המדריך המלא לטייל בברצלונה

תמונת נוף ברצלונה
ברצלונה כבר לא צריכה היכרות: בעשור האחרון היא הפכה לאחת הערים האטרקטיביות והמתויירות בעולם. מומלץ לא לבקר אותה כחלק מטיול לספרד, אלא לטוס אליה בטיול יעודי למספר ימים כי יש לה הרבה להציע.

ברצלונה נחשבת לתכשיט נוצץ באגן הים התיכון. מצד אחד היא נושקת למים צלולים וחופים מרהיבים ובצד הצפוני מתנשאים הרי הפירנאים המרשימים. העיר שוקקת, תוססת ויש בה אווירה ייחודית. 

יש לעיר מוניטין של תרבות ומוזיאונים ברמה עולמית, קולינריה ומסעדות מישלן, ברים, גלריות, חנויות אופנה ואחרות וכמובן כדורגל איכותי.

פארק גואל


מתי הכי מומלץ לבקר בברצלונה?

בברצלונה יש אקלים ים תיכוני עם עונות ברורות. בקיץ יש טמפרטורות גבוהות - ממוצע של 28 מעלות, כאשר הטמפרטורות החמות הן באוגוסט בעוד שהחורף מתון יותר מאשר בחלק הפנימי של ספרד, עם טמפרטורת מינימום של 4 מעלות בינואר. 

מרץ עד מאי, חודשי עונת האביב, הם עם טמפרטורה ממוצעת של 20 מעלות. זוהי עונה שטופת שמש, הכל פורח, והעיר מדהימה בלבלוב העצים. צריך לקחת בחשבון שלעיתים עלול להיות גם גשום.

יוני עד ספטמבר הן התקופות התוססות מבחינת תיירות. תקופה חמה אך נוחה לטיולים בעיר ובסביבותיה, ליהנות בחופים ולטייל ברחובות.

דצמבר אמנם חורף, אך כריסמס בברצלונה זו אחת התקופות המרהיבות והקסומות לבקר בעיר.

ברצלונה


איך להתנייד בברצלונה?

לברצלונה יש מערכת תחבורה ציבורית טובה והיא מציעה גם חלופות אחרות לנוע בעיר.
  1. מטרו - הרכבת התחתית בברצלונה נקראת מטרו, וזה כנראה כלי התחבורה הטוב ביותר לטייל בעיר. רשת המטרו של ברצלונה מגיעה לכל נקודות התיירות המעניינות. במטרו מספר גדול של קווים מחוברים, אך היא קלה מאד להבנה ולהתמצאות.
  2. חשמלית - לברצלונה שישה קווי חשמלית המופעלים על ידי חברת התחבורה המקומית TBM.
    החשמלית משולבת עם מערכת התחבורה העירונית של ברצלונה. ואפשר להשתמש בכרטיס משולב של מטרו חשמלית ואוטובוס.
  3. אוטובוס - האוטובוסים של ברצלונה מופעלים גם הם על ידי TMB. חשוב לשים לב שלאחרונה קווי האוטובוס עוברים שינויים לכן חשוב לוודא שיש מפה מעודכנת של הקווים.
  4. אוטובוס תיירים - מלבד מערכת התחבורה הציבורית, כאשר אין זמן רב לחקור את העיר לבד, אפשר לקנות כרטיס של אוטובוס תיירים. זו אופציה מצוינת להגיע לאטרקציות התיירותיות המסקרנות. בברצלונה יש שתי חברות המציעות שירות כזה.
  5. רכבל - ישנן חמש אפשרויות לרכבלים, כולן לתיירים אך מעניינות בכל זאת:
    Aeri del Port - חוצה את נמל ברצלונה ומגיע להר מונז'ואיק.
    Telefèric de Montjuïc - מחבר את התחנה העליונה של Funicular de Montjuïc עם Castell de Montjuïc, בחלק הגבוה ביותר של ההר.
    Funicular de Montjuïc -  רכבת קטנה שמחברת את הפראלל עם הר מונז'ואיק.
    Funicular de Tibidabo -  רכבת קטנה המטפסת לפסגת הר Tibidabo.

