט בכל הצבעוניות והססגוניות הנמצאת בכל פינת רחוב. בנוסף לשווקים המצוינים לעיל, תמצאו בפריז עוד 80 שווקים בכל התחומים. ישנם שווקים המשלבים דוכני מזון עם מוצרי הלבשה והנעלה, וישנם שווקים המתמקדים בנושא קונספטואלי יחיד ומיוחד. זה הזמן לברר לגבי חבילות הנופש המפנקות ל"עיר האורות" וליהנות מכל העושר התרבותי, הצבעוני והססגוני הממתין לכם בסמטאות השווקים בעיר.