ברצלונה מלמעלה
 

קולינריה בברצלונה

ברצלונה היא אחת הערים הטובות בעולם לאוהבי אוכל!

5 דברים שכל פודי חייב לעשות בברצלונה:
  1. לבקר בשווקים הטובים ביותר של ברצלונה - רוב השווקים של ברצלונה ממוקמים במבנים יפים. אפשר ליהנות מההמולה של שוק בוקריה היפהפה (La Rambla, 91) ממרקט סנט אנטוני (Calle del Conde de Urgell, 1) המדהים עם צידי הברזל, ועד ל - Mercat la Concepció הקטן אך המקסים, ועוד. לכל אחד מהשווקים האלה יש את הקסם וההתמחויות שלו, והביקור בהם הוא ללא ספק אחד הדברים האהובים על אוהבי אוכל.
  2. לסעוד במסעדת כוכבי מישלן - ברצלונה היא ביתן של כמה ממסעדות כוכבי המישלן הטובות בעולם. האוכל בברצלונה נלקח לשלב הבא במוסדות המשובחים האלה. כמו למשל  מסעדת ABaC האלגנטית במלון ABaC.
  3. ללמוד על קאווה - עוד מהפינוקים האהובים בברצלונה - כוס טובה של קאווה ביום חם. למרבה המזל, לא צריכים להרחיק לכת כדי להתפנק, שכן בעיר ברי קאווה קטנים המתמחים באחד היינות הידועים ביותר באזור. קאווה היא בעצם הגרסה הספרדית של שמפניה (אבל טובה וזולה יותר!) והיא מיוצרת באותה שיטה (אם כי בדרך כלל עם ענבים שונים). 
  4. להצטרף לסיור אוכל בברצלונה - אחת הדרכים הטובות ביותר לשלב את רוב הפעילויות הנ"ל בחוויה אחת ממוקדת-אוכל! שווה לנסות סיור טעמים במסורות של ברצלונה. 
  5. לדגום את האוכל הקטלאני.

5 דברים שאסור לפספס בברצלונה

  1. סגרדה פמיליה - בזיליקה שתוכננה על ידי האדריכל הקטלאני הידוע - אנטוני גאודי. אחת היצירות המפורסמות ביותר של האמן. זוהי האנדרטה האייקונית המתויירת ביותר בברצלונה. 
  2. פארק גואל - פרויקט מפורסם נוסף של אנטוני גאודי. הפארק נקרא על שמו של הרוזן Eusebi Güell, שהזמין את הפיתוח של האזור לאזור מגורים יוקרתי. הפרויקט נכשל אך הפך לפארק מדהים ששווה ביקור. 
  3. קאמפ נואו - אצטדיון קאמפ נואו, ביתה של אחת מקבוצות הכדורגל הגדולות של ברצלונה. זו למעשה אחת מקתדרלות הכדורגל של אירופה. ביקור באיצטדיון הוא חובה לאוהבי הכדורגל, והנאה לאחרים. 
  4. הרובע הגותי בארי - יש בו הרבה כנסיות יפהפיות, כיכרות, שווקים ומוזיאונים וניתן לראות חלקים מהחומות הרומיות הישנות. לא משנה כמה זמן "מבזבזים" בחקירה, תמיד נתקלים בעוד כיכר קסומה או סמטה מסתורית. 
  5. מוזיאון פיקאסו - אתר שאסור לפספס! המוזיאון, שפתח את שעריו לפני 50 שנה, שוכן בחמישה ארמונות גותיים שהיו קשורים זה בזה. יש בו אוסף אדיר מהתקופה המוקדמת של פיקאסו.

הרובע הגותי בארי